یارب، غم بیرحمی جانان به که گویم؟
جانم غم او سوخت، غم جان به که گویم؟
نی یار و نه غمخوار و نه کس محرم اسرار
رنجوری و مهجوری و حرمان به که گویم؟
آشفته شد از قصه من خاطر جمعی
دیگر چه کنم؟ حال پریشان به که گویم؟
گویند طبیبان که: بگو درد خود، اما
دردی که گذشتست ز درمان به که گویم؟
دردی، که مرا ساخته رسوا، همه دانند
داغی، که مرا ساخته پنهان، به که گویم؟
اندوه تو ناگفته و درد تو نهان به
این پیش که ظاهر کنم و آن به که گویم؟
خلقی همه با هم سخن وصل تو گویند
من بیکسم، افسانه هجران به که گویم؟
دور طرب، افسوس! که بگذشت، هلالی
دور دگر آمد، غم دوران به که گویم؟
#هلالی_جغتایی
🆔 @Asfall
جانم غم او سوخت، غم جان به که گویم؟
نی یار و نه غمخوار و نه کس محرم اسرار
رنجوری و مهجوری و حرمان به که گویم؟
آشفته شد از قصه من خاطر جمعی
دیگر چه کنم؟ حال پریشان به که گویم؟
گویند طبیبان که: بگو درد خود، اما
دردی که گذشتست ز درمان به که گویم؟
دردی، که مرا ساخته رسوا، همه دانند
داغی، که مرا ساخته پنهان، به که گویم؟
اندوه تو ناگفته و درد تو نهان به
این پیش که ظاهر کنم و آن به که گویم؟
خلقی همه با هم سخن وصل تو گویند
من بیکسم، افسانه هجران به که گویم؟
دور طرب، افسوس! که بگذشت، هلالی
دور دگر آمد، غم دوران به که گویم؟
#هلالی_جغتایی
🆔 @Asfall
Forwarded from حسن مجیدیان (حا.میم)
🕋آقای عالم بود؛ اما مثل بنده ها
"... ما خیال میکنیم، که اگر بگوئیم پیغمبر اسلام، سایه نداشته است، صفت بزرگی را از پیغمبر عنوان کردهایم، در صورتی که ارزشهای پیغمبر اسلام در زبان کسی که بهتر از هر کس دیگری میتواند از او سخن بگوید [امام جعفر صادق] این است:
کانَ رَسُولُ اللهِ یَجلِسُ جُلُوسَ العَبدِ و یَأکُلُ أکلَ العَبدِ و یَعلِمُ أنَّهُ العَبدُ.
رسول خدا نشست و برخاست میکرد، مثل نشست و برخاست یک بنده، غذا میخورد، مثل غذا خوردن یک بنده، و اصلاً میدانست که یک بنده است.این بزرگترین تجلیل، از مقام بزرگترین موجودی است که در عالم هست..."
علی شریعتی، مجموعه آثار ۸، نیایش، ص ۱۲۹
🔳رحلت پیامبر رحمت را تسلیت می گوییم.
🔻🔻🔻
یادگیرنده مادام العمر باشیم:
@TeacherasLLL
"... ما خیال میکنیم، که اگر بگوئیم پیغمبر اسلام، سایه نداشته است، صفت بزرگی را از پیغمبر عنوان کردهایم، در صورتی که ارزشهای پیغمبر اسلام در زبان کسی که بهتر از هر کس دیگری میتواند از او سخن بگوید [امام جعفر صادق] این است:
کانَ رَسُولُ اللهِ یَجلِسُ جُلُوسَ العَبدِ و یَأکُلُ أکلَ العَبدِ و یَعلِمُ أنَّهُ العَبدُ.
رسول خدا نشست و برخاست میکرد، مثل نشست و برخاست یک بنده، غذا میخورد، مثل غذا خوردن یک بنده، و اصلاً میدانست که یک بنده است.این بزرگترین تجلیل، از مقام بزرگترین موجودی است که در عالم هست..."
علی شریعتی، مجموعه آثار ۸، نیایش، ص ۱۲۹
🔳رحلت پیامبر رحمت را تسلیت می گوییم.
🔻🔻🔻
یادگیرنده مادام العمر باشیم:
@TeacherasLLL
اَسفَل 🇮🇷
Location
تو را که چشمِ جفا پیشه شیشه شیشه شراب است
مرا که یادِ تو اندیشه شیشه شیشه شراب است
مرا که یادِ تو اندیشه شیشه شیشه شراب است
📚 رهبرانقلاب و مطالبهی مطالعهی اسناد لانهی جاسوسی
کتابِ «راهنمای دشمنیِ آمریکا»
#آمریکا_شناسی 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=43871
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
کتابِ «راهنمای دشمنیِ آمریکا»
#آمریکا_شناسی 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=43871
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
Forwarded from || یا شهید ||
برادر و خواهر گرامی
متاسفانه بازی را باور کردهایم!
"وَمَا هَٰذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ"
@ya_shahid18
متاسفانه بازی را باور کردهایم!
"وَمَا هَٰذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ"
@ya_shahid18
چه خوب یادم هست..!
عبارتی که به یِیلاقِ ذهن وارد شد:
وسیع باش
و تنها
و سر به زیر
و سخت...
#سهراب_سپهری
🆔 @Asfall
عبارتی که به یِیلاقِ ذهن وارد شد:
وسیع باش
و تنها
و سر به زیر
و سخت...
#سهراب_سپهری
🆔 @Asfall
Forwarded from حسن مجیدیان (حا.میم)
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸زیارت آسمان🔸
زندگی #آپارتمان_نشینی اجازه نداده انسانها سالی یک بار هم به #آسمان نگاه کنند. یکی از محرومیتهایی که ایجاد کرده، محروم شدن از نعمت بزرگ دیدار ستارگان است. اگر انسان ماهی یک شب برود در روستا تا بتواند آسمان را ببیند و زیارت کند، مثل زیارت یک امامزاده برایش سازنده است. ندیدن آسمان، خیلی مضر است.
کسانی که یک جایی دارند که از شهر بیرون بروند و یک شب آسمان را ببینند، این کار را بکنند. دیدن آسمان خیلی مهم است. میارزد که انسان #برنامه_ریزی_بکند و از شهر بیرون برود، تا یک شب آسمان را نگاه کند. بگوید امشب میخواهم زیر آسمان بخوابم.
یک نگاه به آسمان برای انسان کافی است که بداند این چیزهایی که برای خودش برداشته، باعث خجالت است. آسمان را گذاشته اند برای صفر کردن #تعلقات. انسان یک نگاهی به آسمان بکند، #پاسخ_سوالاتش را می گیرد! برای نجات انسان از تعلقات، یک نگاه معنادار به آسمان بس است.
حافظ خیلی به آسمان خیره می شود. در ابیاتش می بینید که ستاره ها را به اسم می شناسد، به صفت می شناسد و خیلی خوب به صور فلکی آشنا است. پیداست که خیلی در این معنا مطالعه می کند. انسان وقتی آسمان را ندید، دنیایش میشود همین زندگی کوچک و مختصر. نگاه به آسمان یعنی نگاه دقیقتر به هستی و وسعت هستی. نگاه به آسمان یعنی نگاه به #ابدیت و زمان طولانی. یعنی نگاه به مکان وسیع. این خیلی به انسان کمک می کند برای بلندنظری. وقتی اینطور آن عالم را دید، یک شوقی پیدا می کند که از این جای کوچک و تنگ، خودش را بیرون بکشد. اگر میخواهی خدا برایت بزرگ شود، به آسمان نگاه کن.
@haerishirazi
🔸زیارت آسمان🔸
زندگی #آپارتمان_نشینی اجازه نداده انسانها سالی یک بار هم به #آسمان نگاه کنند. یکی از محرومیتهایی که ایجاد کرده، محروم شدن از نعمت بزرگ دیدار ستارگان است. اگر انسان ماهی یک شب برود در روستا تا بتواند آسمان را ببیند و زیارت کند، مثل زیارت یک امامزاده برایش سازنده است. ندیدن آسمان، خیلی مضر است.
کسانی که یک جایی دارند که از شهر بیرون بروند و یک شب آسمان را ببینند، این کار را بکنند. دیدن آسمان خیلی مهم است. میارزد که انسان #برنامه_ریزی_بکند و از شهر بیرون برود، تا یک شب آسمان را نگاه کند. بگوید امشب میخواهم زیر آسمان بخوابم.
یک نگاه به آسمان برای انسان کافی است که بداند این چیزهایی که برای خودش برداشته، باعث خجالت است. آسمان را گذاشته اند برای صفر کردن #تعلقات. انسان یک نگاهی به آسمان بکند، #پاسخ_سوالاتش را می گیرد! برای نجات انسان از تعلقات، یک نگاه معنادار به آسمان بس است.
حافظ خیلی به آسمان خیره می شود. در ابیاتش می بینید که ستاره ها را به اسم می شناسد، به صفت می شناسد و خیلی خوب به صور فلکی آشنا است. پیداست که خیلی در این معنا مطالعه می کند. انسان وقتی آسمان را ندید، دنیایش میشود همین زندگی کوچک و مختصر. نگاه به آسمان یعنی نگاه دقیقتر به هستی و وسعت هستی. نگاه به آسمان یعنی نگاه به #ابدیت و زمان طولانی. یعنی نگاه به مکان وسیع. این خیلی به انسان کمک می کند برای بلندنظری. وقتی اینطور آن عالم را دید، یک شوقی پیدا می کند که از این جای کوچک و تنگ، خودش را بیرون بکشد. اگر میخواهی خدا برایت بزرگ شود، به آسمان نگاه کن.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸آزادسازی یا رهاسازی؟🔸
محل نزاع بین ما و دشمنان ما کجاست؟ نزاع امام و شاه بر سر چه بود؟ نزاع امام و آمریکا بر سر چه بود؟ نزاع خداوند و شیطان بر سر چیست؟
محل نزاع، آزادسازی است. خدا برنامه اش آزادسازی انرژیهای متعالی انسان است وشیطان برنامهاش رها کردن انرژیهای غیر متعالی انسان.
بین رهاسازی و آزادسازی تفاوت است. رهاسازی یعنی رهاسازی «غریزه» وآزادسازی یعنی آزادسازی «فطرت».
سوار و اسب را در نظر بگیرید؛ اسب وقتی ول میشود نمیگویند آزادشده است بلکه میگویند ول شده است. یعنی از افسار و عنان رها شده و این یعنی رها شدن انرژیی که باید در خدمت میبود.
محل نزاع اینجاست؛ آزادی «سوار» یا آزادی «اسب»؟ آزادی یعنی انسان را سوار بر اسب کنیم و اسب در کنترلش قرار گیرد تا هر جا فرمان داد برود. هر رهاسازی نسبت به اسب سلب آزادی از سوار است. به آزادی اسب رهایی میگویند.
ادیان الهی چرا میگویند که انسان حب دنیا نداشته باشد؟ برای اینکه حب دنیا جلو آزادسازی انرژی متراکم انسان را میگیرد.
@haerishirazi
🔸آزادسازی یا رهاسازی؟🔸
محل نزاع بین ما و دشمنان ما کجاست؟ نزاع امام و شاه بر سر چه بود؟ نزاع امام و آمریکا بر سر چه بود؟ نزاع خداوند و شیطان بر سر چیست؟
محل نزاع، آزادسازی است. خدا برنامه اش آزادسازی انرژیهای متعالی انسان است وشیطان برنامهاش رها کردن انرژیهای غیر متعالی انسان.
بین رهاسازی و آزادسازی تفاوت است. رهاسازی یعنی رهاسازی «غریزه» وآزادسازی یعنی آزادسازی «فطرت».
سوار و اسب را در نظر بگیرید؛ اسب وقتی ول میشود نمیگویند آزادشده است بلکه میگویند ول شده است. یعنی از افسار و عنان رها شده و این یعنی رها شدن انرژیی که باید در خدمت میبود.
محل نزاع اینجاست؛ آزادی «سوار» یا آزادی «اسب»؟ آزادی یعنی انسان را سوار بر اسب کنیم و اسب در کنترلش قرار گیرد تا هر جا فرمان داد برود. هر رهاسازی نسبت به اسب سلب آزادی از سوار است. به آزادی اسب رهایی میگویند.
ادیان الهی چرا میگویند که انسان حب دنیا نداشته باشد؟ برای اینکه حب دنیا جلو آزادسازی انرژی متراکم انسان را میگیرد.
@haerishirazi