امیرالمومنین علی علیهالسلام:
عمرَت البَلَدان بحُب الأوطان
شهرها با حب وطن آباد میشوند.
- بحارالانوار، ج ۷۵،ص ۴۵
عمرَت البَلَدان بحُب الأوطان
شهرها با حب وطن آباد میشوند.
- بحارالانوار، ج ۷۵،ص ۴۵
امیرالمونین علی علیهالسلام:
الدَّهرُ یَومانِ یَومٌ لَکَ وَ یَومٌ عَلَیکَ فَاذا کانَ لَکَ فَلا تَبطَر وَ إذا کانَ عَلَیکَ فَاصبِر.
روزگار دو روز است، روزی به نفع تو و روزی علیه تو، چون به سودت شد شادی مکن، و چون به زیانت گردید غم مخور.
- نهج البلاغه ص ۵۴۶ ، حکمت ۳۹۶
الدَّهرُ یَومانِ یَومٌ لَکَ وَ یَومٌ عَلَیکَ فَاذا کانَ لَکَ فَلا تَبطَر وَ إذا کانَ عَلَیکَ فَاصبِر.
روزگار دو روز است، روزی به نفع تو و روزی علیه تو، چون به سودت شد شادی مکن، و چون به زیانت گردید غم مخور.
- نهج البلاغه ص ۵۴۶ ، حکمت ۳۹۶
هرگز از دشمنات متنفر و عصبانی نباش، توی قضاوتت تاثیر میذاره!
- The godfather III
- The godfather III
Forwarded from -Bismuth. ^-^
اصلا دختر روشنفکر ایرانی اطلاعی از پیشینه و دلیلِ انتخاب روز ۸ مارس به عنوان روز جهانی زن داره؟ یا صرفا از سر لج با آخوندا و بخاطر مخالفت با جمهوری اسلامی، میگه من معتقد به روز جهانی زن هستم؟
جالبه بدونید ۸ مارس، یکی از ضد امپریالیسم ترین روز های جهانه.
«در ۸ مارس سال ۱۹٠۸ کارگرهای خانم یک کارخانه نساجی در شهرِ نیویورکِ آمریکا، در اعتراض به شرایط کاری سخت ولی حقوق کمتر و ساعتکار طولانیتر دست به اعتصاب زدن و تجمع اعتراضی کردن. رئیس کارخونه هم در ها رو بست و کارخانه آتش گرفت و ۱۲۹ زن، زنده زنده آتیش گرفتن و سوختن.»
پس فاجعه ی ۸ مارس، بخاطر اعتراض به سیاستهای ضدزن آمریکا در اون سالها و برای مخالفت با نظام فکری استکباری و نگاه استثماری به زن، اتفاق افتاد. در این روز شمع روشن میکنن و تجمعات اعتراضی برای حقوق زنان برگزار میکنن و امپریالیسم رو فحش میدن و یاد و خاطره اون ۱۲۹ زن عدالتخواه رو گرامی میدارن.
بعد زن روشنفکر ایرانی تو این روز ضداستکباری و اعتراضیِ ۸ مارس، میره آرایشگاه و میکاپ و شنیون میکنه و لباسهای خوشگل میپوشه و جشن میگیره و میرقصه و استوری میذاره و فکر میکنه داره حرکت ضدآخوندی میزنه. :/
چون قیمه هاش ریخته شده قاطی ماستهاش، و بندهخدا فکر میکنه روز جهانی زن، مثل روز ملی مادر، فُرمِ جشن و میلاد و شادی داره:) درصورتی که اصلا اینطور نیست و یه روز اعتراضی عه.
جالبه بدونید ۸ مارس، یکی از ضد امپریالیسم ترین روز های جهانه.
«در ۸ مارس سال ۱۹٠۸ کارگرهای خانم یک کارخانه نساجی در شهرِ نیویورکِ آمریکا، در اعتراض به شرایط کاری سخت ولی حقوق کمتر و ساعتکار طولانیتر دست به اعتصاب زدن و تجمع اعتراضی کردن. رئیس کارخونه هم در ها رو بست و کارخانه آتش گرفت و ۱۲۹ زن، زنده زنده آتیش گرفتن و سوختن.»
پس فاجعه ی ۸ مارس، بخاطر اعتراض به سیاستهای ضدزن آمریکا در اون سالها و برای مخالفت با نظام فکری استکباری و نگاه استثماری به زن، اتفاق افتاد. در این روز شمع روشن میکنن و تجمعات اعتراضی برای حقوق زنان برگزار میکنن و امپریالیسم رو فحش میدن و یاد و خاطره اون ۱۲۹ زن عدالتخواه رو گرامی میدارن.
بعد زن روشنفکر ایرانی تو این روز ضداستکباری و اعتراضیِ ۸ مارس، میره آرایشگاه و میکاپ و شنیون میکنه و لباسهای خوشگل میپوشه و جشن میگیره و میرقصه و استوری میذاره و فکر میکنه داره حرکت ضدآخوندی میزنه. :/
چون قیمه هاش ریخته شده قاطی ماستهاش، و بندهخدا فکر میکنه روز جهانی زن، مثل روز ملی مادر، فُرمِ جشن و میلاد و شادی داره:) درصورتی که اصلا اینطور نیست و یه روز اعتراضی عه.
Forwarded from هوای خوش...
سید حسن نصرالله: تصور کنید فلسطین بدون اسرائیل در کنار ما باشد!
این یک رویا نیست، این یک واقعیت نزدیک است...
@havakhoshast
این یک رویا نیست، این یک واقعیت نزدیک است...
@havakhoshast
ای عدم پرورده! لافِ هستیات جای حیاست
بی نشانی را نشان فهمیدهای، تیرت خطاست!
- بیدل
بی نشانی را نشان فهمیدهای، تیرت خطاست!
- بیدل