اَسفَل 🇮🇷
388 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
پیاده به درب صحن مبارک رسیدیم، داخل شدیم، در حقیقت به بهشت برین وارد شدیم! صحنی گشاد با روحی بسیار، گنبد طلا و مناره‌های حضرت در وسط هم ایوان طلا بالای سردرب صحن، اسم نادرشاه را نوشته‌اند، سه سمت صحن بازست یک سمت صحن که رو به مشرق‌ست وصل‌ست به رواق حضرت و طاق زده‌اند، مثل دالان راه دارد. گنبد طلا که از نادرشاه است، روحی داده بود؛ به کفش‌کن رسیده اذن دخول و زیارتنامه خوانده، داخل ضریح که شدیم مثل بهشت بود. روح و صفائی داشت که محالست هیچ جای دنیا هیچ باغی به این صفا باشد. کاشی معرق غریبی توی گنبدکار کرده‌اند. که هیچ همچه کاشی در دنیا نشود. مثل مینائی که در سرقلیان‌های اعلا درست می‌کنند

از او هم بهتر قندیل طلا، نقره، شمعدان و.. بسیارست، پرده‌های زیاد از اطراف آویزان، ضریح حضرت از نقره‌ست گویا پیشکش صفوی‌هاست. فرش‌های ابریشمی که شاه‌عباس انداخته و رقم هم دارد «کلب آستان علی، عباس» مثل اینست که امروز از کارخانه درآمده، بسیار فرش‌های خوبیست.
نماز و زیارت خوانده شد، الحمدالله به این توفیق رسیدیم. شکرخدارا واقعا حظی کردیم که کمتر همچه چیزی نصیب می‌شود

- خاطرات ناصرالدين‌شاه از سفر نجف

🩸@Asfall
من با تو می‌نویسم و می‌خوانم
من با تو راه می‌روم و حرف می‌زنم
وز شوقِ این محال:
که دستم به دست توست!
من، جای راه رفتن،
پرواز می‌کنم! ‌

- #فریدون_مشیری

🩸@Asfall
اکثر مردم هنگامی که به پایانِ کار می‌رسند و نظری بر گذشته می‌افکنند، درمی‌یابند که سرتاسرِ زندگی را چون چیزی گذرا زیسته‌اند و با حیرت مشاهده می‌کنند که آنچه بی‌اعتنا از کنارش گذشته‌اند و لذّتی از آن نبرده‌اند،همان زندگیشان بوده است؛ یعنی همان چیزی که به خاطرش زندگی کرده‌اند.
انسان فریاد بر می‌آورد که امید و آرزو او را فریفته‌اند تا این‌که عاقبت در آغوش مرگ به رقص درآید!
آه چه مخلوق حریصِ سیری ناپذیری است این انسان!

- #آرتور_شوپنهاور

🩸@Asfall
Forwarded from Saved Messages (Fateme Sherafatii)
من همانم که می‌دانم در روز روحت چه جراحت‌هایی بر می‌دارد! و در شب، تمام روحت را در خواب باز پس می‌گیرم تا به آن آرامش دهم و روز بعد دوباره آن‌را به زندگی برانگیخته، و تا مرگت که بسویم بازگردی، به این‌کار ادامه می‌دهم.

• انعام ٦٠
گفتا خموش حافظ!
کاین غصه هم سرآید...
Forwarded from درون!
- ‏در زندگی‌ از هیچ چیز به اندازه "دوست داشتن هایم" مطمئن نبوده‌ام!
مُردن تمام شدن نیست...
ماند بختِ سیه،
خضاب فروش...
ما کاشفان کوچه های بن بستیم،
حرف های خسته‌ای داریم!
این‌بار پیامبری بفرست،
که تنها گوش کند...

- #گروس_عبدالملکیان

🩸@Asfall
‏حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام:
اگر به کسی خوبی کردی، آن را فراموش کن.

- غُررالحِکم
زور دلتنگی از هر اختلاف و دعوا و منطقی بیشتره...
- آوار غمت بر سرم افتاد کجایی؟