پیامبر فرمود: ای علی، حق تو واجب است بر کسانی که به من ایمان دارند، اگر تو نبودی دین خدا شناخته نمیشد؛ به واسطه تو دشمن خدا شناخته میشود، کسی که خداوند را ملاقات کند بدون ولایت تو هیچ ندارد، خداوند این آیه را به سوی من نازل نمود، «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک» یعنی درمورد ولایت تو ای علی.
❤️🔥 @Asfall
❤️🔥 @Asfall
Forwarded from Saved Messages
نمیفهمم چرا از عوض شدن آدما گِله میكنيم. ما هيچكدوم آدمهای دو سال پيش نيستيم. حتی احتمالا همون آدم دو ماه پيش هم نيستيم.
چارهای نداریم جز اینکه امیدوار باشیم تا آدمهایی که دوستشون داریم، «جهت تغییراتشون» به گونهای نباشه که از ما فاصله بگیرن.
چارهای نداریم جز اینکه امیدوار باشیم تا آدمهایی که دوستشون داریم، «جهت تغییراتشون» به گونهای نباشه که از ما فاصله بگیرن.
Forwarded from هوای خوش...
اَسفَل 🇮🇷
Max Richter – On the nature of daylight [ www.Just-Music.ir ]
دنیا بنا نداشت به غم راه وا کند
دیدم غریب مانده سپردم که با من است...
دیدم غریب مانده سپردم که با من است...
Listen to On the Nature of Daylight (Full Piano Cover) by Platypuff on #SoundCloud
https://soundcloud.com/platypuffs/on-the-nature-of-daylight-full
https://soundcloud.com/platypuffs/on-the-nature-of-daylight-full
SoundCloud
On the Nature of Daylight (Full Piano Cover)
Piano cover for "On the Nature of Daylight" by Max Richter =)
Forwarded from درون!
نمیدونم مسئله دیگه چقدر غمگین تر از این حرفهاست، انقدر اتفاقات مختلف افتاده و انقدر بالا و پایین و فراز و نشیب داشته که واقعا نمیتونم تشخیص بدم مسئله همینقدر غمگینه؟ یا بیشتره و من دیگه ذهنم اشباع شده و جا نداره؟
فقط به چیزهایی که تا امروز بهش رسیدم اعتماد کردم و پایبند موندم و تا همینجاش هم حجم غم کم نیست.
امیدوارم غمگین تر از این نبوده باشه، و امیدوارم به چیز غلطی نرسیده باشم.
فقط به چیزهایی که تا امروز بهش رسیدم اعتماد کردم و پایبند موندم و تا همینجاش هم حجم غم کم نیست.
امیدوارم غمگین تر از این نبوده باشه، و امیدوارم به چیز غلطی نرسیده باشم.
«اعمش» روایت كرده: در مدینه زنی نابینا را دیدم که به تشنگان آب میداد و میگفت: «به عشق على بنوشید»
پس از مدتى در مكه او را بینا یافتم، به مردم آب میداد و میگفت: «به عشق على بنوشید، همان کسى كه چشمم را بینا كرد»
جلو رفتم و گفتم: تو در مدینه نابینا بودى و میگفتى به عشق على بنوشید، ولى اكنون تو را بینا میبینم، ماجرایت چیست؟ پاسخ داد: مردى نزد من آمد و گفت: «اى بانو! تو كنیزِ آزادشده على (ع) و از دوستان آن حضرت هستى؟» گفتم: آرى. گفت: خدایا اگر این بانو راست میگوید، او را بینا كن. سوگند به خدا به دعاى او بینا شدم، به سوالکننده گفتم تو كیستى؟ گفت: «اَنَا الخِضرُ وَ اَنا مِن شِیعَةِ عَلِىِّ بنِ اَبِیطالِب - من خضر هستم و از شیعیان على بن ابی طالب»
+ «ارمیا» از القاب خضر نبی و حضرت علی است.
🌱 @Asfall
پس از مدتى در مكه او را بینا یافتم، به مردم آب میداد و میگفت: «به عشق على بنوشید، همان کسى كه چشمم را بینا كرد»
جلو رفتم و گفتم: تو در مدینه نابینا بودى و میگفتى به عشق على بنوشید، ولى اكنون تو را بینا میبینم، ماجرایت چیست؟ پاسخ داد: مردى نزد من آمد و گفت: «اى بانو! تو كنیزِ آزادشده على (ع) و از دوستان آن حضرت هستى؟» گفتم: آرى. گفت: خدایا اگر این بانو راست میگوید، او را بینا كن. سوگند به خدا به دعاى او بینا شدم، به سوالکننده گفتم تو كیستى؟ گفت: «اَنَا الخِضرُ وَ اَنا مِن شِیعَةِ عَلِىِّ بنِ اَبِیطالِب - من خضر هستم و از شیعیان على بن ابی طالب»
+ «ارمیا» از القاب خضر نبی و حضرت علی است.
🌱 @Asfall
پس از شکست ابوبکر و عمر در جنگ خيبر، رسولالله فرمود: «لَأُعْطِيَنَّ الرَّايَةَ غَداً رَجُلًا يُحِبُّهُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ يُحِبُّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ كَرَّاراً غَيْرَ فَرَّارٍ» - فردا من فرماندهی را به دست كسی میدهم كه خدا و رسول خدا او را دوست دارند و او نيز خدا و رسولش را دوست دارد، كسی كه هجوم میبرد و اهل فرار و وحشت از جنگ و مرگ نيست
همه منتظر بودند بدانند آن شخص كيست. روز بعد پيامبر فرمود: علی بن ابی طالب را حاضر كنيد. وقتی امام را حاضر كردند درحالیكه به بيماری چشم مبتلا بود و با پارچهای که روی چشم خود بسته بود خدمت نبی آمد؛ پیامبر آب دهان مبارک خود را بر چشمان علی (ع) مالید و بعد پرچم را به دست وی داد. حضرت امیر در آن جنگ و پس از کندن یکی از درهای قلعه خیبر، پيروز شد
امیرالمومنین فرمود: برای من يكسان است چه من به سراغ مرگ بروم و يا مرگ به سراغ من بيايد. رسول خدا درباره او فرمود: «كَرَّاراً غَيْرَ فَرَّارٍ لَا يَرْجِعُ حَتَّى يَفْتَحَ اللَّه ُعَلَى يَدَيْه» - حملهبرندهای که نمیگریزد، بدون پيروزی و فتح قلعه خيبر برنمیگردد.
❤️🔥 @Asfall
همه منتظر بودند بدانند آن شخص كيست. روز بعد پيامبر فرمود: علی بن ابی طالب را حاضر كنيد. وقتی امام را حاضر كردند درحالیكه به بيماری چشم مبتلا بود و با پارچهای که روی چشم خود بسته بود خدمت نبی آمد؛ پیامبر آب دهان مبارک خود را بر چشمان علی (ع) مالید و بعد پرچم را به دست وی داد. حضرت امیر در آن جنگ و پس از کندن یکی از درهای قلعه خیبر، پيروز شد
امیرالمومنین فرمود: برای من يكسان است چه من به سراغ مرگ بروم و يا مرگ به سراغ من بيايد. رسول خدا درباره او فرمود: «كَرَّاراً غَيْرَ فَرَّارٍ لَا يَرْجِعُ حَتَّى يَفْتَحَ اللَّه ُعَلَى يَدَيْه» - حملهبرندهای که نمیگریزد، بدون پيروزی و فتح قلعه خيبر برنمیگردد.
❤️🔥 @Asfall
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى اَمیرِالْمُؤْمِنینَ عَلِىِّ بْنِ اَبیطالِبٍ اَخى نَبِیک وَ وَلِیه وَ صَفِیهِ وَ وَزیرِهِ وَ مُسْتَوْدَعِ عَلْمِهِ وَ مَوْضِعِ سِرِّهِ وَ بابِ حِکمَتِهِ وَالنّاطِقِ بِحُجَّتِهِ وَ الدّاعى اِلى شَریعَتِهِ وَ خَلیفَتِهِ فى اُمَّتِهِ وَ مُفَرِّجِ الْکرْبِ عَنْ وَجْهِهِ، قاصِمِ الْکفَرَةِ وَ مُرْغِمِ الْفَجَرَةِ
خدایا درود فرست بر امیرمومنان علی بن ابیطالب برادر پیامبرت و سرپرست کارهایش و برگزیدهاش و وزیرش و محل سپردن دانشش و جایگاه رازش و درگاه حکمتش و گویاى به حجتش و دعوتکننده به شریعتش و جانشین او در میان امتش و برطرفکننده گرفتگى از چهرهاش، درهمشکننده کافران و به خاک افکننده فاجران
❤️🔥 @Asfall
خدایا درود فرست بر امیرمومنان علی بن ابیطالب برادر پیامبرت و سرپرست کارهایش و برگزیدهاش و وزیرش و محل سپردن دانشش و جایگاه رازش و درگاه حکمتش و گویاى به حجتش و دعوتکننده به شریعتش و جانشین او در میان امتش و برطرفکننده گرفتگى از چهرهاش، درهمشکننده کافران و به خاک افکننده فاجران
❤️🔥 @Asfall