هرگز از دشمنات متنفر و عصبانی نباش، توی قضاوتت تاثیر میذاره!
- The godfather III
- The godfather III
Forwarded from -Bismuth. ^-^
اصلا دختر روشنفکر ایرانی اطلاعی از پیشینه و دلیلِ انتخاب روز ۸ مارس به عنوان روز جهانی زن داره؟ یا صرفا از سر لج با آخوندا و بخاطر مخالفت با جمهوری اسلامی، میگه من معتقد به روز جهانی زن هستم؟
جالبه بدونید ۸ مارس، یکی از ضد امپریالیسم ترین روز های جهانه.
«در ۸ مارس سال ۱۹٠۸ کارگرهای خانم یک کارخانه نساجی در شهرِ نیویورکِ آمریکا، در اعتراض به شرایط کاری سخت ولی حقوق کمتر و ساعتکار طولانیتر دست به اعتصاب زدن و تجمع اعتراضی کردن. رئیس کارخونه هم در ها رو بست و کارخانه آتش گرفت و ۱۲۹ زن، زنده زنده آتیش گرفتن و سوختن.»
پس فاجعه ی ۸ مارس، بخاطر اعتراض به سیاستهای ضدزن آمریکا در اون سالها و برای مخالفت با نظام فکری استکباری و نگاه استثماری به زن، اتفاق افتاد. در این روز شمع روشن میکنن و تجمعات اعتراضی برای حقوق زنان برگزار میکنن و امپریالیسم رو فحش میدن و یاد و خاطره اون ۱۲۹ زن عدالتخواه رو گرامی میدارن.
بعد زن روشنفکر ایرانی تو این روز ضداستکباری و اعتراضیِ ۸ مارس، میره آرایشگاه و میکاپ و شنیون میکنه و لباسهای خوشگل میپوشه و جشن میگیره و میرقصه و استوری میذاره و فکر میکنه داره حرکت ضدآخوندی میزنه. :/
چون قیمه هاش ریخته شده قاطی ماستهاش، و بندهخدا فکر میکنه روز جهانی زن، مثل روز ملی مادر، فُرمِ جشن و میلاد و شادی داره:) درصورتی که اصلا اینطور نیست و یه روز اعتراضی عه.
جالبه بدونید ۸ مارس، یکی از ضد امپریالیسم ترین روز های جهانه.
«در ۸ مارس سال ۱۹٠۸ کارگرهای خانم یک کارخانه نساجی در شهرِ نیویورکِ آمریکا، در اعتراض به شرایط کاری سخت ولی حقوق کمتر و ساعتکار طولانیتر دست به اعتصاب زدن و تجمع اعتراضی کردن. رئیس کارخونه هم در ها رو بست و کارخانه آتش گرفت و ۱۲۹ زن، زنده زنده آتیش گرفتن و سوختن.»
پس فاجعه ی ۸ مارس، بخاطر اعتراض به سیاستهای ضدزن آمریکا در اون سالها و برای مخالفت با نظام فکری استکباری و نگاه استثماری به زن، اتفاق افتاد. در این روز شمع روشن میکنن و تجمعات اعتراضی برای حقوق زنان برگزار میکنن و امپریالیسم رو فحش میدن و یاد و خاطره اون ۱۲۹ زن عدالتخواه رو گرامی میدارن.
بعد زن روشنفکر ایرانی تو این روز ضداستکباری و اعتراضیِ ۸ مارس، میره آرایشگاه و میکاپ و شنیون میکنه و لباسهای خوشگل میپوشه و جشن میگیره و میرقصه و استوری میذاره و فکر میکنه داره حرکت ضدآخوندی میزنه. :/
چون قیمه هاش ریخته شده قاطی ماستهاش، و بندهخدا فکر میکنه روز جهانی زن، مثل روز ملی مادر، فُرمِ جشن و میلاد و شادی داره:) درصورتی که اصلا اینطور نیست و یه روز اعتراضی عه.
Forwarded from هوای خوش...
سید حسن نصرالله: تصور کنید فلسطین بدون اسرائیل در کنار ما باشد!
این یک رویا نیست، این یک واقعیت نزدیک است...
@havakhoshast
این یک رویا نیست، این یک واقعیت نزدیک است...
@havakhoshast
ای عدم پرورده! لافِ هستیات جای حیاست
بی نشانی را نشان فهمیدهای، تیرت خطاست!
- بیدل
بی نشانی را نشان فهمیدهای، تیرت خطاست!
- بیدل
سيد تقى سيدى
چه فنی بهتر از فن شریف دل از او بردن…
چه کاری بهتر از لب را به پیکارِ گلو بردن؟
لَو کانَ خَیرُ لَک لَبقی، لَو کان مُحباً لَحَکی، لَو کان مُشتاقاً لاتی!
اگر برای تو خیری داشت، میماند،
اگر دوستدارت بود حرفی میزد،
اگر مشتاقت بود میآمد!
- نزار قبانی
اگر برای تو خیری داشت، میماند،
اگر دوستدارت بود حرفی میزد،
اگر مشتاقت بود میآمد!
- نزار قبانی
اگر بر جای من غیری گزیند دوست، حاکم اوست
حرامم باد اگر من، جان به جای دوست بگزینم!
- حافظ
حرامم باد اگر من، جان به جای دوست بگزینم!
- حافظ