ماذا بعد! 🖤
637 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
اااه عشان كدا مصر كلها بتلبس ابيض !
😁9🤬1
اسفه ي عمو مش بسلم ع رجاله:

عمو=
2
صبرًا أيتها الحياة أمهليني قليلا من الوقت حتى أستعيد أنفاسي فقد أرهقتني الضربات المتتالية🖤
😢21
إِنَّ اللَّهَ يُسْمِعُ مَنْ يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِي الْقُبُورِ🖤.
2
‏مهما كان اللي بينك وبين الشخص اللي معاك متفكرش مجرد تفكير في انك تسيبه في وقت احتياجه، علشان غالباً بيفضل فاكرهالك ومبتتنسيش، والاوسخ من انك تسيبه في وقت محتاجلك فيه انك تكون عارف ومتأكد ان محدش هيعرف ياخد مكانك في انه يعرف يطمنه ويخليه كويس وبرضو تسيبه.
🔥3
ذكراك تقيد نارا في قلبي .. و مازال قلبي المريض يشتاق ♡
🔥2
2
ماذا بعد! 🖤
Photo
بالنسبه للفيديو منتشر من يومين لشاب مصرى مصمم ازياء لبتوع المهرجانات والفن الواقع المهم عمل عيد ميلاد زوجته على نفس مشهد فلم ٣٦٥ يوم بتاع احمد عز وجبلها وائل جسار بنفس المنظر
طبعا الموضوع كله نزله فى مقطع ريلز
تمام كدا
هوب يا محترم البنات عاشت الحالة المؤقته دى وركبت السحاب وبدأو يبعتوا اللى لخطيبها واللى لزوجها وتنكد عليه وعلى عيشته وتقوله شوف الرجالة اهو عمل ليها عيد ميلاد ازاي وجبلها ايه مش زيك معبرتنيش وحصلت مشاكل كتير بسبب الفيديو دا

ياريت ياست البنات وياست الستات تعرفى ان دى حالة لشاب بيعمل ترندات ودى هوايته زيه زى اى حد بيعمل بوووم تريند وفرقعة

اللى عمله الاستاذ دا ما يعملهوش الناس المقتدرة او غير المقتدرة اقولك استهدي بالله كدة دا واحد عاوز يطلع ترند

ماتحمليش هم فوق الهم لخطيبك فى ظل الظروف دى
يا اختى بلاش تضغطوا على ناس شارينكم وبيكافحوا علشان تتستروا اقبلى الوضع بتاعه وبلاش تقارنيه بغيره

يا اختى بتوع الترندات مش بيجى من وراهم غير كل خراب واهدار للميزانيات وهو بيعيش حالة من اجل المشاهدات ودعاية ومجد شخصى وفقط

واوجه رسالة لبتوع الترندات ياريت تتقوا ربنا و بلاش تريندات علي حساب الظروف وخراب العلاقات

لان اى محتوى خيالى او مبالغ في د بياثر على نفسية الاخرين ويشعرهم بالنقص انت ناقص دى مشكلتك بس بلاش تكمل نقصك على حساب استقرار الناس

قاطعوا البلوجر والتيوبر الهايفين اللى كل هدفهم فسح واكل وشرب وحالات وهمية بيعيشوا بيها الناس واغلبهم اهاليهم طافحين عليهم الدم ومع ذلك بيطلعوا بمنتهى النقص علشان يعوضوه من جيوب الغلابة 🖤
👍31
حابه احكيلكم حاجه لطيفه أويييي شوفتها النهارده! 🌚🤎🤎🤎🤎🤎🤎.

النهارده كنت راكبه ف المواصلات وف راجل كبير ف السن شويه وبنت ف حدود 21او20سنه قاعدين قبالي وبيهزروا وهي بتقوله ع فكره الاهتمام مبيطلبش قالها سماح المرادي بقا وهزار وي حبيبي ومش عارفه اي ف انا قاعده مستغربه بقول أكيد دا باباها بس أزاي واخده عليه وبتتكلم بطريقة دي! تقول خطيبها او جوزها!

شويه البنت شافت حد من صحابها نزلت تسلم عليها..
لقيت الرجل بصيلي وقالي دي بنتي ع فكره وفشكلت الخطوبه بتاعتها من فتره وانا بحاول املى الفراغ ع قد ما اقدر عشان هي كانت بتحبه وكانت ملتزمه شويه بضوابط الخطوبه وهو محبش كدا ف سابها!
قولتله هو ميستهلهاش ي عمو وأكيد ربنا بيختار لينا الاحسن دايما رد وقالي أكيد طبعاً..
قالي ع فكره الاب ممكن يكون بعيد عن بناته شويه ودا المعظم بس والله ي بنتي لو تقربي من باباكي هو اللي هيجري عليكي كانك أمه وهو إبنك...
يعني انا مكنتش قريب من بنتي كدا بس لما حسيت انها هتحس انو مفيش حد سندها او مهتم بيها هتتعب وممكن تروح طريق تاني ف أنا ليه اسيبها ف قربت منها بقيت باباها وصاحبها وخطيبها وجوزها بالرغم من اني كنت مقصر أووووي حتى ف دور الأب.

ردي قولتله حضرتك جميل اوووي وبنتك كمان وتستاهلوا كل خير وربنا يحفظكم.

قالي أنتي أجمل اول مره أحكي لحد الكلام دا🌚🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🖇.

الموقف دا خلاني أتأكد مش العيب والغلط بس ع الأباء انهم مش قريبين من ولادهم لأ الغلط كمان من الاولاد خد خطوه وقرب منهم وصدقني هما ماهيصدقوا ويمسكوا فيك وبدل ما انتي تكوني الأبنه انتي اللي هتكوني الأم.. الأيام بتمر والسنين بتعدي سيبه ذكرى جميلة وخدوا وقتكم مع ناس حقيقه وحب حقيقي ريلي مفيش أحلى من حب الوالدين 🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎.
7👍1
أنا خايفه تكون دي شخصيتي الجديده مش مجرد انطفاء وهيعدي!
😢3
حطي ف دماغك انو دا كان مرحله وعديت مش حياتك لأ دا كان درس، قربي من أهلك اهتمي بنفسك شوفي بتحبي اي واعمليه متخليش نفسك فاضيه عشان الافكار مش تسيطر عليكي، وأقولك تاني قربي من اهلك وربنا بيختار لينا دايما الاحسن والحمدلله ع كل حال، لسه العمر قدامك فوقي وربنا يهون عليكي 💗.
2
أرى بك شيئًا مُختلفًا عن البقية لا أعلم ما هو ، لكنّه يشبهني ، يناسبني ، و أنتمي إليه كثيرًا ♥️.
🥰2
اللهم‌ مُعجزة تُحقق‌‌ الصبر المُنتظر🥺

#قيام_الليل
2
- بتعمل ايه علشان ترجع قوي ؟
=بروح لربنا وابكي .
- وبيجيب نتيجه ؟
= صدقني ولا مرة خذلني.🤎🤎🤎🤎🤎🤎
3
الحمدلله الذي أذن لنـا بيومٍ جديـد لنعبـده، ونشكره، ونتوب إليـه🤍
2
عدمُ التعالي بالعِلم، والتبسُّط لعقلية الغير..

أدب عظيم، لا يُتقنه الكثير.
2👍1
_ كيف تريدينهُ؟

= يخاف الله بي ، و كلما رآني حزينة رتل لي من سور القرآن الكريم💗🫀.
2🥰2
كل شخص يستاهل إنه يتحب زي ماهو ، كلنا عموما محتاجين حد يتقبل كل تفصيلة فينا والمقصود هنا الحاجات اللي مالناش دخل فيها هو ربنا خالقنا بيها كده لا ينفع نغيرها ولا نعدلها .. كل إنسان محتاج يحس إنه محبوب ومرغوب وجميل داخليا وخارجيا ..

ربنا دايما بيعوّض باللي يستاهل ويحب ويقدّر ، اللي يعرف يداوي كل جرح اتسبب فيه ناس قبله ويبني جواك الثقه والسلام النفسي ، اللي حُبه ليك عمره ما يتأثر مهما شاف فيك أو عرف عنك هو حَبك وقَبَلك وعايزك زي ما انت كده
3🔥1
تعديل الغلط بالأفعال احلى من كلمه اسف.🖤
2👏1
طبيب المنتخب السعودي :
انتهاء مسيرة ياسر الشهراني الكروية نهائيا و رسميا .💔

اقسم بالله اكتر حاجة قفلتني من المونديال
ياريت كل الناس تدعيله بالشفاء العاجل💔
😢4👍1
بصي هو لو بيحبك بجد هيخاف عليكي وهيستنى السنه دي ويمنع نفسه من الكلام معاكي لحد ما تكوني حلاله، حوار لو اختي وكدا دا كلام لكن ف الواقع هيكون شئ تاني، هو لو فعلاً هيتقدم بعد اخر سنه هيصبر ويتقي ربنا فيكي عشان ربنا ميحرمكوش من بعض بسبب انكم ف علاقه غير شريعه، وحوار انو مش هيزود ف الكلام دا مش حقيقه ومش هيقدر يعملها عشان اللي بيحب حد بيبقى عاوز دايما يعبر عن مشاعره وكلام من دا ودا شئ محرم بتبقى خلوه، وحتة انو مخليكي محتاره ما بين انو كذاب أو صادق هو لو بيحبك بجد وحب صادق مش هيخليكي محتاره فيه، أو انتي اللي مش حابه بجد، وضع الشك والإحساس دا بيجي لما يكون الوضع ما بينكم مهزوز محدش مطمن التاني محدش مصدق التاني، واتمنى تقعنيه إن الحلال أجمل بكتير ويستحق الصبر وانو يصبر لحد ما يكون حلالك وانو يدعي والدعاء اجمل شئ يدل ع المحبه.
2