ماذا بعد! 🖤
636 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
ماذا بعد! 🖤
1/ صوره تعبر عن الاحتواء وواحده تانيه عن الوحده، وواحده بتقول: أنت تستحق الحب الذي تحاول أن تمنحه للعالم🖤. 2/لأ بالله نسيت خالص ، حاضر والله ابقا انزلك🖤.
الأخ

▪️الأخ .. هو العلاقة الأصدق ، خوفٌ بلا مصلحة ، حبٌ دون أنانية ، رفيق لا يفلت يدك مهما حصل

▪️الأخ هو الجبل الذى عندما تميل بك الدنيا تسند نفسك عليه

▪️الأخ هو الجدار الثابت الذى تستعين به عند الشدائد

▪️الأخ نصفُ أب، نصفُ صديق، سندٌ ف الضيق*
"إنما الأخ لأخيه ظِل وسكينةٌ وسند."

حب الأخ مختلف يفوق اتساع المدى دائماً هو الأغلى والأبقى والأفضل.
"اللهم اخى اللهم سندى اللهم ضلعى الثابت"💗
إن الأخ نعمة من الله تعالى علينا فهو المؤنس والصديق والرفيق، الأخ هو الأمان فى هذه الأرض بعد الله والوالدين، هو الإنسان الوحيد الذى لن يخذلك أبدًا إن احتجته ""

كيف لا تُحب أخاك ورب الكون قال: “سَنَشُدُّ عَضُدَكَ بِأَخِيكَ"
8
الى أمي
الإنسانة التي ربّتني في صغري،

وعلمتني وأحاطتني بحنانها
والتي دائماً وأبداً أجدها بجانبي في أزماتي،
إلى أغلى من عرفها قلبي،
بكل الحب أهديها كل الكلام الجميل الذي بقلبي
عائلتي يا سر سعادتي.
8
أختي.
مهما نطقت الألسن بأفضالها
ومهما خطّت الأيدي بوصفها
ومهما جسدت الروح معانيها ..
تظلّ مقصّرة أمام روعتها
وعلوّ همتها ..
أسعدك المولى يا اختي وجعل ما تقدّميه في ميزان حسناتك.
9
شوباب شيلوا الميوت عشان بيأثر ع القناه واعملوا ريأكت لانو بيشجعني بالله 🥹.
6🔥2
لا أعرف متي سَتنتهي هذه الصِراعات
كُل ما أعرفه أن كل المَتاعب أُجُور عِند ﷲ 🖤.
👏41
رقم واحد لازم تحذفي اي اكونت ليه اول ما تحنيله افتكري الوجع اللي سببهولك، لازم تنسيه انتي قويه لازم تقطعي علاقتك فعلاً بيه مش بالبلوك او من انك مش بتكلميه، تشيله من فكرك خالص، ولو مامتك متقوليش لان انتي بتقولي هتتعب، فإذا بيتلم ف ستتروا، ربنا بيحب الستر وانتي قطعتي علاقتك بيه، عارفه انها صعبه يقولك كدا صعبه اوووي، بس خلاص نتعلم من غلطنا ومنفضلش ف الدايره المتعبه دي انسي وقربي من ربك اووووي، وبالنسبه للناس اللي بتتقدم، اوعي تقبلي حد غير لما تعملي موڤ أون من اللي حبتيه دا، عشان مينفعش تدخلي علاقه وانتي قلبك متعلق بالتاني لسه، خدي وقتك لحد ما تتعافي بشكل كامل، بلص متحكيش هو مش مسؤل عن الماضي وربنا بيحب الستر دايما، انت امحيه من ذاكرتك وقربي من ربك دايما ومن مامتك اكتر ومختفيش كلنا بنعدي بمرحله زي دي، بس لازم نتخطها ونعرف انها خطأ منرجعش تاني ونفوق كدا ونبص للحياه بمنظور تاني 💗.
4
يتعافى المرء بصحبته فعلاً!! 🚶‍♀
😁9
بصي انا ممكن تلاقيني اكتر حد عنده صحاب وكدا بس والله العظيم ما بعرف احكي اللي جوايا لحد، انا بكون عاوزه احكي بس مش بعرف خالص خالص، بس انتي لو لقيتي حد قريب منك ومرتحاله احكيله ومش باللمه الكدابه، اتنين تلاته بالكل والله ❤️.

ريلي مش يبخت حد عنده شخص يحكيله اللي جواه، يبخت بجد اللي بيعرف يطلع اللي جواه🙂💔.
👏5
دايمًا حاسه ان فيه فرحه متشَاله ف علم الغيب عشَاني، و ربّنا هيعوضني بيها خَير.♡
🥰5
ليتنا نحصل ع ما نتمناه😫💗💗💗💗💗.
6💔1
‏كل يوم بتأكد إن الحياة مش بالسهولة اللي كنا متخيلينها، مفيش مرحلة بتخلص بنرتاح بعدها، مفيش شخص او موقف بنقدر نتجاوزه بنسبة100٪؜، كله بيسيب اثر جوانا لا يعلمه إلا الله
الحمدلله إنها دنيا و هتنقضي و هتفنى مهما طالت، ربنا يخرجنا منها على خير غير مفتونين و لا ظالمين و يرزقنا الصبر🖤.
4👍1
لما المراقب يشوفني ونا بغش ويقولي والله لتسلمي دلوقتي :
😁5
‏أنا تقريباً هقضي اللي باقي من حياتي محشوره بين إني ..
- زعلان ع نفسي
- زعلان من نفسي
- صعبان عليا نفسي''
😢3💔2🤯1
1/فاكت🖤.
2/ربنا يوفقك ويجبر بخاطرك ويفرح قلبك، قوي نفسك حلمك يستاهل فرحه اهلك تستاهل شغلي سورة يس قربي اكتر من ربك خلاص هانت💗💗💗بلص تسلميلي يحلو.
2
كل دا بيحصل فيا وانا طالبه العلم، اومال لو طالبه الطلاق هيحصل اي!!!
😁5
1/لازم يخاف عليكي لازم يفهم انك بتختاري الطريق الصح وبرافو عليكي والله وخليكي مصره ع رأيك اوعي تتكلموا، قوليله انت لازم تجاهد عشان ونجاهد نفسنا عشان ربنا يجمعنا بالحلال💗.

2/ذاكري مفيش حل غير كدا ذاكري النقاط المهمه، جاهدي عشان ربنا يكرمك، فكك من اي مش دلوقت، مفيش وقت للانهيار.
2
ان شاء الله الإمتحان بكرا ييجي ف مستويا لأن مفيش حاجه أقل من كده بصراحه🚶‍♀
😁5
لا يَسأل عنك إلّا من يَرى يومه ناقص بدونك."
3