اَسفَل 🇮🇷
387 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
هرگز از دشمنات متنفر و عصبانی نباش، توی قضاوتت تاثیر می‌ذاره!

- The godfather III
به نام خدای رسوا کننده‌ی دروغ‌گوها
- به گاهِ ادعا هُش‌دار، تا خود را نترسانی!
Forwarded from -Bismuth. ^-^
اصلا دختر روشنفکر ایرانی اطلاعی از پیشینه و دلیلِ انتخاب روز ۸ مارس به عنوان روز جهانی زن داره؟ یا صرفا از سر لج با آخوندا و بخاطر مخالفت با جمهوری اسلامی، میگه من معتقد به روز جهانی زن هستم؟
جالبه بدونید ۸ مارس، یکی از ضد امپریالیسم ترین روز های جهانه.

«در ۸ مارس سال ۱۹٠۸ کارگرهای خانم یک کارخانه نساجی در شهرِ نیویورکِ آمریکا، در اعتراض به شرایط کاری سخت ولی حقوق کمتر و ساعت‌کار طولانی‌تر دست به اعتصاب زدن و تجمع اعتراضی کردن. رئیس کارخونه هم در ها رو بست و کارخانه آتش گرفت و ۱۲۹ زن، زنده زنده آتیش گرفتن و سوختن.»
پس فاجعه ی ۸ مارس، بخاطر اعتراض به سیاست‌های ضدزن آمریکا در اون سال‌ها و برای مخالفت با نظام فکری استکباری و نگاه استثماری به زن، اتفاق افتاد. در این روز شمع روشن میکنن و تجمعات اعتراضی برای حقوق زنان برگزار میکنن و امپریالیسم رو فحش میدن و یاد و خاطره اون ۱۲۹ زن عدالتخواه رو گرامی میدارن.
بعد زن روشنفکر ایرانی تو این روز ضداستکباری و اعتراضیِ ۸ مارس، میره آرایشگاه و میکاپ و شنیون میکنه و لباس‌های خوشگل میپوشه و جشن میگیره و میرقصه و استوری میذاره و فکر میکنه داره حرکت ضدآخوندی میزنه. :/
چون قیمه هاش ریخته شده قاطی ماست‌هاش، و بنده‌خدا فکر میکنه روز جهانی زن، مثل روز ملی مادر، فُرمِ جشن و میلاد و شادی داره:) درصورتی که اصلا اینطور نیست و یه روز اعتراضی عه.
همه حمالِ عیب خویشتنیم
طعنه بر عیبِ دیگران چه زنیم؟!

- سعدی
Forwarded from هوای خوش...
سید حسن نصرالله: تصور کنید فلسطین بدون اسرائیل در کنار ما باشد!
این یک رویا نیست، این یک واقعیت نزدیک است...

@havakhoshast
ای عدم پرورده! لافِ هستی‌ات جای حیاست
بی نشانی را نشان فهمیده‌ای، تیرت خطاست!

- بیدل
نه یوسفم، نه سیاوش، به نَفس کشتن و پرهیز
که آورد دلم ای دوست تاب وسوسه‌هایت!

- حسین منزوی
- بدون هیچ مسیری همیشه در راهم
می‌خواست حق، به لشکر موعود جان دهد
از آن به بعد کشور ایران درست شد!
هر چه از خاک سرودم، به سماعم نکشانْد
هم از افلاک برایم، کلماتی بفرست!

- محمدعلی بهمنی
Forwarded from سيد تقى سيدى
چه فنی بهتر از فن شریف دل از او بردن…
سيد تقى سيدى
چه فنی بهتر از فن شریف دل از او بردن…
چه کاری بهتر از لب را به پیکارِ گلو بردن؟
لَو کانَ خَیرُ لَک لَبقی، لَو کان مُحباً لَحَکی، لَو کان مُشتاقاً لاتی!

اگر برای تو خیری داشت، می‌ماند،
اگر دوست‌دارت بود حرفی می‌زد،
اگر مشتاقت بود می‌آمد!

- نزار قبانی
زندگانی قماشِ راحت نیست
تا نفس داری اضطراب فروش!

- بیدل
اگر بر جای من غیری گزیند دوست، حاکم اوست
حرامم باد اگر من، جان به جای دوست بگزینم!

- حافظ
Forwarded from درون!
یعنی قراره از اینم پیرتر شم؟
Forwarded from Saved Messages
همواره این دعا را در سجده بخوانید :
أللهم أخرِج حُبَّ الدّنیا من قلوبِنا و زِد فی قلوبِنا مَحَبَّةَ أمیرِالمؤمنین🤍

• آیت‌ الله معصومی همدانی