چه خوب یادم هست..!
عبارتی که به یِیلاقِ ذهن وارد شد:
وسیع باش
و تنها
و سر به زیر
و سخت...
#سهراب_سپهری
🆔 @Asfall
عبارتی که به یِیلاقِ ذهن وارد شد:
وسیع باش
و تنها
و سر به زیر
و سخت...
#سهراب_سپهری
🆔 @Asfall
Forwarded from حسن مجیدیان (حا.میم)
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸زیارت آسمان🔸
زندگی #آپارتمان_نشینی اجازه نداده انسانها سالی یک بار هم به #آسمان نگاه کنند. یکی از محرومیتهایی که ایجاد کرده، محروم شدن از نعمت بزرگ دیدار ستارگان است. اگر انسان ماهی یک شب برود در روستا تا بتواند آسمان را ببیند و زیارت کند، مثل زیارت یک امامزاده برایش سازنده است. ندیدن آسمان، خیلی مضر است.
کسانی که یک جایی دارند که از شهر بیرون بروند و یک شب آسمان را ببینند، این کار را بکنند. دیدن آسمان خیلی مهم است. میارزد که انسان #برنامه_ریزی_بکند و از شهر بیرون برود، تا یک شب آسمان را نگاه کند. بگوید امشب میخواهم زیر آسمان بخوابم.
یک نگاه به آسمان برای انسان کافی است که بداند این چیزهایی که برای خودش برداشته، باعث خجالت است. آسمان را گذاشته اند برای صفر کردن #تعلقات. انسان یک نگاهی به آسمان بکند، #پاسخ_سوالاتش را می گیرد! برای نجات انسان از تعلقات، یک نگاه معنادار به آسمان بس است.
حافظ خیلی به آسمان خیره می شود. در ابیاتش می بینید که ستاره ها را به اسم می شناسد، به صفت می شناسد و خیلی خوب به صور فلکی آشنا است. پیداست که خیلی در این معنا مطالعه می کند. انسان وقتی آسمان را ندید، دنیایش میشود همین زندگی کوچک و مختصر. نگاه به آسمان یعنی نگاه دقیقتر به هستی و وسعت هستی. نگاه به آسمان یعنی نگاه به #ابدیت و زمان طولانی. یعنی نگاه به مکان وسیع. این خیلی به انسان کمک می کند برای بلندنظری. وقتی اینطور آن عالم را دید، یک شوقی پیدا می کند که از این جای کوچک و تنگ، خودش را بیرون بکشد. اگر میخواهی خدا برایت بزرگ شود، به آسمان نگاه کن.
@haerishirazi
🔸زیارت آسمان🔸
زندگی #آپارتمان_نشینی اجازه نداده انسانها سالی یک بار هم به #آسمان نگاه کنند. یکی از محرومیتهایی که ایجاد کرده، محروم شدن از نعمت بزرگ دیدار ستارگان است. اگر انسان ماهی یک شب برود در روستا تا بتواند آسمان را ببیند و زیارت کند، مثل زیارت یک امامزاده برایش سازنده است. ندیدن آسمان، خیلی مضر است.
کسانی که یک جایی دارند که از شهر بیرون بروند و یک شب آسمان را ببینند، این کار را بکنند. دیدن آسمان خیلی مهم است. میارزد که انسان #برنامه_ریزی_بکند و از شهر بیرون برود، تا یک شب آسمان را نگاه کند. بگوید امشب میخواهم زیر آسمان بخوابم.
یک نگاه به آسمان برای انسان کافی است که بداند این چیزهایی که برای خودش برداشته، باعث خجالت است. آسمان را گذاشته اند برای صفر کردن #تعلقات. انسان یک نگاهی به آسمان بکند، #پاسخ_سوالاتش را می گیرد! برای نجات انسان از تعلقات، یک نگاه معنادار به آسمان بس است.
حافظ خیلی به آسمان خیره می شود. در ابیاتش می بینید که ستاره ها را به اسم می شناسد، به صفت می شناسد و خیلی خوب به صور فلکی آشنا است. پیداست که خیلی در این معنا مطالعه می کند. انسان وقتی آسمان را ندید، دنیایش میشود همین زندگی کوچک و مختصر. نگاه به آسمان یعنی نگاه دقیقتر به هستی و وسعت هستی. نگاه به آسمان یعنی نگاه به #ابدیت و زمان طولانی. یعنی نگاه به مکان وسیع. این خیلی به انسان کمک می کند برای بلندنظری. وقتی اینطور آن عالم را دید، یک شوقی پیدا می کند که از این جای کوچک و تنگ، خودش را بیرون بکشد. اگر میخواهی خدا برایت بزرگ شود، به آسمان نگاه کن.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸آزادسازی یا رهاسازی؟🔸
محل نزاع بین ما و دشمنان ما کجاست؟ نزاع امام و شاه بر سر چه بود؟ نزاع امام و آمریکا بر سر چه بود؟ نزاع خداوند و شیطان بر سر چیست؟
محل نزاع، آزادسازی است. خدا برنامه اش آزادسازی انرژیهای متعالی انسان است وشیطان برنامهاش رها کردن انرژیهای غیر متعالی انسان.
بین رهاسازی و آزادسازی تفاوت است. رهاسازی یعنی رهاسازی «غریزه» وآزادسازی یعنی آزادسازی «فطرت».
سوار و اسب را در نظر بگیرید؛ اسب وقتی ول میشود نمیگویند آزادشده است بلکه میگویند ول شده است. یعنی از افسار و عنان رها شده و این یعنی رها شدن انرژیی که باید در خدمت میبود.
محل نزاع اینجاست؛ آزادی «سوار» یا آزادی «اسب»؟ آزادی یعنی انسان را سوار بر اسب کنیم و اسب در کنترلش قرار گیرد تا هر جا فرمان داد برود. هر رهاسازی نسبت به اسب سلب آزادی از سوار است. به آزادی اسب رهایی میگویند.
ادیان الهی چرا میگویند که انسان حب دنیا نداشته باشد؟ برای اینکه حب دنیا جلو آزادسازی انرژی متراکم انسان را میگیرد.
@haerishirazi
🔸آزادسازی یا رهاسازی؟🔸
محل نزاع بین ما و دشمنان ما کجاست؟ نزاع امام و شاه بر سر چه بود؟ نزاع امام و آمریکا بر سر چه بود؟ نزاع خداوند و شیطان بر سر چیست؟
محل نزاع، آزادسازی است. خدا برنامه اش آزادسازی انرژیهای متعالی انسان است وشیطان برنامهاش رها کردن انرژیهای غیر متعالی انسان.
بین رهاسازی و آزادسازی تفاوت است. رهاسازی یعنی رهاسازی «غریزه» وآزادسازی یعنی آزادسازی «فطرت».
سوار و اسب را در نظر بگیرید؛ اسب وقتی ول میشود نمیگویند آزادشده است بلکه میگویند ول شده است. یعنی از افسار و عنان رها شده و این یعنی رها شدن انرژیی که باید در خدمت میبود.
محل نزاع اینجاست؛ آزادی «سوار» یا آزادی «اسب»؟ آزادی یعنی انسان را سوار بر اسب کنیم و اسب در کنترلش قرار گیرد تا هر جا فرمان داد برود. هر رهاسازی نسبت به اسب سلب آزادی از سوار است. به آزادی اسب رهایی میگویند.
ادیان الهی چرا میگویند که انسان حب دنیا نداشته باشد؟ برای اینکه حب دنیا جلو آزادسازی انرژی متراکم انسان را میگیرد.
@haerishirazi
این بزرگ ترین جنایت است که یک دسته بشناسند و بسنجند و تصمیم بگیرند و من اجرا کنم. مگر مغز من در سر دیگران است که برای من تصمیم می گیرند؟ این گونه حرکت گر چه سریع تر و راحت تر است ولی انسانی نیست و ادامه ای نخواهد داشت.
#استاد_علی_صفایی_حائری
کتاب صراط-ص22
@einsad
#استاد_علی_صفایی_حائری
کتاب صراط-ص22
@einsad
ماه رفتی و هاله آمده ای
یاس رفتی و لاله آمده ای
از چه داری به خویش میپیچی!
نکند بی سه ساله آمده ای؟؟؟
یاس رفتی و لاله آمده ای
از چه داری به خویش میپیچی!
نکند بی سه ساله آمده ای؟؟؟
Forwarded from رب الناس/بقلم علی رضا کمیلی
⚠️ جای خالی عقلانیت در مواجهه با مسائل جامعه ایرانی!
🐑 ما #گوشت را زمان شاه می خریدیم یک تومان حالا شده فلان! این نوع مقایسه ها که نمایانگر هیچ چیز نیستند چقدر روزانه شنیده می شوند؟؟ مگر نه اینکه ملاک #قدرت_خرید است و باید دید ارزش هر کالا چه سهمی در درآمد فرد داشته تا #معناداری این گزاره ها بروز یابد؟
⚠️ چنین غلط های فاحشی هنوز چنان در أفواه جامعه ایرانی رواج دارد که انسان برای نخبگان جامعه تاسف می خورد چرا که در ارتقاء #عقلانیت مردم خویش رفوزه شده اند!
💎 در مساله درک جامعه ایرانی از #رفاه نیز چنین امری دیده می شود. زمانی نه چندان دور عمده قشر متوسط حتی مجبور بود از رفو و مانع های سر زانو و.... برای استفاده بیشتر از لباس و شلوار بچه ها استفاده کند و حالا سالهاست چنین چیزهایی ور افتاده! از این دست مثالها بسیار است. ولی #حس جامعه ما چیست؟! ما بدبخت تر شده ایم!
👈 واقعا سهم #نخبگان در توضیح شرایط اقتصادی موجود و لزوم افزایش نرخ انرژی که دارد سرمایه کشور را باندازه کشور میلیاردی #چین هدر می دهد چقدر بوده است!؟
📈 چقدر به نقش رسانه های عمدتا سطحی و روزمره و کم سواد ما در افزایش عقلانیت فهم شرایط جامعه ایرانی به زبان مردم توجه شده است؟! چرا چنین مسائل مهمی دلسوزان خود را ندارد و همه فقط بلدند #غر بزنند و نقد کنند؟!؟
رمه آنقدر ندیدیم که چوپان دیدیم...
آدم های إيجابی نداریم ولی همگی منتقد شده اند!
📍 @komeilialireza
🐑 ما #گوشت را زمان شاه می خریدیم یک تومان حالا شده فلان! این نوع مقایسه ها که نمایانگر هیچ چیز نیستند چقدر روزانه شنیده می شوند؟؟ مگر نه اینکه ملاک #قدرت_خرید است و باید دید ارزش هر کالا چه سهمی در درآمد فرد داشته تا #معناداری این گزاره ها بروز یابد؟
⚠️ چنین غلط های فاحشی هنوز چنان در أفواه جامعه ایرانی رواج دارد که انسان برای نخبگان جامعه تاسف می خورد چرا که در ارتقاء #عقلانیت مردم خویش رفوزه شده اند!
💎 در مساله درک جامعه ایرانی از #رفاه نیز چنین امری دیده می شود. زمانی نه چندان دور عمده قشر متوسط حتی مجبور بود از رفو و مانع های سر زانو و.... برای استفاده بیشتر از لباس و شلوار بچه ها استفاده کند و حالا سالهاست چنین چیزهایی ور افتاده! از این دست مثالها بسیار است. ولی #حس جامعه ما چیست؟! ما بدبخت تر شده ایم!
👈 واقعا سهم #نخبگان در توضیح شرایط اقتصادی موجود و لزوم افزایش نرخ انرژی که دارد سرمایه کشور را باندازه کشور میلیاردی #چین هدر می دهد چقدر بوده است!؟
📈 چقدر به نقش رسانه های عمدتا سطحی و روزمره و کم سواد ما در افزایش عقلانیت فهم شرایط جامعه ایرانی به زبان مردم توجه شده است؟! چرا چنین مسائل مهمی دلسوزان خود را ندارد و همه فقط بلدند #غر بزنند و نقد کنند؟!؟
رمه آنقدر ندیدیم که چوپان دیدیم...
آدم های إيجابی نداریم ولی همگی منتقد شده اند!
📍 @komeilialireza
Forwarded from مطالعات عراق
از انتشار اين عكس مقدمتا معذرت خواهي مى كنيم اما صدها كليپ و هزاران عكس از اين حادثه در فضاي مجازي عراق منتشر شده است
Forwarded from مطالعات عراق
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تصاويري از حادثه دردناك امروز صبح بغداد
میشود انسان آنقدر قصی القلب شود که...
هرکی که بود، این کار اصلا درست نیست.
به امیرالمومنین درست نیست...
تاریخ تکرار میشود...
هرکی که بود، این کار اصلا درست نیست.
به امیرالمومنین درست نیست...
تاریخ تکرار میشود...
مطالعات عراق
بدون شرح #مطالعات_عراق
بله...
میبینید که زن و مرد هم نداره...
واقعا آدم چجوری میتونه به این درجه از قصاوت قلب برسه؟؟
میبینید که زن و مرد هم نداره...
واقعا آدم چجوری میتونه به این درجه از قصاوت قلب برسه؟؟