Forwarded from نَـبـاریٖـس 🌿
یکی از دلایلی که آمریکاییها اصرار زیادی دارن اروپا تانک به اوکراین بده اینه که در صورت آسیب دیدن اون تانکها، قراردادهای فروششون ملغی میشه و اینطوری آمریکا بعنوان ناجی و جایگزین میتونه تانکهای سبک یا سنگینشو برای فروش پیشنهاد کنه.
این مطلب رو خود اروپاییها هم میدونن و ترجیح میدن نسخههای قدیمیتر تانکها رو ارسال کنن تا وجههشون خدشهدار نشه.
این موضوع برای مرکاوای نسل ۳ عینا اتفاق افتاد و بعد از آسیب دیدن تعدادی از اونا در نبرد با حزب الله، هند قرارداد خرید رو کنسل کرد.
از اون سمت، کمکهای آمریکا به اوکراین تماما داره به جیب اسلحهسازان آمریکایی میره و دولت انتفاعی از این ماجرا نداره.
پس اگر مدتی بعد اسنادی افشا شد که لابی اسلحهی آمریکا یکی از علل طولانیتر شدن جنگ بوده، اصلا نباید تعجب کرد.
جالبه که یه چیزهایی رو هم فاکتور میکنن برای اوکراین که اصلا وجود خارجی نداره، مثل هزینهی تعمیر و نگهداری از تانک، اونم در وضعیت جنگی!
سری قبل که حجم انبوهی از تسلیحات غربی به اوکراین رسید، روسها مقادیر زیادی رو منهدم کردن یا به غنیمت گرفتن؛ به نحوی که گفته میشه فقط با موشکهای جاولین غنیمتی، میشه کل تانکهای اهدایی رو نابود کرد. باید دید سرنوشت حجم جاری مهمات و تسلیحات غربی چه خواهد شد...
این مطلب رو خود اروپاییها هم میدونن و ترجیح میدن نسخههای قدیمیتر تانکها رو ارسال کنن تا وجههشون خدشهدار نشه.
این موضوع برای مرکاوای نسل ۳ عینا اتفاق افتاد و بعد از آسیب دیدن تعدادی از اونا در نبرد با حزب الله، هند قرارداد خرید رو کنسل کرد.
از اون سمت، کمکهای آمریکا به اوکراین تماما داره به جیب اسلحهسازان آمریکایی میره و دولت انتفاعی از این ماجرا نداره.
پس اگر مدتی بعد اسنادی افشا شد که لابی اسلحهی آمریکا یکی از علل طولانیتر شدن جنگ بوده، اصلا نباید تعجب کرد.
جالبه که یه چیزهایی رو هم فاکتور میکنن برای اوکراین که اصلا وجود خارجی نداره، مثل هزینهی تعمیر و نگهداری از تانک، اونم در وضعیت جنگی!
سری قبل که حجم انبوهی از تسلیحات غربی به اوکراین رسید، روسها مقادیر زیادی رو منهدم کردن یا به غنیمت گرفتن؛ به نحوی که گفته میشه فقط با موشکهای جاولین غنیمتی، میشه کل تانکهای اهدایی رو نابود کرد. باید دید سرنوشت حجم جاری مهمات و تسلیحات غربی چه خواهد شد...
Forwarded from نَـبـاریٖـس 🌿
افراط و تعصب دینی، موجب تولید افراط و تعصب ضد دینی میشه.
Forwarded from نَـبـاریٖـس 🌿
نوشته بود:
برای موجوداتی که در فاصله ۸۰ سال نوری از زمین زندگی میکنند (در صورت وجود) و به زمین نگاه میکنند، جنگ جهانی دوم در حال رخ دادن است.
برای موجوداتی که در فاصله ۶۵ میلیون سال نوری از زمین زندگی میکنند، دایناسورها کماکان بر روی زمین در حال زندگی کردن هستند.
و برای موجوداتی که در فاصله ۴.۶ میلیارد سال نوری از زمین زندگی میکنند، منظومه شمسی وجود خارجی ندارد.
همینقدر هیچ و پوچ و مضمحل...
برای موجوداتی که در فاصله ۸۰ سال نوری از زمین زندگی میکنند (در صورت وجود) و به زمین نگاه میکنند، جنگ جهانی دوم در حال رخ دادن است.
برای موجوداتی که در فاصله ۶۵ میلیون سال نوری از زمین زندگی میکنند، دایناسورها کماکان بر روی زمین در حال زندگی کردن هستند.
و برای موجوداتی که در فاصله ۴.۶ میلیارد سال نوری از زمین زندگی میکنند، منظومه شمسی وجود خارجی ندارد.
همینقدر هیچ و پوچ و مضمحل...
نَـبـاریٖـس 🌿
نوشته بود: برای موجوداتی که در فاصله ۸۰ سال نوری از زمین زندگی میکنند (در صورت وجود) و به زمین نگاه میکنند، جنگ جهانی دوم در حال رخ دادن است. برای موجوداتی که در فاصله ۶۵ میلیون سال نوری از زمین زندگی میکنند، دایناسورها کماکان بر روی زمین در حال زندگی…
نهاده ایم قدم، از عدم به سوی عدم
حیات نام مده، فصل انتقالی را
- حسین منزوی
حیات نام مده، فصل انتقالی را
- حسین منزوی