اَسفَل 🇮🇷
388 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
به سینه می‌زندم سر، دلی که کرده هوایت
دلی که کرده هوای کرشمه‌های صدایت

نه یوسفم، نه سیاوش، به نَفس کشتن و پرهیز
که آورد دلم ای دوست! تاب وسوسه‌هایت

تو را ز جرگه‌ی انبوه خاطرات قدیمی
برون کشیده‌ام و دل نهاده‌ام به صفایت

تو، سخت و دیر به دست آمدی مرا و عجب نیست
نمی‌کنم اگر ای دوست! سهل و زود، رهایت

گره به کار من افتاده است از غم غربت
کجاست چابکیِ دست‌های عقده گشایت؟

به کبر شعر مبینم که تکیه داده به افلاک
به خاکساری دل بین، که سر نهاده به پایت

«دلم گرفته برایت» زبان ساده‌ی عشق است
سلیس و ساده بگویم: دلم گرفته برایت!

- #حسين_منزوى

🩸@Asfall
‌ ‌ ‌‌‌ ‌
إذا اشْتَدَّ الفَزَعُ فإلى اللّه المَفْزَعُ
«هر گاه بيتابى شدّت گرفت،
بايد به خدا پناه بُرد.»
-امیرالمؤمنین علی'ع'
- تو با خدایِ خود انداز کار و دل خوش‌دار
Forwarded from Saved Messages
پختگی و بالغ شدن، اغلب از یک جدا شدن شروع می‌شود. جدا ‌شدن از احساس امنیت، جدا شدن از حس قدرت، جدا شدن از یک وابستگی، جدا شدن از هرچیزی که فکر می‌کنیم بدون آن هیچ خواهیم شد. پختگی دقیقا از همین‌ جا شروع می‌شود …

رویا ؛
Forwarded from جِنـٰابِ حر🕊🇮🇷 (Hamidreza)
ولی تنهاش نذارید...
همیشه چنین بوده است که مهر به ژرفای خود پی نمی‌بَرد،
تا آنگاه که ساعت فراق فرا می‌رسد!

📚 پیامبر و دیوانه | #جبران_خلیل_جبران

🩸@Asfall
Forwarded from علیپتودِی
گفتمش شیخ! در این آه چه تاثیری هست؟
گفت لا حول و لا قوة الا بالآه...
به هر تقدیر شکلک در نیاوردم
فقط می‌خواستم شکل خودم باشم...
هنگامی که مهر می‌ورزید مگویید "خدا در دل من است"، بگویید "من در دل خدا هستم".
و گمان مکنید که می‌توانید مهر را راه ببرید، زیرا مهر اگر شما را سزاوار بشناسد، شما را راه خواهد بُرد.

📚 پیامبر و دیوانه | #جبران_خلیل_جبران

🩸@Asfall
من
پشتِ شعری که
نخواهم گفت
می‌میرم.
اَسفَل 🇮🇷
Mohsen Chavoshi – Dar Astaneye Piri
غمت بخیر
شبت نیز...
و آیا چیزی هست که بتوانی دادنش را دریغ کنی؟
هرآنچه داری روزی داده خواهد شد؛
پس هم امروز بده، تا فصل د‌َهِش از آنِ تو باشد نه از آنِ میراث خوارانت!

📚 پیامبر و دیوانه | #جبران_خلیل_جبران

🩸@Asfall
گیرم ای دوست، قمار از همه عالَم بردی
دست آخر همه را باخته می‌باید رفت...

- #صائب_تبریزی
تنها دهانِ توست که دل را نمی‌زند
قندی که در مکررِ خود نامکرر است!

- #حسين_منزوى