اَسفَل 🇮🇷
387 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
- کسی چنان تو که دستم گرفته‌ای نگرفت!
- الحمدلله الذی خلق القمر
امیرالمومنین‌ علی‌ علیه‌السلام:

عمرَت البَلَدان بحُب الأوطان
شهرها با حب وطن آباد می‌شوند.

- بحارالانوار، ج ۷۵،ص ۴۵
ما پیر شدیم.
امیرالمونین علی علیه‌السلام:

الدَّهرُ یَومانِ یَومٌ لَکَ وَ یَومٌ عَلَیکَ فَاذا کانَ لَکَ فَلا تَبطَر وَ إذا کانَ عَلَیکَ فَاصبِر.

روزگار دو روز است، روزی به نفع تو و روزی علیه تو، چون به سودت شد شادی مکن، و چون به زیانت گردید غم مخور.

- نهج البلاغه ص ۵۴۶ ، حکمت ۳۹۶
- سکوت، بهترین کاره
- همه عالم نمی‌ارزد به یک موی علی اکبر
هرگز از دشمنات متنفر و عصبانی نباش، توی قضاوتت تاثیر می‌ذاره!

- The godfather III
به نام خدای رسوا کننده‌ی دروغ‌گوها
- به گاهِ ادعا هُش‌دار، تا خود را نترسانی!
Forwarded from -Bismuth. ^-^
اصلا دختر روشنفکر ایرانی اطلاعی از پیشینه و دلیلِ انتخاب روز ۸ مارس به عنوان روز جهانی زن داره؟ یا صرفا از سر لج با آخوندا و بخاطر مخالفت با جمهوری اسلامی، میگه من معتقد به روز جهانی زن هستم؟
جالبه بدونید ۸ مارس، یکی از ضد امپریالیسم ترین روز های جهانه.

«در ۸ مارس سال ۱۹٠۸ کارگرهای خانم یک کارخانه نساجی در شهرِ نیویورکِ آمریکا، در اعتراض به شرایط کاری سخت ولی حقوق کمتر و ساعت‌کار طولانی‌تر دست به اعتصاب زدن و تجمع اعتراضی کردن. رئیس کارخونه هم در ها رو بست و کارخانه آتش گرفت و ۱۲۹ زن، زنده زنده آتیش گرفتن و سوختن.»
پس فاجعه ی ۸ مارس، بخاطر اعتراض به سیاست‌های ضدزن آمریکا در اون سال‌ها و برای مخالفت با نظام فکری استکباری و نگاه استثماری به زن، اتفاق افتاد. در این روز شمع روشن میکنن و تجمعات اعتراضی برای حقوق زنان برگزار میکنن و امپریالیسم رو فحش میدن و یاد و خاطره اون ۱۲۹ زن عدالتخواه رو گرامی میدارن.
بعد زن روشنفکر ایرانی تو این روز ضداستکباری و اعتراضیِ ۸ مارس، میره آرایشگاه و میکاپ و شنیون میکنه و لباس‌های خوشگل میپوشه و جشن میگیره و میرقصه و استوری میذاره و فکر میکنه داره حرکت ضدآخوندی میزنه. :/
چون قیمه هاش ریخته شده قاطی ماست‌هاش، و بنده‌خدا فکر میکنه روز جهانی زن، مثل روز ملی مادر، فُرمِ جشن و میلاد و شادی داره:) درصورتی که اصلا اینطور نیست و یه روز اعتراضی عه.
همه حمالِ عیب خویشتنیم
طعنه بر عیبِ دیگران چه زنیم؟!

- سعدی
Forwarded from هوای خوش...
سید حسن نصرالله: تصور کنید فلسطین بدون اسرائیل در کنار ما باشد!
این یک رویا نیست، این یک واقعیت نزدیک است...

@havakhoshast
ای عدم پرورده! لافِ هستی‌ات جای حیاست
بی نشانی را نشان فهمیده‌ای، تیرت خطاست!

- بیدل
نه یوسفم، نه سیاوش، به نَفس کشتن و پرهیز
که آورد دلم ای دوست تاب وسوسه‌هایت!

- حسین منزوی
- بدون هیچ مسیری همیشه در راهم
می‌خواست حق، به لشکر موعود جان دهد
از آن به بعد کشور ایران درست شد!