اَسفَل 🇮🇷
388 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
دنیا به اهلِ خویش ترحم نمی‌کند
آتش امان نمی‌دهد آتش‌پرست را!

- #صائب_تبریزی
Forwarded from Saved Messages
خیال نکن زندگی واسه مردا خیلی آسونه!
اگه قوی باشی
یه سری مسئولیت سنگین رو سرت آوار می‌شه.
چون ریش داری،
اگه نوازش بخوای یا گریه کنی
همه بهت می‌خندن ..

- اوریانا فالاچی

@donntnow |
ساکن میخانه‌ایم و عشق می‌ورزیم فاش
فارغ از پیر و مرید و خرقه و سجاده‌ایم

- #شاه_نعمت‌الله_ولی

🩸@Asfall
شب به دل‌ گفتم چه باشد آبروی زندگی؟
گفت چون پروانه در آغوش دلبر سوختن!

- #بیدل_دهلوی
Forwarded from Saved Messages
لیذهب کل منّا فی الطریقه ؛ أنا نحوک و أنت نحوی …

- باید هر کدام از ما راه خودش را برود ؛ من به سمت تو
و تو به سمت من …

- جبران خلیل جبران

@donntnow |
آنچه مهم است
انسان بودن و ساده بودن نیست
آنچه مهم است
صادق بودن است...
با صداقت آن چیزهای دیگر
هم حاصل خواهد شد.

- #آلبر_کامو

🩸@Asfall
- جای "یا رَب" صدا زدم یا لب!
اَسفَل 🇮🇷
- جای "یا رَب" صدا زدم یا لب!
- پس بزن مُهر بر لبم با لب!
نمکدان را که پُر می‌کنی توجهی به ریختن نمک‌ها نداری
اما زعفران را که می‌سابی به دانه‌ دانه‌اش توجه می‌کنی،
حال آنکه بدون نمک هیچ غذایی خوشمزه نیست اما بدون زعفران ماه‌ها و سال‌ها می‌توان آشپزی کرد و غذا خورد!
مراقب نمک‌های زندگیتان باشید!
ساده و بی‌ریا و همیشه دم دستتان هستند،
ولی روزی اگر نباشند،
وای بر سفره‌ی زندگی..!

🩸@Asfall
اَسفَل 🇮🇷
نمکدان را که پُر می‌کنی توجهی به ریختن نمک‌ها نداری اما زعفران را که می‌سابی به دانه‌ دانه‌اش توجه می‌کنی، حال آنکه بدون نمک هیچ غذایی خوشمزه نیست اما بدون زعفران ماه‌ها و سال‌ها می‌توان آشپزی کرد و غذا خورد! مراقب نمک‌های زندگیتان باشید! ساده و بی‌ریا و همیشه…
پ.ن: باید عرض کنم که "نمک" در ادبیات فارسی و در فرهنگ ایرانی ارزش بسیار بالایی داره و حتی نشانه احترام، تعهد و وفاداری، ارزشمندی، برکت و... است
پس برداشتتون پیش پا افتاده و سطحی نباشه از این متن🚶🏻‍♂️
بخدچ ريحة عِطر
تسوى ألِف وردة.

|عطری است در گونه‌هایت
که می‌ارزد بر هزار گل... |

🩸@Asfall
منم گفت یزدان، پرستنده شاه
مــــرا ایـــزدِ پــاک داد این کلاه
بِـــدان داد مــا را کــلاهِ بـــزرگ
که بیرون کنیم از رَمِ میش، گرگ

- #فردوسی

🩸@Asfall
عجب که راه نفس بسته‌اید بر من و باز
در انتظار نفس‌های دیگرید از من!!

- #حسین_منزوی

🩸@Asfall
اَسفَل 🇮🇷
- پس بزن مُهر بر لبم با لب!
- مُرده را زنده می‌کنی با لب!
Forwarded from Saved Messages
‏إلى كُل الذين ما زالوا يتظاهروا بِالقوة،
رُغم الضرر الذي لحق بِقلوبهم؛ سلامٌ عليكم طبتم من الحزن.

- برای تمام کسانی که هنوز وانمود می‌کنند قوی‌اند به رغم آسیبی که به قلبشان رسیده؛ درود بر شما، دور از غم بمانید.💙

@donntnow |
به هرچه که بیاندیشید با آن یکی خواهید شد.
اگر به ناکامی بیاندیشید، حتما شکست خواهید خورد و روزگار بدی را تجربه خواهید کرد.

📚 چهار اثر | #فلورانس_اسکاول_شین

🩸@Asfall
زنــدگی، ایـن تاجـرِ طمّـاع نــاخـن‌خشــک پیـر
مرگ را همچون شراب ناب کم‌کم می‌فروخت!

- #فاضل_نظری

🩸@Asfall
اَسفَل 🇮🇷
- مُرده را زنده می‌کنی با لب!
- از تو خاکِ قدوم، از ما لب
چه دانستم که این سودا مرا زین‌سان کند مجنون؟!
Arayeshe Ghaliz 2
Homayoun Shajarian Sohrab Pournazeri
فدایِ همتِ مسـتی که چون رسید به پیری
ز اسـتکانِ شـــــرابش نظاره کــرد جـهـان را

🩸@Asfall
نقل است که در مناجات گفتی: الهی مرا نعمت دادی، شکر نکردم، بدانکه شکر نکردم نعمت از من بازنگرفتی. بلا بر من گماشتی، صبر نکردم، بلا دایم نگردانیدی بدانکه صبر نکردم. الهی! از تو چه آید به جز کرم؟

📚 تذکره الاولیا | #عطار_نیشابوری

🩸@Asfall