ماذا بعد! 🖤
637 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
نفس المڪان بس يوم جديد .
😢41
نفس الحفلة وانا ڪالعاده وحيد .
😢4👍1
حظى عامل زى كتكوت ابو جنيه تشتريه الصبح يموت بليل🚶‍♀
😁5
مدايق/ه لي؟؟ 😂😂
ايـه الفرق بين "ما شاء اللّه" و "اللهُم بارك" ⁣؟

__ "ما شاء اللّه" بتمنع الحسد عن الأشياء اللي تخصنا⁣ ”بيتنا ، شغلنا ، فلوسنا“ .. ﴿ وَلولا إذ دَخلتَ جَنتَكَ قُلتَ مَا شاءَ اللَّه ﴾ .

أما كلمات البركة ومشتقاتها زي ”اللهُم بارك ، اللّه يبارك لكُم“ بتمنع الحسد من عين الناس وبتمنع إني أحسد حد على حاجـة، وصلت؟! 👀🖤
3
حاضر +ميرسي ميرسي 😂❤️❤️
3
ماذا بعد! 🖤
حاضر +ميرسي ميرسي 😂❤️❤️
أختي
أعطر التحايا، وأطيب المنى،
وكل الاحترام لك أنتي،
أنت الغالية، نصفي الآخر،
ولكن في جسد آخر،
جعلتيني أرى الدنيا بألوان الخير والفرح،
ومنحتيني الثقة والإرادة،
تعلمت منكي الكثير، وأكثر ما يخجلني
أنني حينما أخطئ بحقك تأتي وتعتذري مني وأنا من أخطأ،
فواخجلي منكي، وسامحيني لتقصيري بحقكي،
فأنت أجمل هدية من رب البرية.💗
3
أما عن أُمي فلا اقتباسَ يُنصفُها ولا نصّ يكفي للحديثِ عنها ، هي الفضل ، هي الخيرُ ، أمي ليست يوماً ، أمي عمراً ، أمي الحياةُ بعرضها وبطولها طاب بكِ العُمر ياسيدة النساء وطبتِ لي عمراً ياجنتي"❤️❤️
4
أمي

تتسابق الكلمات
وتتزاحم العبارات
لتنظم عقد الشكر
الذي لا يستحقه إلا أنتي
إليكي يا من كان له قدم السبق في ركب العلم والتعليم،
إليكي يا من بذلت ولم تنتظر العطاء،
إليكي أهدي عبارات الشكر والتقدير💗
4
وَكُـلُ النّاسِ يا أُمي ميـآهٌ..!
وَ وَحدُكِ زَمزَمٌ يَروي فــؤادي..♥️
3
مش فاهمه يعني اختك ف المستشفي بسببه ولا اي؟! وقوليلي الشات كان عباره عن اي؟! يعني اختك زعلان منه ولا اي حوار عشان مش فاهمه فهمني اكتر..
👍1
طيب الحمدلله انها بخير، بصي ممكن تقوليله انو انتم عرفتوا وهزقيه وقوليله اعمل بلوك يالا ولو شوفت مثلا انك هتبعت حاجه تانيه مش هيحصل خير ولو سمحت متبعتش وأعملي بلوك واحذفي رقمه وأي حاجه تخلي اختك توصله، ولما اختك تصحى تفهميها انك عرفتي وانو دا حرام واللي بيحب بجد يحافظ ع حبيبه لحد مل ينوله بالحلال والكلام دا وبراحه، ولو حصلت حاجه جده قوليلي وانا مش هتاخر🤍.
قاعدين ف الجامعه مبسوطين وبنهزر
انا فجأه :
😁3
👀🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎.'
2🥰1
أخي
إلى صاحب التميّز والأفكار النيّرة ..
أزكى التحيّات وأجملها وأنداها وأطيبها ..
أرسلها لك بكلّ ودّ وحب وإخلاص ..
تعجز الحروف أن تكتب ما يحمل قلبي من تقدير واحترام ..
وأن تصف ما اختلج بملئ فؤادي من ثناء وإعجاب ..
فما أجمل أن يكون الإنسان شمعة تُنير دروب الحائرين.🤎🖇
2
ماذا بعد! 🖤
https://t.me/Alroooooo7
شيررر ي شباب عاوزه القناه تكبررررررررررر😂💗💗💗💗.
سرسجي سرسجي يعني😂، بس مكنتيش اتكلمتي ع اساس إنك واد عشان مش يعاند قبالك او يقولك كلام مش لطيف! بس تمام عشان انتي خلاص اتكلمتي ع اساس ولد يبقى اتكلمي بشكل لطيف سيكا عشان مش تتخانقوا واتفتحوا حورات ماشي فاهمني؟! انهي معاه بهدوء.
لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم إن شاء الله خير وربنا يشفيها ويعافيها بقولك أعملي بلوك وكفايه كلام كتير معاه، واختك لما تبقى كويسه فهميها وخليكي جنبها وقوليلها اللي بيحب حد ميحطوش ف وضع متعب يعني مش يتعبك ولا يخوفك وانتي غاليه ولازم تحافظي ع نفسك، اصلا دا شغل عيال مراهقه محتاج يحس انو مهم عند حد انو مسيطر ع حد، اللي بيحب مش يستغل ولا يتعب حبيبه لأ بالعكس يطمنه دايما..
الحب عبارة عن انك تحطي احتياجات حبيبك قبل حتياجاتك، ودا عارف انها تعبانه او مش تعبانه مش ينفع يقلقها، اقفي جنب اختك احتويها، عشان مش تلجأ للطريق دا.
1
وانا لو علي قلبي ف حَن عشانك فجأه ومال ♥️.
6😢1
اللهم إني تُبت اليك توبه نصوحه فطهرني بها قلبا وجسدا وروحا تُبتا الي الله ورجعنا الي الله وندمنا علي ما فعلنا وعزمنا عزما اكيدا علي أننا لن نعود الي المعاصي ابدا.💕
2