الواحد قاعد في اوضته حاسس بهزيمه من كل الاركان..هزيمه ذهنيه ونفسيه و هزيمه في اختيارته و علاقاته بأي شكل، و كأن مجهودي كله مبقاش كافي لأي حاجة.🚶♀
💔5😢2
دا مريض دا عاوز يطلع نقصه عليكي، انا مش بعرف والله انتقم او الكلام دا، انا لما الاقي شخص كدا واستغلالي، ب انسحب من حياته وبحرمه من وجوده، وزي ما انتي قولي كدا مفيش حاجه تيجي قدام الكرامه والراحه النفسيه، ابعدي بهدوء كدا وفكك من الهبل والمرض دا.
والله لسه بنتكلم ع جروب الدفعه ف موضوع ديزني وكدا😂💔
المشهد دا كان ف كرتون "الجميله والوحش" لما الوحش اديه ل الجميله المرايه عشان تشوف باباها فين، لقيت باباها ف الغابه وبيموت، راح قالها روحيله انقذيه، واداها المرايه تتطمن عليه منها، ولما مشيت سأله المساعد تبعه اللي هو الساعه😂❤️قاله سبتها تمشي لي قاله عشان بحبها♥♥♥♥♥.
المشهد دا كان ف كرتون "الجميله والوحش" لما الوحش اديه ل الجميله المرايه عشان تشوف باباها فين، لقيت باباها ف الغابه وبيموت، راح قالها روحيله انقذيه، واداها المرايه تتطمن عليه منها، ولما مشيت سأله المساعد تبعه اللي هو الساعه😂❤️قاله سبتها تمشي لي قاله عشان بحبها♥♥♥♥♥.
😁2🥰1
- ندمان ع حد عرفته قبل كدة!؟
= دكتور أحمد خالد توفيق قال جملة عجبتني جداً بيقول فيها.
" لو لم آجازف وآقترب ، كنت سأظل أعتقد بأن شيئاً جميلاً قد فاتني "
ف لا معتقدش إني ندمت مهما كان الشخص آذاني❤️.
= دكتور أحمد خالد توفيق قال جملة عجبتني جداً بيقول فيها.
" لو لم آجازف وآقترب ، كنت سأظل أعتقد بأن شيئاً جميلاً قد فاتني "
ف لا معتقدش إني ندمت مهما كان الشخص آذاني❤️.
❤5
بصي طول ما انتي عرفتي خطأك وتوبتي الى الله خلاص ارحمي نفسك من التفكير، كلنا بنغلط والله بس الغلط انك ترجعي تاني، عاوزه تخسري دنيا واخره؟! لي كل دا لي بجد، عارفه انو غلطك كبير، بس دا مش معناه انك وحشه طالما توبتي الى الله خلاص، ربنا امر بالستر والله عشان عو غفور رحيم، قربي من ربك انسي الماضي، ربنا رؤوف بعباده والله 🥺♥...
ابعدي التفكير الشيطاني دا، ربنا عمل توبه لي؟! عشان عالم اننا بنذنب عالم اننا انفسنا ضعيفه، المؤمن والتقي مش اللي هو مش بيعمل ذنب المؤمن هو اللي بعد كل ذنب يتوب إلى الله 💗، ربنا رحيم هوني ع نفسك، والله العظيم معرفش طبيب نفسي خالص، بس الطبيب النفس بجد وربنا عز وجل طبيب نفسي وجسدي، افتكري رحمة ربنا دايما 💗.
ابعدي التفكير الشيطاني دا، ربنا عمل توبه لي؟! عشان عالم اننا بنذنب عالم اننا انفسنا ضعيفه، المؤمن والتقي مش اللي هو مش بيعمل ذنب المؤمن هو اللي بعد كل ذنب يتوب إلى الله 💗، ربنا رحيم هوني ع نفسك، والله العظيم معرفش طبيب نفسي خالص، بس الطبيب النفس بجد وربنا عز وجل طبيب نفسي وجسدي، افتكري رحمة ربنا دايما 💗.
❤2
ثمَّ ماذا؟
ثم ينادى منادٍ ، يا أهلَ الجَنّـةٍ خلودٌ بلا موت..
اللهمَّ هذا النداء و هذه المنزلة🤎.
ثم ينادى منادٍ ، يا أهلَ الجَنّـةٍ خلودٌ بلا موت..
اللهمَّ هذا النداء و هذه المنزلة🤎.
❤5
كان
عيبي
أنِّي لا
أنسى
وَتظلُ
الكلمات
تدورُ في رأسي، حتَّى أنَّها تُوقِظني لَيلاً.
عيبي
أنِّي لا
أنسى
وَتظلُ
الكلمات
تدورُ في رأسي، حتَّى أنَّها تُوقِظني لَيلاً.
❤5