ماذا بعد! 🖤
637 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
بصي ي حبيبتي انتي سجلي طالما مش هتقولي حاجه غلط او عيب وصوت المرأه ليس بعورة إلا ف حاله الدلع والتغنج وياريت يبعد بعد كدا ولو ع الطبيب النفسي هو لو قرب من ربه عز وجل هيعالج كل وجعه وهيصبره لحد ما تكوني حلاله +لازم تبعدي عشان خاطر مستقبلك متشغليش بالك بأي شئ تاني.
أولا ألف سلامه عليكي 🤍
ثانيا ربنا يقدم اللي فيه الخير ومامتك يقويها ويصلح الحال يا رب حاولي تتماسكي وتوقفي جنب ماما وبابا +فعلاً مش كل النااس تستحق ومهما تعملي ولا كأنك عملتي حاجه..
ربنا يصلح الحال ي حبيبتي وان شاء الله ماما ترجع ويلم شمل البيت من تاني 🥺🤍🤍.
واحدة بتحكي :

بنتين قرايبي توأم ، إتجوزا من حوالي ١٠ سنين ، واحدة فيهم بحس إنها بتصغر ، والتانيه بحس إنها أكبر من امها ، بسأل امها مرة .. بقولها سبحان الله الاتنين توأم بس واحدة فيهم باين إنها عجوزة والتانيه كإنها طفلة وبتصغر ، قالتلي السحر في الكلمة .. الحلوة جوزها حلو ، كلامه حلو ، إبتسامته حلوة ، مُبتسم حتي لو غلطت ، عمره ما أحرجها قدام حد ، والتانيه جوزها عصبي ، دايماً موترها وكاسفها قدام الناس.

- البني آدم مننا شبه الزرعة ، لو رويتها وراعيتها بكلام حلو وتقدير هتحلو وترعرع ، إنما لو هينتها وبهدلتها في الرايحه والجايه هتدبل وتموت .. السحر في الكلمة 💗
🥰4🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
﴿إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا﴾ ♥️.


القارئ: صلاح موصلي 🍃
3
لما ألاقي واحده عامله فيديو ليها وهي بتعيط=
😁6
م الاخر
👍3👏3
لأ مش بتتحفظ بس فيه خاصيه كدا تخلي الصوره عند الشخص تلات دقايق كدا بس تتحذف بردو..
2
‏وجود شخص جمبك بيحبك وانت عارف انه بيحبك بيخلي الدنيا أبسط والطف بكتير هو أكيد المشاكل موجوده والهم موجود بس وجود حد بيحبك جمبك بيقلل الأزمه دايماً للنص لان أساسا معظم الهموم اللي بتبقي بسبب مشكله معينه مش بتكون بسبب المشكله بعينها بس بتبقي بسبب أن مفيش شخص جمبك وبيشاركك مشاكلك.
4👏1
‏أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُسَبِّحُ لَهُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالطَّيْرُ صَافَّاتٍ ۖ كُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلَاتَهُ وَتَسْبِيحَهُ
5
اخواتي لا تنسوا كهفكم أقرأو سورة الكهف مع ورد النهارده وصلاه ع النبي وساعه الاستجابه🥺🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🖇
1
اللهم في يوم الجمعة اجعلنا ممن كتبت لهم تفريج كرباتهم وهمومهم وجبر خواطرهم.. يا الله🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎.
1
مش اعرف أوصفهم والله.. دخلوا قلبي وكأني عارفهم من سنين، اتعرفنا عادي اتكلمنا عادي وبعد كدا بقينا صحاب وبعد كدا اخوات💗...
حصلت عندي ظروف أول ناس هما وقفوا جنبي وبتكلم معاهم بتلقائيه وهما كمان بنتعامل بطبعيتنا عادي وهزار طول الوقت وضحك ومحدش بيزعل من حد خالص حقيقي ربنا عوضني بيهم أنا أصلا بروح عشانهم والله العظيم لو ع الكليه تولع 😂💔..
والبيست فريند واحده منهم 🌚🤍🤍🤍🤍...

حاولي تقربي من ناس تحسيهم شبهك ويبقى فيه بينكم قبول ولطف كدا.. وإن شاء الله ربنا يدلك ع ناس شبهك💗.
3
- حبيت بس اقول اني بحاول على قد ما اقدر وبكل طاقتي اني اكون comfort zone لأي حد موجود ف حياتي وبيتعامل معايا .. بحب ديما اكون الجنب المريح اللي بيطبطب وبيسمع وبيعالج مهو مش هبقا انا والدنيا عليك ، اتأكد ان ديما وقت ما تحتاجني هتلاقيني ومش هردك لأن الدنيا ابسط واسهل بكتير من كل المشاكل والعدواه اللي بتتواجد💗.
4
" جبر الله قلب ڪل من صلي علي محمد "🥺❤‍🩹.
4
إيه كمية الجمال واللُطف ده بس 🥺💗💗💗.
🥰5
- عمرك وقعتي في الحب؟
= لا، انا مبقعش غير ف مشاكل وساعات في الشارع قدام خلق الله🦦
😁8
فـ المستقبل هحكي لولادي عن حياتي لحد 3 اعدادي بس ، بعد كدا مامي اتهانت جامد🚶‍♀
😁8
جماعه ياريت الى يقابل حد مش سالك يعلم عليه بقلم فسفوري عشان نساعد بعض..
😁10👏1
نفسي لما أقول في المواصلات لواحد "كبير، شاب، صغير" عدّيني = ينزل عشان أعدّي..

‏من غير ما أضطر أعيد الجملة كاملة: "لأ معلش، انزل خالص عشان أعدّي!"
‏يعني هل الـ 3سم اللي بتميّل بيهم دول هيعدوني؟
‏لأ ومستغرب ليه مش راضية أتحرك! تفتكر ليه؟ هل أنا بحجم المسطرة مثلًا؟

‏ما تقوم، قامت قيامتك!
👏3👍2
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🖇.'
4🔥1
إن صبرتم أُجرتم

وأمر اللّٰه نافذ

وإن ضجرتم كفرتم

وأمر اللّٰه نافذ🖤
👏32