Forwarded from ماذا بعد! 🖤 (Ɒiиα 🥀🖤)
عايزة اتجوز واحد بيطلع من الاوائل عشان يذاكر لعيالي اصل امهم زي ما انتوا شايفين كدة .👩🦯
😁8👍1
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 💗..
تعباكم معايا ممكن دعوه حلوه عشان عندي امتحان النهارده 🥹💗.
تعباكم معايا ممكن دعوه حلوه عشان عندي امتحان النهارده 🥹💗.
❤8🥰1
مفيش حل غير إنك تقولي لمامتك ع كل حاجه بالا خجل بالا كلام من دا، بجد لازم تقولي بجد🙂
افضل حل ي غاليه انك تنهي الموضوع خالص بلا صديق بلا اخ، بلاش تتعبي نفسك، ابعدي عشان متتعبيش يغاليه، ابعدي عنه خالص وفعلا عشان البنت التانيه وكدا🤎.
❤1
أصدق جملة اتقالتلي في حياتي
" اللي راح كان لازم يروح "، يمكن في وقتها بيبقي صعب علينا نصدق أو نقتنع إن الحياة هتبقي أحسن بعد غياب شخص معين وبعده عننا، ويمكن كمان الحب والعشرة والحاجات الجميلة بيبقي صعب تهون، بس لو قعدت تفتكر كل الحاجات الصح اللي أتعلمتها كان سببها إيه هتلاقي إن أغلبهم كان بسبب غياب شخص عنك، بسبب صدمة كبيرة، موت حد عزيز عليك، وإن كان التعود صعب والفراق مؤلم، بس الشعور بالنضج والتغيير والنجاح مميز جداً، البعد بيعلم الزهد في الحياة، واللي راح لو مكانش راح مكناش هنتعلم حاجات كتير 🤎.
" اللي راح كان لازم يروح "، يمكن في وقتها بيبقي صعب علينا نصدق أو نقتنع إن الحياة هتبقي أحسن بعد غياب شخص معين وبعده عننا، ويمكن كمان الحب والعشرة والحاجات الجميلة بيبقي صعب تهون، بس لو قعدت تفتكر كل الحاجات الصح اللي أتعلمتها كان سببها إيه هتلاقي إن أغلبهم كان بسبب غياب شخص عنك، بسبب صدمة كبيرة، موت حد عزيز عليك، وإن كان التعود صعب والفراق مؤلم، بس الشعور بالنضج والتغيير والنجاح مميز جداً، البعد بيعلم الزهد في الحياة، واللي راح لو مكانش راح مكناش هنتعلم حاجات كتير 🤎.
❤3👏1
يشيخه اقسم بالله ما فهمت حاجه خالص منك ما تكتبي عدل فهمني الحوار براحه كلامك اصعب من الهيرو اللي امتحنته النهارده 😂💔
ابعتي ريك بصوتك عشان يتأكد، وبعدين بلا صحاب بلا اخوات، الأولاد مش بيحطوا ف دماغهم كدا أصلا، وفكك من الكلام الفاضي دا، صورتك اي ودوغري اي، يستي بالله ما تدخلي ف الحوارات دي.
فانية يا الله !🤍
فلا تجعل مُرها يُشقيني ،
ولا حلوها يُلهيني.
"لا الدُنيا لنا، وما كُنا للدُنيا
كُلنا لله وإنَّا إليه لراجعُون."🖤
فلا تجعل مُرها يُشقيني ،
ولا حلوها يُلهيني.
"لا الدُنيا لنا، وما كُنا للدُنيا
كُلنا لله وإنَّا إليه لراجعُون."🖤
🥰2👏1
"واحدة من أفضل الجمل التي سمعتها على الإطلاق كانت على لسان الشيخ الشعراوي رحمه الله "لن تحصل أبدًا على شيءٍ كامل، ستحصل على أشياء ناقصة تكتمل برضاك".. فاللهم الرضا الذي يجعل قلوبنا هادئة، وهمومنا عابرة، ومصائبنا هيِّنة، اللهم الرضا الذي ينتهي بأبواب جنتك."
❤2