"پل مرگ"
پس از وقوع فاجعهی هستهای چرنوبیل، اهالی شهر پریپیات روی این پل به تماشای آتشسوزی میپردازند، پلی که سالها بعد به «پل مرگ» مشهور شد.
در سریالی که از واقعه چرنوبیل ساخته شده شاهد این هستیم که تمامی افرادی که در لحظهی حادثه روی پل حضور داشتهاند، به دلیل تشعشعات رادیواکتیو جان باختهاند.
این اطلاعات بههیچعنوان از سوی هیچ بیمارستان یا سازمانی تایید نشده و هیچگونه سندی مبنی بر مرگ تمام افراد دردسترس نیست، گفته میشود تشعشعات رادیواکتیو در زمان وقوع حادثه و تماشای مردم به میزان زیاد و خطرناکی نبوده است، اما بسیاری از این افراد به بیماریهای گوناگونی بر اثر تشعشعات دچار شدند و جان باختند.
🩸@Asfall
پس از وقوع فاجعهی هستهای چرنوبیل، اهالی شهر پریپیات روی این پل به تماشای آتشسوزی میپردازند، پلی که سالها بعد به «پل مرگ» مشهور شد.
در سریالی که از واقعه چرنوبیل ساخته شده شاهد این هستیم که تمامی افرادی که در لحظهی حادثه روی پل حضور داشتهاند، به دلیل تشعشعات رادیواکتیو جان باختهاند.
این اطلاعات بههیچعنوان از سوی هیچ بیمارستان یا سازمانی تایید نشده و هیچگونه سندی مبنی بر مرگ تمام افراد دردسترس نیست، گفته میشود تشعشعات رادیواکتیو در زمان وقوع حادثه و تماشای مردم به میزان زیاد و خطرناکی نبوده است، اما بسیاری از این افراد به بیماریهای گوناگونی بر اثر تشعشعات دچار شدند و جان باختند.
🩸@Asfall
اَسفَل 🇮🇷
- و باز هم تلاش برای پیروزی عقل بر دل.
به دست مرگ هم از پاک باختن نکشم روی
قمار بر سر دل می کنم به خشت لحد هم!
قمار بر سر دل می کنم به خشت لحد هم!
تو همهی فیلم ها مسائل و معماهای زیادی مطرح میشه، اما با پایان فیلم روح مخاطب به آرامش میرسه چون کارگردان آخرش جواب همه معماها رو به مخاطب داده.
فکر میکنم زندگی هم همینطور باشه؛
آخرش، وقتی که داریم از اینجا میریم با آشکار شدن جواب همه سوال ها و معماها، روحمون به آرامش میرسه.
فکر میکنم زندگی هم همینطور باشه؛
آخرش، وقتی که داریم از اینجا میریم با آشکار شدن جواب همه سوال ها و معماها، روحمون به آرامش میرسه.
یه عده به هر دری میزنن با استوری و نوشتن توییت و... غمشون رو بروز بدن و هم خودشون رو تخلیه کنن هم بگن: مردم من آدم مغرور و شادی نیستم.
اما خبر ندارن یه نگاه به صورتشون بسه برای فهمیدن این همه غمی که به دوش میکشن!
کافیه یه روز از صبح تا شبشون رو مرور کنی، تا متوجه بشی چقدر طفلکی و غمگین و منزویان.
خدا به دادشون برسه.
اما خبر ندارن یه نگاه به صورتشون بسه برای فهمیدن این همه غمی که به دوش میکشن!
کافیه یه روز از صبح تا شبشون رو مرور کنی، تا متوجه بشی چقدر طفلکی و غمگین و منزویان.
خدا به دادشون برسه.
من آزادی را همواره در گرو آزادگی دانسته و میدانم و همیشه گفتهام مردمی که آزادگی نداشته باشند حتی اگر آزادی را به دست بیاورند نه تنها هیچ بهرهای از آن نخواهند برد، بلکه از آن به زیان خود استفاده خواهند برد.
تو لابد فکر میکنی آزادی یعنی همین که هوچیان آن را هوار میکشند. نه! تعلق به آزادی، تعلقی است عمیق که با جار و جنجال نسبتی ندارد، آزادی چماق نیست، طلب هرزگی و تمنای فساد و فحشا هم نیست و دست بر قضا، چون در این سرزمین، تمام گرفتاری ها به کمپلکس های جنسی برمیگشته و میگردد، هرگاه آزادی مطرح شده است، فورا تمام اذهان متوجه متزلزل ترین وجه وجود بشر شدهاند.
- نامههایی به یک بسیجی | یوسفعلی میرشکاک
🩸@Asfall
تو لابد فکر میکنی آزادی یعنی همین که هوچیان آن را هوار میکشند. نه! تعلق به آزادی، تعلقی است عمیق که با جار و جنجال نسبتی ندارد، آزادی چماق نیست، طلب هرزگی و تمنای فساد و فحشا هم نیست و دست بر قضا، چون در این سرزمین، تمام گرفتاری ها به کمپلکس های جنسی برمیگشته و میگردد، هرگاه آزادی مطرح شده است، فورا تمام اذهان متوجه متزلزل ترین وجه وجود بشر شدهاند.
- نامههایی به یک بسیجی | یوسفعلی میرشکاک
🩸@Asfall