ربنا عز وجل دايما بيختار لينا الأحسن احنا منعرفش حاجه ف علم الغيب احنا نظرتنا ضيقه أوووي لكن رب الكون أعلم بكل شئ، ممكن يكون ظا اختبار ليكي وتأكدي دايما ربنا رؤوف بعباده ومش بيعمل حاجه وحشه أوووي لكن احنا من حبنا ل شئ مش بناخد بالنا من الحته دي، ثقي بالله وبإختيارته دايما، وربنا يعوضك ويهون عليكي يا رب💗.
❤2
وكم من رسائل كتبت ولم ترسل وبقيت حبيسة الاوراق
"ازيك بغض النظر اني مش هبعت اللي هكتبه بس عموما يا اغلي الناس انا معنديش حد اقله الساعه اربعه الفجر ان ده وقت صعب و إن روحي تايهه والوضع من سئ لاسوء وتقرييا الشغف مات ومفيش حاجه تكسر العتمه اللي جوايا ولوحدي في حروب مش بتخلص
جوايا نار مش عاوزه تنطفي اشدها هي نار فراقك ورغبت جزء مني انه يرجعك ورفض التاني يكون لك مكان في حياتي من خوفه منك وخوفه اكتر انه يتكسر بس انا بكابر وبكتم جوايا ومش عارفه اقول كل ده لاي حد انا بتظاهر ان كل حاجه كويسه بس الحقيقه انا مش كويسه".!
"ازيك بغض النظر اني مش هبعت اللي هكتبه بس عموما يا اغلي الناس انا معنديش حد اقله الساعه اربعه الفجر ان ده وقت صعب و إن روحي تايهه والوضع من سئ لاسوء وتقرييا الشغف مات ومفيش حاجه تكسر العتمه اللي جوايا ولوحدي في حروب مش بتخلص
جوايا نار مش عاوزه تنطفي اشدها هي نار فراقك ورغبت جزء مني انه يرجعك ورفض التاني يكون لك مكان في حياتي من خوفه منك وخوفه اكتر انه يتكسر بس انا بكابر وبكتم جوايا ومش عارفه اقول كل ده لاي حد انا بتظاهر ان كل حاجه كويسه بس الحقيقه انا مش كويسه".!
❤4
هنرجع لنكت تاني.
مره سباك كان بيلعب دومينو كسب الدش غرق بيه القاعده ههه .
مره سباك كان بيلعب دومينو كسب الدش غرق بيه القاعده ههه .
😁6
صبرًا أيتها الحياة أمهليني قليلا من الوقت حتى أستعيد أنفاسي فقد أرهقتني الضربات المتتالية🖤
😢2❤1
إِنَّ اللَّهَ يُسْمِعُ مَنْ يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِي الْقُبُورِ🖤.
❤2
مهما كان اللي بينك وبين الشخص اللي معاك متفكرش مجرد تفكير في انك تسيبه في وقت احتياجه، علشان غالباً بيفضل فاكرهالك ومبتتنسيش، والاوسخ من انك تسيبه في وقت محتاجلك فيه انك تكون عارف ومتأكد ان محدش هيعرف ياخد مكانك في انه يعرف يطمنه ويخليه كويس وبرضو تسيبه.
🔥3
ماذا بعد! 🖤
Photo
بالنسبه للفيديو منتشر من يومين لشاب مصرى مصمم ازياء لبتوع المهرجانات والفن الواقع المهم عمل عيد ميلاد زوجته على نفس مشهد فلم ٣٦٥ يوم بتاع احمد عز وجبلها وائل جسار بنفس المنظر
طبعا الموضوع كله نزله فى مقطع ريلز
تمام كدا
هوب يا محترم البنات عاشت الحالة المؤقته دى وركبت السحاب وبدأو يبعتوا اللى لخطيبها واللى لزوجها وتنكد عليه وعلى عيشته وتقوله شوف الرجالة اهو عمل ليها عيد ميلاد ازاي وجبلها ايه مش زيك معبرتنيش وحصلت مشاكل كتير بسبب الفيديو دا
ياريت ياست البنات وياست الستات تعرفى ان دى حالة لشاب بيعمل ترندات ودى هوايته زيه زى اى حد بيعمل بوووم تريند وفرقعة
اللى عمله الاستاذ دا ما يعملهوش الناس المقتدرة او غير المقتدرة اقولك استهدي بالله كدة دا واحد عاوز يطلع ترند
ماتحمليش هم فوق الهم لخطيبك فى ظل الظروف دى
يا اختى بلاش تضغطوا على ناس شارينكم وبيكافحوا علشان تتستروا اقبلى الوضع بتاعه وبلاش تقارنيه بغيره
يا اختى بتوع الترندات مش بيجى من وراهم غير كل خراب واهدار للميزانيات وهو بيعيش حالة من اجل المشاهدات ودعاية ومجد شخصى وفقط
واوجه رسالة لبتوع الترندات ياريت تتقوا ربنا و بلاش تريندات علي حساب الظروف وخراب العلاقات
لان اى محتوى خيالى او مبالغ في د بياثر على نفسية الاخرين ويشعرهم بالنقص انت ناقص دى مشكلتك بس بلاش تكمل نقصك على حساب استقرار الناس
قاطعوا البلوجر والتيوبر الهايفين اللى كل هدفهم فسح واكل وشرب وحالات وهمية بيعيشوا بيها الناس واغلبهم اهاليهم طافحين عليهم الدم ومع ذلك بيطلعوا بمنتهى النقص علشان يعوضوه من جيوب الغلابة 🖤
طبعا الموضوع كله نزله فى مقطع ريلز
تمام كدا
هوب يا محترم البنات عاشت الحالة المؤقته دى وركبت السحاب وبدأو يبعتوا اللى لخطيبها واللى لزوجها وتنكد عليه وعلى عيشته وتقوله شوف الرجالة اهو عمل ليها عيد ميلاد ازاي وجبلها ايه مش زيك معبرتنيش وحصلت مشاكل كتير بسبب الفيديو دا
ياريت ياست البنات وياست الستات تعرفى ان دى حالة لشاب بيعمل ترندات ودى هوايته زيه زى اى حد بيعمل بوووم تريند وفرقعة
اللى عمله الاستاذ دا ما يعملهوش الناس المقتدرة او غير المقتدرة اقولك استهدي بالله كدة دا واحد عاوز يطلع ترند
ماتحمليش هم فوق الهم لخطيبك فى ظل الظروف دى
يا اختى بلاش تضغطوا على ناس شارينكم وبيكافحوا علشان تتستروا اقبلى الوضع بتاعه وبلاش تقارنيه بغيره
يا اختى بتوع الترندات مش بيجى من وراهم غير كل خراب واهدار للميزانيات وهو بيعيش حالة من اجل المشاهدات ودعاية ومجد شخصى وفقط
واوجه رسالة لبتوع الترندات ياريت تتقوا ربنا و بلاش تريندات علي حساب الظروف وخراب العلاقات
لان اى محتوى خيالى او مبالغ في د بياثر على نفسية الاخرين ويشعرهم بالنقص انت ناقص دى مشكلتك بس بلاش تكمل نقصك على حساب استقرار الناس
قاطعوا البلوجر والتيوبر الهايفين اللى كل هدفهم فسح واكل وشرب وحالات وهمية بيعيشوا بيها الناس واغلبهم اهاليهم طافحين عليهم الدم ومع ذلك بيطلعوا بمنتهى النقص علشان يعوضوه من جيوب الغلابة 🖤
👍3❤1
حابه احكيلكم حاجه لطيفه أويييي شوفتها النهارده! 🌚🤎🤎🤎🤎🤎🤎.
النهارده كنت راكبه ف المواصلات وف راجل كبير ف السن شويه وبنت ف حدود 21او20سنه قاعدين قبالي وبيهزروا وهي بتقوله ع فكره الاهتمام مبيطلبش قالها سماح المرادي بقا وهزار وي حبيبي ومش عارفه اي ف انا قاعده مستغربه بقول أكيد دا باباها بس أزاي واخده عليه وبتتكلم بطريقة دي! تقول خطيبها او جوزها!
شويه البنت شافت حد من صحابها نزلت تسلم عليها..
لقيت الرجل بصيلي وقالي دي بنتي ع فكره وفشكلت الخطوبه بتاعتها من فتره وانا بحاول املى الفراغ ع قد ما اقدر عشان هي كانت بتحبه وكانت ملتزمه شويه بضوابط الخطوبه وهو محبش كدا ف سابها!
قولتله هو ميستهلهاش ي عمو وأكيد ربنا بيختار لينا الاحسن دايما رد وقالي أكيد طبعاً..
قالي ع فكره الاب ممكن يكون بعيد عن بناته شويه ودا المعظم بس والله ي بنتي لو تقربي من باباكي هو اللي هيجري عليكي كانك أمه وهو إبنك...
يعني انا مكنتش قريب من بنتي كدا بس لما حسيت انها هتحس انو مفيش حد سندها او مهتم بيها هتتعب وممكن تروح طريق تاني ف أنا ليه اسيبها ف قربت منها بقيت باباها وصاحبها وخطيبها وجوزها بالرغم من اني كنت مقصر أووووي حتى ف دور الأب.
ردي قولتله حضرتك جميل اوووي وبنتك كمان وتستاهلوا كل خير وربنا يحفظكم.
قالي أنتي أجمل اول مره أحكي لحد الكلام دا🌚🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🖇.
الموقف دا خلاني أتأكد مش العيب والغلط بس ع الأباء انهم مش قريبين من ولادهم لأ الغلط كمان من الاولاد خد خطوه وقرب منهم وصدقني هما ماهيصدقوا ويمسكوا فيك وبدل ما انتي تكوني الأبنه انتي اللي هتكوني الأم.. الأيام بتمر والسنين بتعدي سيبه ذكرى جميلة وخدوا وقتكم مع ناس حقيقه وحب حقيقي ريلي مفيش أحلى من حب الوالدين 🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎.
النهارده كنت راكبه ف المواصلات وف راجل كبير ف السن شويه وبنت ف حدود 21او20سنه قاعدين قبالي وبيهزروا وهي بتقوله ع فكره الاهتمام مبيطلبش قالها سماح المرادي بقا وهزار وي حبيبي ومش عارفه اي ف انا قاعده مستغربه بقول أكيد دا باباها بس أزاي واخده عليه وبتتكلم بطريقة دي! تقول خطيبها او جوزها!
شويه البنت شافت حد من صحابها نزلت تسلم عليها..
لقيت الرجل بصيلي وقالي دي بنتي ع فكره وفشكلت الخطوبه بتاعتها من فتره وانا بحاول املى الفراغ ع قد ما اقدر عشان هي كانت بتحبه وكانت ملتزمه شويه بضوابط الخطوبه وهو محبش كدا ف سابها!
قولتله هو ميستهلهاش ي عمو وأكيد ربنا بيختار لينا الاحسن دايما رد وقالي أكيد طبعاً..
قالي ع فكره الاب ممكن يكون بعيد عن بناته شويه ودا المعظم بس والله ي بنتي لو تقربي من باباكي هو اللي هيجري عليكي كانك أمه وهو إبنك...
يعني انا مكنتش قريب من بنتي كدا بس لما حسيت انها هتحس انو مفيش حد سندها او مهتم بيها هتتعب وممكن تروح طريق تاني ف أنا ليه اسيبها ف قربت منها بقيت باباها وصاحبها وخطيبها وجوزها بالرغم من اني كنت مقصر أووووي حتى ف دور الأب.
ردي قولتله حضرتك جميل اوووي وبنتك كمان وتستاهلوا كل خير وربنا يحفظكم.
قالي أنتي أجمل اول مره أحكي لحد الكلام دا🌚🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🖇.
الموقف دا خلاني أتأكد مش العيب والغلط بس ع الأباء انهم مش قريبين من ولادهم لأ الغلط كمان من الاولاد خد خطوه وقرب منهم وصدقني هما ماهيصدقوا ويمسكوا فيك وبدل ما انتي تكوني الأبنه انتي اللي هتكوني الأم.. الأيام بتمر والسنين بتعدي سيبه ذكرى جميلة وخدوا وقتكم مع ناس حقيقه وحب حقيقي ريلي مفيش أحلى من حب الوالدين 🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎.
❤7👍1
أرى بك شيئًا مُختلفًا عن البقية لا أعلم ما هو ، لكنّه يشبهني ، يناسبني ، و أنتمي إليه كثيرًا ♥️.
🥰2
- بتعمل ايه علشان ترجع قوي ؟
=بروح لربنا وابكي .
- وبيجيب نتيجه ؟
= صدقني ولا مرة خذلني.🤎🤎🤎🤎🤎🤎
=بروح لربنا وابكي .
- وبيجيب نتيجه ؟
= صدقني ولا مرة خذلني.🤎🤎🤎🤎🤎🤎
❤3