ما کاشفان کوچه های بن بستیم،
حرف های خستهای داریم!
اینبار پیامبری بفرست،
که تنها گوش کند...
- #گروس_عبدالملکیان
🩸@Asfall
حرف های خستهای داریم!
اینبار پیامبری بفرست،
که تنها گوش کند...
- #گروس_عبدالملکیان
🩸@Asfall
حضرت امیرالمؤمنین علی علیهالسلام:
اگر به کسی خوبی کردی، آن را فراموش کن.
- غُررالحِکم
اگر به کسی خوبی کردی، آن را فراموش کن.
- غُررالحِکم
Forwarded from سيد تقى سيدى
فراموش کردن یعنی چه؟ ما فراموش شدن داریم که ناخودآگاه رخ میدهد، مگر می شود چیزی را فراموش کرد؟ وقتی بدانی و تعمدی داشته باشی در فراموش کردن چیزی اتفاقا آن را یاد آوری و تاکید می کنی...
از نوجوانیام تا امروز،
خیلیها برایشان سوال بود که چرا باید "جنگ" را دوست داشته باشم؟!
"جنگ"، واژهای که همه از آن بیم دارند و کسی را به یاد خاطرات خوش یا آرامش و خوشحالی و زیبایی نمیاندازد!
حالا برای اولین بار به سوالشان پاسخ میدهم.
"جنگ" هر چیز که نداشته باشد یک چیز دارد و آن "صداقت" است!
"جنگ" صادق است!
شبیه "زندگی صلح آمیز" که نام زیبایی هم دارد به شما وعده خاطرات خوش و آرامش و خوشحالی و زیبایی نمیدهد که در عوض همه چیز را زهرمارتان کند و در انتها پلیدی و پلشتی نصیبتان کند!
"جنگ" پلید و تلخ است اما به این تلخی معترف است، "جنگ" کسی را گول نمیزند و وعده آرامش و آسایش نمیدهد!
وقتی در "جنگ" باشی از آن انتظار زیبایی و آسودگی نداری، انتظار حال خوب و خیال راحت نداری.
به نظر من "زندگی صلح آمیز" پلیدتر از "جنگ" است، "زندگی صلح آمیز" فریب دهنده و دورو ست.
من "زندگی در جنگ" را به "زندگی صلح آمیز" ترجیح میدهم!
خیلیها برایشان سوال بود که چرا باید "جنگ" را دوست داشته باشم؟!
"جنگ"، واژهای که همه از آن بیم دارند و کسی را به یاد خاطرات خوش یا آرامش و خوشحالی و زیبایی نمیاندازد!
حالا برای اولین بار به سوالشان پاسخ میدهم.
"جنگ" هر چیز که نداشته باشد یک چیز دارد و آن "صداقت" است!
"جنگ" صادق است!
شبیه "زندگی صلح آمیز" که نام زیبایی هم دارد به شما وعده خاطرات خوش و آرامش و خوشحالی و زیبایی نمیدهد که در عوض همه چیز را زهرمارتان کند و در انتها پلیدی و پلشتی نصیبتان کند!
"جنگ" پلید و تلخ است اما به این تلخی معترف است، "جنگ" کسی را گول نمیزند و وعده آرامش و آسایش نمیدهد!
وقتی در "جنگ" باشی از آن انتظار زیبایی و آسودگی نداری، انتظار حال خوب و خیال راحت نداری.
به نظر من "زندگی صلح آمیز" پلیدتر از "جنگ" است، "زندگی صلح آمیز" فریب دهنده و دورو ست.
من "زندگی در جنگ" را به "زندگی صلح آمیز" ترجیح میدهم!
