اَسفَل 🇮🇷
388 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
ماه رفتی و هاله آمده ای
یاس رفتی و لاله آمده ای
از چه داری به خویش میپیچی!
نکند بی سه ساله آمده ای؟؟؟
با من از خار های جاده بگو
از اسیریِ خانواده بگو
راستی از سفر چه آوردی؟
غیر از این چند سر...چه آوردی؟
آن پَرت را بگو که پس دادند؟؟؟
مَعجرت را ، بگو که پس دادند؟؟؟
⚠️ جای خالی عقلانیت در مواجهه با مسائل جامعه ایرانی!

🐑 ما #گوشت را زمان شاه می خریدیم یک تومان حالا شده فلان! این نوع مقایسه ها که نمایانگر هیچ چیز نیستند چقدر روزانه شنیده می شوند؟؟ مگر نه اینکه ملاک #قدرت_خرید است و باید دید ارزش هر کالا چه سهمی در درآمد فرد داشته تا #معناداری این گزاره ها بروز یابد؟

⚠️ چنین غلط های فاحشی هنوز چنان در أفواه جامعه ایرانی رواج دارد که انسان برای نخبگان جامعه تاسف می خورد چرا که در ارتقاء #عقلانیت مردم خویش رفوزه شده اند!

💎 در مساله درک جامعه ایرانی از #رفاه نیز چنین امری دیده می شود. زمانی نه چندان دور عمده قشر متوسط حتی مجبور بود از رفو و مانع های سر زانو و.... برای استفاده بیشتر از لباس و شلوار بچه ها استفاده کند و حالا سالهاست چنین چیزهایی ور افتاده! از این دست مثال‌ها بسیار است. ولی #حس جامعه ما چیست؟! ما بدبخت تر شده ایم!

👈 واقعا سهم #نخبگان در توضیح شرایط اقتصادی موجود و لزوم افزایش نرخ انرژی که دارد سرمایه کشور را باندازه کشور میلیاردی #چین هدر می دهد چقدر بوده است!؟

📈 چقدر به نقش رسانه های عمدتا سطحی و روزمره و کم سواد ما در افزایش عقلانیت فهم شرایط جامعه ایرانی به زبان مردم توجه شده است؟! چرا چنین مسائل مهمی دلسوزان خود را ندارد و همه فقط بلدند #غر بزنند و نقد کنند؟!؟
رمه آنقدر ندیدیم که چوپان دیدیم...
آدم های إيجابی نداریم ولی همگی منتقد شده اند!

📍 @komeilialireza
Forwarded from مطالعات عراق
از انتشار اين عكس مقدمتا معذرت خواهي مى كنيم اما صدها كليپ و هزاران عكس از اين حادثه در فضاي مجازي عراق منتشر شده است
Forwarded from مطالعات عراق
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تصاويري از حادثه دردناك امروز صبح بغداد
Forwarded from مطالعات عراق
میشود انسان آنقدر قصی القلب شود که...

هرکی که بود، این کار اصلا درست نیست.
به امیرالمومنین درست نیست...

تاریخ تکرار میشود...
مطالعات عراق
بدون شرح #مطالعات_عراق
بله...
میبینید که زن و مرد هم نداره...
واقعا آدم چجوری میتونه به این درجه از قصاوت قلب برسه؟؟
Forwarded from سيد تقى سيدى (سید تقی سیدی)
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
شوخی نداریم‌که ...
شانزده آذر | دانشگاه تهران
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#مهربانی_هفدهم
🔴 #یلدای_مهربانی 🌹

🔻ان شاالله میخواهیم با دستان مهربان شما عزیزان
تعداد 600 بسته شب یلدا شامل ( #موز ، #خیار ، #انار ، #پرتقال ، #آجیل ، #شکلات + 100 عدد #هندوانه) تهیه و در شب یلدا بین نیازمندان توزیع کنیم.

🔸 #سهم_هر_نفر مبلغ 10 هزار تومان
🌹 #یه_بسته_هم_بامن

مهلت شرکت در این طرح تا روز #جمعه۲۹ آذرماه

💳 شماره کارت بنام‌گروه جهادی اکبریه شهرری
5022 2910 7950 1324

📞09395380053
@Dastanee_mehrabann

🙏🙏 #دستان_مهربان 🙏🙏
#گروه_جهادی_اکبریه_شهرری
@dastanee_mehraban
@akbariyyeh
غلام همت آن رِند عافیت سوزم
که در گداصفتی کیمیاگری داند...

#حافظ
#عاقلان_دانند
🆔 @Asfall
Forwarded from حسن مجیدیان (حا.میم)
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📹 کاری‌ که ابتذال‌ِ مارکتِ موسیقیِ بازاری با سلیقه‌ی ما کرده‌ را می‌توان در این کار به وضوح به نظاره نشست.
دفنِ هنرِ اصیل، میدان‌داریِ بع‌بعِ بازاری...

‏این انیمیشن کوتاه، عمق فاجعه را تا حدی نشان داده است.
@maktubmed
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اَسفَل 🇮🇷
Video message
سلام آرامش بی انتها
ای حضرتِ دریا...
اَسفَل 🇮🇷
Video message
یادم میاد قرارِ روزِ اولم باهات...
Forwarded from حسن مجیدیان (حا.میم)
چرا مردم را شکنجه می‌کنند؟

🔸️پندار برخی این است که آنچه این ایام بر مردم ما می‌گذرد، محصول بی‌تدبیری است. اما یک نظر دیگر وجود دارد که می‌گوید فجایع اجتماعی، می‌تواند محصول تدبیر باشد.
🔹️نائومی کلاین در شاهکار خود، کتاب "دکترین شوک"، به خوبی اثبات می‌کند که طراحی شکنجه‌های اجتماعی، ابزار شناخته شده لیبرال‌هاست که از طریق آن، به دنبال دست کشیدن مردم از باورهایشان و تن دادن آنها به نسخه‌های کذایی این جریان هستند. اگر طرح مباحثی نظیر مذاکره و رفراندوم را با فجایعی نظیر افزایش قیمت بنزین جمع بزنیم، سخنان کلاین ملموس‌تر می‌شود.
🔹️کلاین می نویسد: "طبق یکی از کتاب‌های راهنمای سازمان سیا، هدف از شکنجه، ایجاد نوعی توفان شدید ذهنی است: پس از شکنجه، زندانی به قدری از نظر روانی به قهقرا رفته و وحشت زده است که دیگر قادر نیست منطقی فکر کند یا حافظ منافع خود باشد. تحت تأثیر چنین شوکی، بیشتر زندانیان آنچه را که بازجویانشان می خواهند در اختیار آنان قرار میدهند- به ویژه اطلاعات، اقرار، و رویگردانی از باورهای پیشین‌شان را.
در جریان شکنجه، فاصله زمانی فوق العاده کوتاهی وجود دارد که در آن، فرد زندانی دچار نوعی حالت تعلیق بین زندگی و مرگ می شود و شخصیت شکل گرفته و فرهیخته‌اش، فرو می‌ریزد... در این حالت، هم دنیای آشنا برای فرد شکنجه شده و هم جایگاه خود وی در آن دنیا، متلاشی می‌شود. بازجوی مجرب این حالت را هنگام ظهور آن خوب می شناسد و می داند که منبع اطلاعاتی مقاوم در آن لحظه، در مقایسه با پیش از تجربه شوک، بسیار پذیرای سازش است و احتمال تسلیم و تبعیتش خیلی بیشتر شده است. و این لحظه‌ای ست که شکنجه گر بی صبرانه منتظرش بوده است.
🔹️دکترین شوک نیز دقیقا همین روند را تقلید و تکرار می‌کند و سعی دارد در مقیاسی کلان و اجتماعی، به همان چیزی دست یابد که شگردهای شکنجه گران در سلول بازجویی، تک تک، بر سر افراد می آورد.
🔹️دکترین شوک اینگونه عمل می‌کند: در اثر فاجعه اصلی (مثلا فروپاشی بازار)، یک حالت شوک همگانی بر تمام جمعیت مستولی می شود. درست همان گونه که موزیک کرکننده و ضربات درون سلول بازجویی، زندانی را سست می کند و به راه می‌آورد، فجایع اجتماعی نیز در خدمت سست کردن و به راه آوردن کل جامعه قرار می‌گیرد. درست مثل زندانی وحشت زده ای که نام رفقایش را لو می دهد و از باورهایش رویگردان می شود، جوامع شوکه شده نیز غالبا از چیزهایی که در حالت عادی سرسختانه از آنها محافظت می کردند دست بر می دارند".
🔹️لیبرال‌ها یقین دارند آن "لوح سپید نانوشته"ای را که در آرزویش هستند تا آنچه می‌خواهند رویش بنویسند، فقط گسستی بزرگ می‌تواند برای آنها ایجاد کند.
🔹️آیا مردم ایران توسط لیبرال‌ها برای دست برداشتن از انقلاب‌شان شکنجه می‌شوند؟
@syjebraily
کسانی که به اجبار
می کوشند تا جذاب باشند
بیشتر از همیشه نفرت انگیز
به نظر می رسند!
جذابیت در ذات انسان هاست...

✍🏻 جبران‌خلیل‌جبران

🆔 @Asfall
اَسفَل 🇮🇷
Video message
باران به آسمانِ خودش بازگشت و من
بر عکس سویِ خانه اول قدم زدم

دیدم جهان بدونِ تو اصلا قشنگ نیست!
دیدم تو نیستی و...
به دنیا نیامدم

#ساجده_جبارپور

🆔 @Asfall