اَسفَل 🇮🇷
388 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
زخم هایم همه اش گشته مداوا مثلاً
چشم کم سوی من امشب شده بینا مثلاً

آمدی تا که تو همبازی دختر بشوی
باشد ای رأس حنا بسته تو بابا مثلاً...

مثلاً خانه مان شهر مدینه است هنوز
و تو برگشته ای از مسجد و حالا مثلاً…

کار من چیست ؟ نشستن به روی زانوی تو…
کار تو چیست ؟ بگو …شانه به موها مثلاً…

یا بیا مثل همان قصه که گفتی آن شب
تو نبی باشی و من ، ام ابیها مثلاً

جسم نیلی مرا حال ، تو تحویل بگیر
مثل آن شب که نبی فاطمه اش را مثلاً…

🆔 @Asfall
به رویِ نیلی و مویِ سپید دقت کن
بگو شبیهِ که هستم پدر؟! اگر گفتی...
مثلِ "عبدالله" که گفت: وَاللهِ لا أُفارِقُ عَمِّي
"وللهِ لا اُفارِقُ الاِمام" بگوییم...

🆔 @Asfall
شبِ عاشوراست امشب
کربلا غوغاست امشب...

کاش جون بدیم برا عمه جانمون...
Forwarded from || یا شهید ||
من نمی توانم سوگواری برای امام حسین را درک کنم مگر آنکه بتواند قهرمانانی را تربیت کند؛
کسانی را تربیت کند که دربرابر ستمگر بایستند و در برابر حاکم ستمگر سخن حق را بگویند.

#امام_موسی_صدر
@ya_shahid18
تمام عمر سرودیم در هوای تهمتن
دریغ و درد که افراسیاب از آب در آمد...

#سعید_بیابانکی

🆔 @Asfall
ز تو تا این دویی یک ذره باقی است
تو را هر لحظه هر دم نفس باقی است

برو ، بگذار این هستیِ موهوم
که تا دلدار گردد بر تو معلوم

که با بودِ تو دلبر در نیاید
بدین خانه که هر بودی نشاید

#سید_صدرالدین_کاشف
سه سال طفلِ تو بودن
هزار سال گذشت...

حرمِ حضرت رقیه ، فقط اونجاش که باید کفشاتو در بیاری تا وارد صحن بشی
انقدر همه جا تمیزه که داخل صحن هم با کفش نمیرن...

آه من الفراق...
چند شب بی بوسه خوابیدم ، دهانم تلخ شد
نیستی دختر
مرنج از من
نمیدانی مرا...

#استاد_محمد_سهرابی 🍃
#یا_رقیه_بنت_الحسین

🆔 @Asfall
امروز دختری سرِ ویرانه کج نشست
میخواست تا ادایِ مرا در بیاورد...
یارب، غم بی‌رحمی جانان به‌ که گویم؟
جانم غم او سوخت، غم جان به که گویم؟

نی یار و نه غمخوار و نه کس محرم اسرار
رنجوری و مهجوری و حرمان به که گویم؟

آشفته شد از قصه من خاطر جمعی
دیگر چه کنم؟ حال پریشان به که گویم؟

گویند طبیبان که: بگو درد خود، اما
دردی که گذشتست ز درمان به که گویم؟

دردی، که مرا ساخته رسوا، همه دانند
داغی، که مرا ساخته پنهان، به که گویم؟

اندوه تو ناگفته و درد تو نهان به
این پیش که ظاهر کنم و آن به که گویم؟

خلقی همه با هم سخن وصل تو گویند
من بی‌کسم، افسانه هجران به که گویم؟

دور طرب، افسوس! که بگذشت، هلالی
دور دگر آمد، غم دوران به که گویم؟

#هلالی_جغتایی
🆔 @Asfall
ما در پیاله عکسِ رُخِ یار دیده ایم
ای بی خبر زِ لذتِ شُربِ مدامِ ما...

#شای_عراقی

🆔 @Asfall
Forwarded from || یا شهید ||
لعنت برآنکه پایه گذارِ سقیفه شد...
Forwarded from حسن مجیدیان (حا.میم)
🕋آقای عالم بود؛ اما مثل بنده ها

"... ما خیال می‌کنیم، که اگر بگوئیم پیغمبر اسلام، سایه نداشته است، صفت بزرگی را از پیغمبر عنوان کرده‌ایم، در صورتی که ارزش‌های پیغمبر اسلام در زبان کسی که بهتر از هر کس دیگری می‌تواند از او سخن بگوید [امام جعفر صادق] این است:

کانَ رَسُولُ اللهِ یَجلِسُ جُلُوسَ العَبدِ و یَأکُلُ أکلَ العَبدِ و یَعلِمُ أنَّهُ العَبدُ.

رسول خدا نشست و برخاست می‌کرد، مثل نشست و برخاست یک بنده، غذا می‌خورد، مثل غذا خوردن یک بنده، و اصلاً می‌دانست که یک بنده است.این بزرگ‌ترین تجلیل، از مقام بزرگ‌ترین موجودی است که در عالم هست..."

علی شریعتی، مجموعه آثار ۸، نیایش، ص ۱۲۹

🔳رحلت پیامبر رحمت را تسلیت می گوییم.

🔻🔻🔻
یادگیرنده مادام العمر باشیم:
@TeacherasLLL
و خوابم ،
وقتی بمیرم بیدار خواهم شد...