Forwarded from توابین | سيد مصطفی موسوی (Tavabin)
اى مردم! وفا همزاد راستگويى است و من سپرى محکمتر و نگهدارندهتر از آن سراغ ندارم. آنکس که از چگونگى قیامت آگاه است هرگز پيمانشکنى نمىکند. ما در زمانى زندگى مىکنيم که غالب اهلش خيانت و پيمانشکنى را زرنگی و عقل میشمارند، و جاهلان بىخبر اين گونه افراد را مدير و مدبّر مىشمارند! آنها را چه مىشود؟ خداوند آنان را بکشد!
امیرالمؤمنین علیهالسلام
خطبه ۴۱ نهجالبلاغه
@ir_tavabin
امیرالمؤمنین علیهالسلام
خطبه ۴۱ نهجالبلاغه
@ir_tavabin
قدح بر چشمهٔ خورشید در جوهر شرف دارد
چرا خرم نباشد تاک، فرزند خلف دارد
نظر گر بر تو باشد آسمان را، زان مشو خوشدل
خدنگ افکن نه چشم از مهر بر سوی هدف دارد
کسی از سیلی ایام، داد گوش من نگرفت
کجا خواهد رسید این شور و فریادی که دف دارد
اگر غواصی از دستت برآید، بحر هم از تو
نمی دارد دریغ آن نان خشکی کز صدف دارد
سلیم از دامن هرکس کشیده دست خود، اکنون
ز شاهان جهان، امید بر شاه نجف دارد
- سلیم طهرانی
🩸@Asfall
چرا خرم نباشد تاک، فرزند خلف دارد
نظر گر بر تو باشد آسمان را، زان مشو خوشدل
خدنگ افکن نه چشم از مهر بر سوی هدف دارد
کسی از سیلی ایام، داد گوش من نگرفت
کجا خواهد رسید این شور و فریادی که دف دارد
اگر غواصی از دستت برآید، بحر هم از تو
نمی دارد دریغ آن نان خشکی کز صدف دارد
سلیم از دامن هرکس کشیده دست خود، اکنون
ز شاهان جهان، امید بر شاه نجف دارد
- سلیم طهرانی
🩸@Asfall
Forwarded from نَـبـاریٖـس 🌿
یکی از دلایلی که آمریکاییها اصرار زیادی دارن اروپا تانک به اوکراین بده اینه که در صورت آسیب دیدن اون تانکها، قراردادهای فروششون ملغی میشه و اینطوری آمریکا بعنوان ناجی و جایگزین میتونه تانکهای سبک یا سنگینشو برای فروش پیشنهاد کنه.
این مطلب رو خود اروپاییها هم میدونن و ترجیح میدن نسخههای قدیمیتر تانکها رو ارسال کنن تا وجههشون خدشهدار نشه.
این موضوع برای مرکاوای نسل ۳ عینا اتفاق افتاد و بعد از آسیب دیدن تعدادی از اونا در نبرد با حزب الله، هند قرارداد خرید رو کنسل کرد.
از اون سمت، کمکهای آمریکا به اوکراین تماما داره به جیب اسلحهسازان آمریکایی میره و دولت انتفاعی از این ماجرا نداره.
پس اگر مدتی بعد اسنادی افشا شد که لابی اسلحهی آمریکا یکی از علل طولانیتر شدن جنگ بوده، اصلا نباید تعجب کرد.
جالبه که یه چیزهایی رو هم فاکتور میکنن برای اوکراین که اصلا وجود خارجی نداره، مثل هزینهی تعمیر و نگهداری از تانک، اونم در وضعیت جنگی!
سری قبل که حجم انبوهی از تسلیحات غربی به اوکراین رسید، روسها مقادیر زیادی رو منهدم کردن یا به غنیمت گرفتن؛ به نحوی که گفته میشه فقط با موشکهای جاولین غنیمتی، میشه کل تانکهای اهدایی رو نابود کرد. باید دید سرنوشت حجم جاری مهمات و تسلیحات غربی چه خواهد شد...
این مطلب رو خود اروپاییها هم میدونن و ترجیح میدن نسخههای قدیمیتر تانکها رو ارسال کنن تا وجههشون خدشهدار نشه.
این موضوع برای مرکاوای نسل ۳ عینا اتفاق افتاد و بعد از آسیب دیدن تعدادی از اونا در نبرد با حزب الله، هند قرارداد خرید رو کنسل کرد.
از اون سمت، کمکهای آمریکا به اوکراین تماما داره به جیب اسلحهسازان آمریکایی میره و دولت انتفاعی از این ماجرا نداره.
پس اگر مدتی بعد اسنادی افشا شد که لابی اسلحهی آمریکا یکی از علل طولانیتر شدن جنگ بوده، اصلا نباید تعجب کرد.
جالبه که یه چیزهایی رو هم فاکتور میکنن برای اوکراین که اصلا وجود خارجی نداره، مثل هزینهی تعمیر و نگهداری از تانک، اونم در وضعیت جنگی!
سری قبل که حجم انبوهی از تسلیحات غربی به اوکراین رسید، روسها مقادیر زیادی رو منهدم کردن یا به غنیمت گرفتن؛ به نحوی که گفته میشه فقط با موشکهای جاولین غنیمتی، میشه کل تانکهای اهدایی رو نابود کرد. باید دید سرنوشت حجم جاری مهمات و تسلیحات غربی چه خواهد شد...