ز تو تا این دویی یک ذره باقی است
تو را هر لحظه هر دم نفس باقی است
برو ، بگذار این هستیِ موهوم
که تا دلدار گردد بر تو معلوم
که با بودِ تو دلبر در نیاید
بدین خانه که هر بودی نشاید
#سید_صدرالدین_کاشف
تو را هر لحظه هر دم نفس باقی است
برو ، بگذار این هستیِ موهوم
که تا دلدار گردد بر تو معلوم
که با بودِ تو دلبر در نیاید
بدین خانه که هر بودی نشاید
#سید_صدرالدین_کاشف
سه سال طفلِ تو بودن
هزار سال گذشت...
حرمِ حضرت رقیه ، فقط اونجاش که باید کفشاتو در بیاری تا وارد صحن بشی
انقدر همه جا تمیزه که داخل صحن هم با کفش نمیرن...
آه من الفراق...
هزار سال گذشت...
حرمِ حضرت رقیه ، فقط اونجاش که باید کفشاتو در بیاری تا وارد صحن بشی
انقدر همه جا تمیزه که داخل صحن هم با کفش نمیرن...
آه من الفراق...
چند شب بی بوسه خوابیدم ، دهانم تلخ شد
نیستی دختر
مرنج از من
نمیدانی مرا...
#استاد_محمد_سهرابی 🍃
#یا_رقیه_بنت_الحسین
🆔 @Asfall
نیستی دختر
مرنج از من
نمیدانی مرا...
#استاد_محمد_سهرابی 🍃
#یا_رقیه_بنت_الحسین
🆔 @Asfall
یارب، غم بیرحمی جانان به که گویم؟
جانم غم او سوخت، غم جان به که گویم؟
نی یار و نه غمخوار و نه کس محرم اسرار
رنجوری و مهجوری و حرمان به که گویم؟
آشفته شد از قصه من خاطر جمعی
دیگر چه کنم؟ حال پریشان به که گویم؟
گویند طبیبان که: بگو درد خود، اما
دردی که گذشتست ز درمان به که گویم؟
دردی، که مرا ساخته رسوا، همه دانند
داغی، که مرا ساخته پنهان، به که گویم؟
اندوه تو ناگفته و درد تو نهان به
این پیش که ظاهر کنم و آن به که گویم؟
خلقی همه با هم سخن وصل تو گویند
من بیکسم، افسانه هجران به که گویم؟
دور طرب، افسوس! که بگذشت، هلالی
دور دگر آمد، غم دوران به که گویم؟
#هلالی_جغتایی
🆔 @Asfall
جانم غم او سوخت، غم جان به که گویم؟
نی یار و نه غمخوار و نه کس محرم اسرار
رنجوری و مهجوری و حرمان به که گویم؟
آشفته شد از قصه من خاطر جمعی
دیگر چه کنم؟ حال پریشان به که گویم؟
گویند طبیبان که: بگو درد خود، اما
دردی که گذشتست ز درمان به که گویم؟
دردی، که مرا ساخته رسوا، همه دانند
داغی، که مرا ساخته پنهان، به که گویم؟
اندوه تو ناگفته و درد تو نهان به
این پیش که ظاهر کنم و آن به که گویم؟
خلقی همه با هم سخن وصل تو گویند
من بیکسم، افسانه هجران به که گویم؟
دور طرب، افسوس! که بگذشت، هلالی
دور دگر آمد، غم دوران به که گویم؟
#هلالی_جغتایی
🆔 @Asfall
Forwarded from حسن مجیدیان (حا.میم)
🕋آقای عالم بود؛ اما مثل بنده ها
"... ما خیال میکنیم، که اگر بگوئیم پیغمبر اسلام، سایه نداشته است، صفت بزرگی را از پیغمبر عنوان کردهایم، در صورتی که ارزشهای پیغمبر اسلام در زبان کسی که بهتر از هر کس دیگری میتواند از او سخن بگوید [امام جعفر صادق] این است:
کانَ رَسُولُ اللهِ یَجلِسُ جُلُوسَ العَبدِ و یَأکُلُ أکلَ العَبدِ و یَعلِمُ أنَّهُ العَبدُ.
رسول خدا نشست و برخاست میکرد، مثل نشست و برخاست یک بنده، غذا میخورد، مثل غذا خوردن یک بنده، و اصلاً میدانست که یک بنده است.این بزرگترین تجلیل، از مقام بزرگترین موجودی است که در عالم هست..."
علی شریعتی، مجموعه آثار ۸، نیایش، ص ۱۲۹
🔳رحلت پیامبر رحمت را تسلیت می گوییم.
🔻🔻🔻
یادگیرنده مادام العمر باشیم:
@TeacherasLLL
"... ما خیال میکنیم، که اگر بگوئیم پیغمبر اسلام، سایه نداشته است، صفت بزرگی را از پیغمبر عنوان کردهایم، در صورتی که ارزشهای پیغمبر اسلام در زبان کسی که بهتر از هر کس دیگری میتواند از او سخن بگوید [امام جعفر صادق] این است:
کانَ رَسُولُ اللهِ یَجلِسُ جُلُوسَ العَبدِ و یَأکُلُ أکلَ العَبدِ و یَعلِمُ أنَّهُ العَبدُ.
رسول خدا نشست و برخاست میکرد، مثل نشست و برخاست یک بنده، غذا میخورد، مثل غذا خوردن یک بنده، و اصلاً میدانست که یک بنده است.این بزرگترین تجلیل، از مقام بزرگترین موجودی است که در عالم هست..."
علی شریعتی، مجموعه آثار ۸، نیایش، ص ۱۲۹
🔳رحلت پیامبر رحمت را تسلیت می گوییم.
🔻🔻🔻
یادگیرنده مادام العمر باشیم:
@TeacherasLLL
اَسفَل 🇮🇷
Location
تو را که چشمِ جفا پیشه شیشه شیشه شراب است
مرا که یادِ تو اندیشه شیشه شیشه شراب است
مرا که یادِ تو اندیشه شیشه شیشه شراب است
📚 رهبرانقلاب و مطالبهی مطالعهی اسناد لانهی جاسوسی
کتابِ «راهنمای دشمنیِ آمریکا»
#آمریکا_شناسی 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=43871
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
کتابِ «راهنمای دشمنیِ آمریکا»
#آمریکا_شناسی 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=43871
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
Forwarded from || یا شهید ||
برادر و خواهر گرامی
متاسفانه بازی را باور کردهایم!
"وَمَا هَٰذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ"
@ya_shahid18
متاسفانه بازی را باور کردهایم!
"وَمَا هَٰذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ"
@ya_shahid18
چه خوب یادم هست..!
عبارتی که به یِیلاقِ ذهن وارد شد:
وسیع باش
و تنها
و سر به زیر
و سخت...
#سهراب_سپهری
🆔 @Asfall
عبارتی که به یِیلاقِ ذهن وارد شد:
وسیع باش
و تنها
و سر به زیر
و سخت...
#سهراب_سپهری
🆔 @Asfall