اَسفَل 🇮🇷
388 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
اى مردم! وفا همزاد راستگويى است و من سپرى محکمتر و نگهدارنده‌تر از آن سراغ ندارم. آن‌کس که از چگونگى قیامت آگاه است هرگز پيمانشکنى نمى‌کند. ما در زمانى زندگى مى‌کنيم که غالب اهلش خيانت و پيمانشکنى را زرنگی و عقل می‌شمارند، و جاهلان بى‌خبر اين گونه افراد را مدير و مدبّر مى‌شمارند! آنها را چه مى‌شود؟ خداوند آنان را بکشد!

امیرالمؤمنین علیه‌السلام
خطبه ۴۱ نهج‌البلاغه
@ir_tavabin
تورا ای چرخ بسیار آزمودم!
همانی و همانی و همانی
الهی، عاقبت چه خواهد شد؟
و با ابد چه باید کرد؟

- علامه حسن‌زاده آملی
زندگی خواب بی سر انجامیست
من خودم را زدم به بیداری!
ای که گفتی: "وَ مَن یَمُت یَرَنی"
جان فدای کلام دلجویت
کاش روزی هزار مرتبه من
مُردمی تا بدیدمی رویت

🩸@Asfall
قدح بر چشمهٔ خورشید در جوهر شرف دارد
چرا خرم نباشد تاک، فرزند خلف دارد

نظر گر بر تو باشد آسمان را، زان مشو خوشدل
خدنگ افکن نه چشم از مهر بر سوی هدف دارد

کسی از سیلی ایام، داد گوش من نگرفت
کجا خواهد رسید این شور و فریادی که دف دارد

اگر غواصی از دستت برآید، بحر هم از تو
نمی دارد دریغ آن نان خشکی کز صدف دارد

سلیم از دامن هرکس کشیده دست خود، اکنون
ز شاهان جهان، امید بر شاه نجف دارد

- سلیم طهرانی

🩸@Asfall
War never ends quietly!
ز سودای سر زلفت پریشانم به جان تو
محبان تو بسیارند از ایشانم به جان تو

🩸@Asfall
یکی از دلایلی که آمریکایی‌ها اصرار زیادی دارن اروپا تانک به اوکراین بده اینه که در صورت آسیب دیدن اون تانک‌ها، قراردادهای فروش‌شون ملغی میشه و اینطوری آمریکا بعنوان ناجی و جایگزین می‌تونه تانک‌های سبک یا سنگین‌شو برای فروش پیشنهاد کنه.

این مطلب رو خود اروپایی‌ها هم می‌دونن و ترجیح میدن نسخه‌های قدیمی‌تر تانک‌ها رو ارسال کنن تا وجهه‌شون خدشه‌دار نشه.
این موضوع برای مرکاوای نسل ۳ عینا اتفاق افتاد و بعد از آسیب دیدن تعدادی از اونا در نبرد با حزب الله، هند قرارداد خرید رو کنسل کرد.

از اون سمت، کمک‌های آمریکا به اوکراین تماما داره به جیب اسلحه‌سازان آمریکایی میره و دولت انتفاعی از این ماجرا نداره.
پس اگر مدتی بعد اسنادی افشا شد که لابی اسلحه‌ی آمریکا یکی از علل طولانی‌تر شدن جنگ بوده، اصلا نباید تعجب کرد.
جالبه که یه چیزهایی رو هم فاکتور می‌کنن برای اوکراین که اصلا وجود خارجی نداره، مثل هزینه‌ی تعمیر و نگهداری از تانک، اونم در وضعیت جنگی!

سری قبل که حجم انبوهی از تسلیحات غربی به اوکراین رسید، روس‌ها مقادیر زیادی رو منهدم کردن یا به غنیمت گرفتن؛ به نحوی که گفته میشه فقط با موشک‌های جاولین غنیمتی، میشه کل تانک‌های اهدایی رو نابود کرد. باید دید سرنوشت حجم جاری مهمات و تسلیحات غربی چه خواهد شد...
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امام مخالف کسانی بود که در خیابان به بدحجاب ها حمله می‌کردند!

🩸@Asfall
- الله اکبر✌🏻🇮🇷
- پاینده باد ایران.
امیدوارم وقتی امام از مکه اومد، نگید: "کار خودشونه"
مقهورة من غدر البشر
مهمومة قاتلني الضجر!
يا أيُّها الحُزنُ الذي لا يَنتَهي: زِد!
ای اندوهی که پایان نمی‌پذیری: افزون شو!
Forwarded from اَسفَل 🇮🇷
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امام مخالف کسانی بود که در خیابان به بدحجاب ها حمله می‌کردند!

🩸@Asfall
- إِنَّ مَعِيَ رَبّي سَيَهدينِ