اَسفَل 🇮🇷
388 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
امّیدوارم از شب هجران که عاقبت
شادم کند به دولت صبح وصال دوست...

- #اوحدی_مراغه‌ای
جدایی کند عشق را بیشتر
بُود خنجر هجر خونریز تر!
اَسفَل 🇮🇷
جدایی کند عشق را بیشتر بُود خنجر هجر خونریز تر!
بُود خنجر هجر خونریز تر...
بُود خنجر هجر خونریز تر...
بُود خنجر هجر خونریز تر...
بُود خنجر هجر خونریز تر...
احوال مرا اگر بخواهی،
پیداست تمامِ حال و روزم،
بارانِ بهار در زمستان،
پاییزترین شبِ تموزم...
تمامِ ارثیه‌ی من، "غم" است و مانده‌ام آن را
به دشمنان بدهم، یا به دوستان بسپارم؟!
Forwarded from Saved Messages
اما تو تغیر نکن!
تو باش و نشان بده آدمیت هنوز نفس می‌کشد …

@donntnow |
به سینه می‌زندم سر، دلی که کرده هوایت
دلی که کرده هوای کرشمه‌های صدایت

نه یوسفم، نه سیاوش، به نَفس کشتن و پرهیز
که آورد دلم ای دوست! تاب وسوسه‌هایت

تو را ز جرگه‌ی انبوه خاطرات قدیمی
برون کشیده‌ام و دل نهاده‌ام به صفایت

تو، سخت و دیر به دست آمدی مرا و عجب نیست
نمی‌کنم اگر ای دوست! سهل و زود، رهایت

گره به کار من افتاده است از غم غربت
کجاست چابکیِ دست‌های عقده گشایت؟

به کبر شعر مبینم که تکیه داده به افلاک
به خاکساری دل بین، که سر نهاده به پایت

«دلم گرفته برایت» زبان ساده‌ی عشق است
سلیس و ساده بگویم: دلم گرفته برایت!

- #حسين_منزوى

🩸@Asfall
‌ ‌ ‌‌‌ ‌
إذا اشْتَدَّ الفَزَعُ فإلى اللّه المَفْزَعُ
«هر گاه بيتابى شدّت گرفت،
بايد به خدا پناه بُرد.»
-امیرالمؤمنین علی'ع'
- تو با خدایِ خود انداز کار و دل خوش‌دار
Forwarded from Saved Messages
پختگی و بالغ شدن، اغلب از یک جدا شدن شروع می‌شود. جدا ‌شدن از احساس امنیت، جدا شدن از حس قدرت، جدا شدن از یک وابستگی، جدا شدن از هرچیزی که فکر می‌کنیم بدون آن هیچ خواهیم شد. پختگی دقیقا از همین‌ جا شروع می‌شود …

رویا ؛
Forwarded from جِنـٰابِ حر🕊🇮🇷 (Hamidreza)
ولی تنهاش نذارید...
همیشه چنین بوده است که مهر به ژرفای خود پی نمی‌بَرد،
تا آنگاه که ساعت فراق فرا می‌رسد!

📚 پیامبر و دیوانه | #جبران_خلیل_جبران

🩸@Asfall
Forwarded from علیپتودِی
گفتمش شیخ! در این آه چه تاثیری هست؟
گفت لا حول و لا قوة الا بالآه...
به هر تقدیر شکلک در نیاوردم
فقط می‌خواستم شکل خودم باشم...