ماذا بعد! 🖤
637 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
هموت و أعرف الثقه إللي جوايا في إني هبقا غنيه في المستقبل دي جايبها منين .🚶‍♀
😁31
”طول ما أنا مش غلطان بحقّك، إزعل لحد ما الزمن يراضيك“
🥰3
ربّاهُ إنّ القلبَ يبكي حرقةً أنت السميعُ وللفؤادِ الأقربُ!

- قيـام الليـل
3👍1
حُرِمَتْ عَلَيْكُم ٱلْمَيْتَهُ وَٱلدَّمُ وَلَحْمُ ٱلْخِنزِيرِ وَمَآ أُهِلَّ لِغَيْرِ ٱللَّهِ بِهِ وَٱلْمُنْخَنِقَهُ وَٱلْمَوْقُوذَهُ وَٱلْمُتَرَدِّيَهُ وَٱلنَّطِيحَهُ وَمَآ أَكَلَ ٱلسَّبُعُ
4
ماذا بعد! 🖤
حُرِمَتْ عَلَيْكُم ٱلْمَيْتَهُ وَٱلدَّمُ وَلَحْمُ ٱلْخِنزِيرِ وَمَآ أُهِلَّ لِغَيْرِ ٱللَّهِ بِهِ وَٱلْمُنْخَنِقَهُ وَٱلْمَوْقُوذَهُ وَٱلْمُتَرَدِّيَهُ وَٱلنَّطِيحَهُ وَمَآ أَكَلَ ٱلسَّبُعُ
المنخنقة :- الحيوان الذي / التي  حبس نفسها حتى ماتت.

الموقوذة :- الحيوان  الذي / التي  ضربت بعصا أو حجر حتى ماتت.

المتردية :- الحيوان الذي / التي  سقطت من مكان عال أو هوت في بئر فماتت.

النطيحة:- التي ضربتها آخرى بقرنها فماتت.
4
من علامات النضوج بالنسبالي إن الإنسان يتقبل بصدر رحِب حقيقة إن طبيعي يكون في ناس بتحبه وناس بتكرهه، ناس شايفاه أظرف إنسان وناس تانية شايفاه أتقل دم في الوجود..عادي🖤
3
‏" يامن أُحبُّ لِقاءهُ ويُحِبُّني
قُل لي متى باللهِ فيك سأَلتقي؟"💕
3
‏لظروف خاصة محتاجه أي شغل ضروري بمرتب 150 ألف فالشهر..🚶‍♀
😁3
الحمد لله عديت مرحلة إني أدوخ أول ما بقف دلوقتى بقيت بدوخ و أنا لسه ع السرير .
😁3
فااااكت اووووووووي🖤
4
جميلة انتي، تبكين ثم تنامين ثم تستيقظي تأكلين كأن لم يحدث شئ، جبلة ما شاء الله🚶‍♀
😁3
الست بتبقى غيورة في العشرينات ذكية في التلاتينات شريرة في الاربعينات حنونة في الخمسينات
الراجل غلس من 6-60سنة .🙂😂
😁4
لا يؤخِّر الله أمرًا إلا لخير، ولا يحرمك أمرًا إلا لخير، ولا ينزل عليك بلاءًا إلا لخير، لذا فلا تحزن، فكل الأمور خير، وربّ الخير لا يأتي إلا بالخير.
3
صلاة الفجر لا يهبها الله للجميع إنما هي إصطفاء من الله لمن أحبهم فتجد أناسا كثيراً مستيقظون وقت الفجر ولا يصلونه وتجد آخرين يوقظهم الله من شدة نومهم ليصلوا الفجر وهم منهكون من التعب ولكن أحب الله لقائهم❤️.

- هنيئا لكم يا أهل الفجر
3
لو إللى زعلان عليه يستاهل زعلك ، ماكنش سابك تزعل من الأول ..
ماكنش سابك تدخل فى حرب مع نفسك حوالين إنت من حقك تزعل ولا لأ ، حوالين مكانتك عنده و هل من حقك إن خاطرك يتراضى ولا لأ !
إن إللى يستاهل فعلاً ، عمره ما هيخليك تحارب عشانه .. يا هيخوض الحرب معاك ، يا هيقربلك و يديلك دليل ملموس إنه فى الجانب بتاعك مش فى الضفة التانية و مستنيك تعدى البحر كله لوحدك !
إللى يستاهلوا هيثبتولك من حين لآخر إنهم يستاهلوا .. مش مجرد وجهة نظر فى خيالك أو مشاعر سايقاك و مخلياك شايفهم يستاهلوا.
2
Today's message

وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ💞
4
يبقي الله حين لا يبقى احد
صلاه الفجر اثابكم الله.. .
4
"تعلمنا، أنّ بهجة الطريق تكون بالرفقة لا بالوجهة، وأنّ العائلة هي من ستبقى في نهاية الأمر، وأنّ الوقت الذي نقضيه لأنفسنا هو ما سيثمر، وأنّ الفقد علمنا أكثر مما علمتنا إياه كل لحظاتنا معًا، وأنّ هذه المصاعب إلى نهايتها ستحيل، هذا هو الأمر كله.💖"
1
#رسالتك_النهاردة..
لو مش مكتوبالك متزعلش، ربنا أكيد شايك الأحسن.💕
1
ف كيف تگف الروح عن الروح و الروح ف الروح تقيم 🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎!!
3