كان سيدنا النبي صلى الله عليه وسلم إذا خرج من بيته رفع طرفه إلى السماء وقال: "اللهم إني أعوذ بك أن أَضل أو أُضل، أو أَزل أو أُزل، أو أَظلم أو أُظلم، أو أجهل أو يُجْهَل علي"💗
❤2
ربنا عز وجل دايما بيختار لينا الأحسن احنا منعرفش حاجه ف علم الغيب احنا نظرتنا ضيقه أوووي لكن رب الكون أعلم بكل شئ، ممكن يكون ظا اختبار ليكي وتأكدي دايما ربنا رؤوف بعباده ومش بيعمل حاجه وحشه أوووي لكن احنا من حبنا ل شئ مش بناخد بالنا من الحته دي، ثقي بالله وبإختيارته دايما، وربنا يعوضك ويهون عليكي يا رب💗.
❤2
وكم من رسائل كتبت ولم ترسل وبقيت حبيسة الاوراق
"ازيك بغض النظر اني مش هبعت اللي هكتبه بس عموما يا اغلي الناس انا معنديش حد اقله الساعه اربعه الفجر ان ده وقت صعب و إن روحي تايهه والوضع من سئ لاسوء وتقرييا الشغف مات ومفيش حاجه تكسر العتمه اللي جوايا ولوحدي في حروب مش بتخلص
جوايا نار مش عاوزه تنطفي اشدها هي نار فراقك ورغبت جزء مني انه يرجعك ورفض التاني يكون لك مكان في حياتي من خوفه منك وخوفه اكتر انه يتكسر بس انا بكابر وبكتم جوايا ومش عارفه اقول كل ده لاي حد انا بتظاهر ان كل حاجه كويسه بس الحقيقه انا مش كويسه".!
"ازيك بغض النظر اني مش هبعت اللي هكتبه بس عموما يا اغلي الناس انا معنديش حد اقله الساعه اربعه الفجر ان ده وقت صعب و إن روحي تايهه والوضع من سئ لاسوء وتقرييا الشغف مات ومفيش حاجه تكسر العتمه اللي جوايا ولوحدي في حروب مش بتخلص
جوايا نار مش عاوزه تنطفي اشدها هي نار فراقك ورغبت جزء مني انه يرجعك ورفض التاني يكون لك مكان في حياتي من خوفه منك وخوفه اكتر انه يتكسر بس انا بكابر وبكتم جوايا ومش عارفه اقول كل ده لاي حد انا بتظاهر ان كل حاجه كويسه بس الحقيقه انا مش كويسه".!
❤4
هنرجع لنكت تاني.
مره سباك كان بيلعب دومينو كسب الدش غرق بيه القاعده ههه .
مره سباك كان بيلعب دومينو كسب الدش غرق بيه القاعده ههه .
😁6
صبرًا أيتها الحياة أمهليني قليلا من الوقت حتى أستعيد أنفاسي فقد أرهقتني الضربات المتتالية🖤
😢2❤1
إِنَّ اللَّهَ يُسْمِعُ مَنْ يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِي الْقُبُورِ🖤.
❤2
مهما كان اللي بينك وبين الشخص اللي معاك متفكرش مجرد تفكير في انك تسيبه في وقت احتياجه، علشان غالباً بيفضل فاكرهالك ومبتتنسيش، والاوسخ من انك تسيبه في وقت محتاجلك فيه انك تكون عارف ومتأكد ان محدش هيعرف ياخد مكانك في انه يعرف يطمنه ويخليه كويس وبرضو تسيبه.
🔥3
ماذا بعد! 🖤
Photo
بالنسبه للفيديو منتشر من يومين لشاب مصرى مصمم ازياء لبتوع المهرجانات والفن الواقع المهم عمل عيد ميلاد زوجته على نفس مشهد فلم ٣٦٥ يوم بتاع احمد عز وجبلها وائل جسار بنفس المنظر
طبعا الموضوع كله نزله فى مقطع ريلز
تمام كدا
هوب يا محترم البنات عاشت الحالة المؤقته دى وركبت السحاب وبدأو يبعتوا اللى لخطيبها واللى لزوجها وتنكد عليه وعلى عيشته وتقوله شوف الرجالة اهو عمل ليها عيد ميلاد ازاي وجبلها ايه مش زيك معبرتنيش وحصلت مشاكل كتير بسبب الفيديو دا
ياريت ياست البنات وياست الستات تعرفى ان دى حالة لشاب بيعمل ترندات ودى هوايته زيه زى اى حد بيعمل بوووم تريند وفرقعة
اللى عمله الاستاذ دا ما يعملهوش الناس المقتدرة او غير المقتدرة اقولك استهدي بالله كدة دا واحد عاوز يطلع ترند
ماتحمليش هم فوق الهم لخطيبك فى ظل الظروف دى
يا اختى بلاش تضغطوا على ناس شارينكم وبيكافحوا علشان تتستروا اقبلى الوضع بتاعه وبلاش تقارنيه بغيره
يا اختى بتوع الترندات مش بيجى من وراهم غير كل خراب واهدار للميزانيات وهو بيعيش حالة من اجل المشاهدات ودعاية ومجد شخصى وفقط
واوجه رسالة لبتوع الترندات ياريت تتقوا ربنا و بلاش تريندات علي حساب الظروف وخراب العلاقات
لان اى محتوى خيالى او مبالغ في د بياثر على نفسية الاخرين ويشعرهم بالنقص انت ناقص دى مشكلتك بس بلاش تكمل نقصك على حساب استقرار الناس
قاطعوا البلوجر والتيوبر الهايفين اللى كل هدفهم فسح واكل وشرب وحالات وهمية بيعيشوا بيها الناس واغلبهم اهاليهم طافحين عليهم الدم ومع ذلك بيطلعوا بمنتهى النقص علشان يعوضوه من جيوب الغلابة 🖤
طبعا الموضوع كله نزله فى مقطع ريلز
تمام كدا
هوب يا محترم البنات عاشت الحالة المؤقته دى وركبت السحاب وبدأو يبعتوا اللى لخطيبها واللى لزوجها وتنكد عليه وعلى عيشته وتقوله شوف الرجالة اهو عمل ليها عيد ميلاد ازاي وجبلها ايه مش زيك معبرتنيش وحصلت مشاكل كتير بسبب الفيديو دا
ياريت ياست البنات وياست الستات تعرفى ان دى حالة لشاب بيعمل ترندات ودى هوايته زيه زى اى حد بيعمل بوووم تريند وفرقعة
اللى عمله الاستاذ دا ما يعملهوش الناس المقتدرة او غير المقتدرة اقولك استهدي بالله كدة دا واحد عاوز يطلع ترند
ماتحمليش هم فوق الهم لخطيبك فى ظل الظروف دى
يا اختى بلاش تضغطوا على ناس شارينكم وبيكافحوا علشان تتستروا اقبلى الوضع بتاعه وبلاش تقارنيه بغيره
يا اختى بتوع الترندات مش بيجى من وراهم غير كل خراب واهدار للميزانيات وهو بيعيش حالة من اجل المشاهدات ودعاية ومجد شخصى وفقط
واوجه رسالة لبتوع الترندات ياريت تتقوا ربنا و بلاش تريندات علي حساب الظروف وخراب العلاقات
لان اى محتوى خيالى او مبالغ في د بياثر على نفسية الاخرين ويشعرهم بالنقص انت ناقص دى مشكلتك بس بلاش تكمل نقصك على حساب استقرار الناس
قاطعوا البلوجر والتيوبر الهايفين اللى كل هدفهم فسح واكل وشرب وحالات وهمية بيعيشوا بيها الناس واغلبهم اهاليهم طافحين عليهم الدم ومع ذلك بيطلعوا بمنتهى النقص علشان يعوضوه من جيوب الغلابة 🖤
👍3❤1