بصي طول ما انتي عرفتي خطأك وتوبتي الى الله خلاص ارحمي نفسك من التفكير، كلنا بنغلط والله بس الغلط انك ترجعي تاني، عاوزه تخسري دنيا واخره؟! لي كل دا لي بجد، عارفه انو غلطك كبير، بس دا مش معناه انك وحشه طالما توبتي الى الله خلاص، ربنا امر بالستر والله عشان عو غفور رحيم، قربي من ربك انسي الماضي، ربنا رؤوف بعباده والله 🥺♥...
ابعدي التفكير الشيطاني دا، ربنا عمل توبه لي؟! عشان عالم اننا بنذنب عالم اننا انفسنا ضعيفه، المؤمن والتقي مش اللي هو مش بيعمل ذنب المؤمن هو اللي بعد كل ذنب يتوب إلى الله 💗، ربنا رحيم هوني ع نفسك، والله العظيم معرفش طبيب نفسي خالص، بس الطبيب النفس بجد وربنا عز وجل طبيب نفسي وجسدي، افتكري رحمة ربنا دايما 💗.
ابعدي التفكير الشيطاني دا، ربنا عمل توبه لي؟! عشان عالم اننا بنذنب عالم اننا انفسنا ضعيفه، المؤمن والتقي مش اللي هو مش بيعمل ذنب المؤمن هو اللي بعد كل ذنب يتوب إلى الله 💗، ربنا رحيم هوني ع نفسك، والله العظيم معرفش طبيب نفسي خالص، بس الطبيب النفس بجد وربنا عز وجل طبيب نفسي وجسدي، افتكري رحمة ربنا دايما 💗.
❤2
ثمَّ ماذا؟
ثم ينادى منادٍ ، يا أهلَ الجَنّـةٍ خلودٌ بلا موت..
اللهمَّ هذا النداء و هذه المنزلة🤎.
ثم ينادى منادٍ ، يا أهلَ الجَنّـةٍ خلودٌ بلا موت..
اللهمَّ هذا النداء و هذه المنزلة🤎.
❤5
كان
عيبي
أنِّي لا
أنسى
وَتظلُ
الكلمات
تدورُ في رأسي، حتَّى أنَّها تُوقِظني لَيلاً.
عيبي
أنِّي لا
أنسى
وَتظلُ
الكلمات
تدورُ في رأسي، حتَّى أنَّها تُوقِظني لَيلاً.
❤5
اقولك..
المرأه: هي لو كانت بين وبين زوجها علاقه جسديه فقط ولا يوجد توافق فكري ولا انسجام عقلي ولا محبه فيطلق عليها امرأة، قال تعالى: "امراة نوح وامرأه لوط " وهنا لم يقل زوجه نوح ولا زوجه لوط بسبب اختلافهم ف الدين..
الزوجه: هي التي بينا زوجها علاقه جسديه وتوافق فكري ومحبه وموده ويطلق عليها زوجه، قال تعالي: "قلنا يا آدم أسكن أنت وزوجك الجنه"♥... وهنا بسبب التوافق الجسدي والفكري.
الصاحبه: هي اللي مفيش بينهم علاقه جسديه ولا فكريه ولا موده ولا رحمه، يطلق عليها صاحبه... قال تعالى: "يوم يفر المرء من أخيه، وامه وأبيه وصاحبته وبنيه" 🖤.
قطع الصله بيها نهائي بسبب عدم التوافق بأي شكل.
وصلت♥.
المرأه: هي لو كانت بين وبين زوجها علاقه جسديه فقط ولا يوجد توافق فكري ولا انسجام عقلي ولا محبه فيطلق عليها امرأة، قال تعالى: "امراة نوح وامرأه لوط " وهنا لم يقل زوجه نوح ولا زوجه لوط بسبب اختلافهم ف الدين..
الزوجه: هي التي بينا زوجها علاقه جسديه وتوافق فكري ومحبه وموده ويطلق عليها زوجه، قال تعالي: "قلنا يا آدم أسكن أنت وزوجك الجنه"♥... وهنا بسبب التوافق الجسدي والفكري.
الصاحبه: هي اللي مفيش بينهم علاقه جسديه ولا فكريه ولا موده ولا رحمه، يطلق عليها صاحبه... قال تعالى: "يوم يفر المرء من أخيه، وامه وأبيه وصاحبته وبنيه" 🖤.
قطع الصله بيها نهائي بسبب عدم التوافق بأي شكل.
وصلت♥.
❤8👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
﴿إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا﴾ ♥️.
القارئ: ماهر المعيقلي💕
القارئ: ماهر المعيقلي💕
❤3
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ♥
تيجوا نتكلم عن امير المؤمنين عمر بن الخطاب رضي الله عنه شويه النهارده 🫶♥.
تيجوا نتكلم عن امير المؤمنين عمر بن الخطاب رضي الله عنه شويه النهارده 🫶♥.
❤6👍1
ماذا بعد! 🖤
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ♥ تيجوا نتكلم عن امير المؤمنين عمر بن الخطاب رضي الله عنه شويه النهارده 🫶♥.
تقول زوجه عمر بن الخطاب عاتكة:
كان يأتي الي فراشه لينام فيطير منه النوم ويجلس يبكي...
فأقوله له:لماذا تبكي ي امير المؤمنين؟؟
فيقول..
توليت أمر أمه محمد صلى الله عليه وسلم وفيهم المسكين والضعيف واليتيم والمظلوم واخشي ان يسألني الله عنهم يوم القيامه♥.
كان يأتي الي فراشه لينام فيطير منه النوم ويجلس يبكي...
فأقوله له:لماذا تبكي ي امير المؤمنين؟؟
فيقول..
توليت أمر أمه محمد صلى الله عليه وسلم وفيهم المسكين والضعيف واليتيم والمظلوم واخشي ان يسألني الله عنهم يوم القيامه♥.
❤5