" كان فيه مرة صاحبة لَطيفة قالت لـ صحبتها جملة جميلة جدآ "
ولو فيه وقت ومبقيناش قريبين ، هفضل فاكرة قد إيه كُنت مرتاحة ف وجودك !🤎
_ محدش فينا ضامن إن علاقتَنا تستمر ، ولا إننا نفضل بنفس القُرب ، مش لأننا وحشين ولا بنبيع صحابنا ولا الكلام ده ، بس ده حصل الدنيا .
_ ف الحلو إننا نفضل ممتنين للوقت الحلو اللي قضيناه سوا ، ونرفض كل الأفكار الوحشة اللي بتتصدر لينا عن مين مشي ، ومين اللي قرر ينهي .🤎🤎🫂
ولو فيه وقت ومبقيناش قريبين ، هفضل فاكرة قد إيه كُنت مرتاحة ف وجودك !🤎
_ محدش فينا ضامن إن علاقتَنا تستمر ، ولا إننا نفضل بنفس القُرب ، مش لأننا وحشين ولا بنبيع صحابنا ولا الكلام ده ، بس ده حصل الدنيا .
_ ف الحلو إننا نفضل ممتنين للوقت الحلو اللي قضيناه سوا ، ونرفض كل الأفكار الوحشة اللي بتتصدر لينا عن مين مشي ، ومين اللي قرر ينهي .🤎🤎🫂
❤6
الا تكفيك .. "يدبر الأمر
الا تكفيك .. "هو علي هين"
الا تكفيك .. "ان مع العسر يسرا"
الا تكفيك .. "أليس الله بكاف عبده"
الا تكفيك .. "وهو على كل شيء قدير"
الا تكفيك .. "و لسوف يعطيك ربك فترضى"
الا تكفيك .. "انما أمره اذا اراد شيئا أن يقول له كن فيكون "♥️
الا تكفيك .. "هو علي هين"
الا تكفيك .. "ان مع العسر يسرا"
الا تكفيك .. "أليس الله بكاف عبده"
الا تكفيك .. "وهو على كل شيء قدير"
الا تكفيك .. "و لسوف يعطيك ربك فترضى"
الا تكفيك .. "انما أمره اذا اراد شيئا أن يقول له كن فيكون "♥️
❤2
كانت والدتي بتلقائية بتقول لي: "اللي يتعوض متزعليش عليه"
قلتلها: طب واللي ميتعوضش...!)''
بنفس التلقائية قالت لي: "صاحب العوض موجود"
كنت حابة أسمع منها تاني..
قالت لي طول ما صاحب العوض موجود، قادر يعوضك عن اللي فات بأحسن منه..!
كلمات بسيطة لكن وقعهم على النفس مش بسيط.. ومكنتش محتاجة أسمع أكتر من كده..
-"اللي يتعوض متزعليش عليه" ، "صاحب العوض موجود" ..
كل حاجة راحت..
"عسى ربنا أن يبدلنا خيرًا منها"
لو مش هنا! يبقى هناك في دار القرار ..
"وللآخرة خيرٌ لك من الأولى ولسَوفَ يعطيكَ ربكَ فترضى"
مش هيعطيك بس .. هيعطيك لحد ما ترضى ..!
اعتدل في كل شيء .. إلا في حُسن ظنك بالله ، بالغ ..
فما جزاء حُسن الظن إلا نيل ما تتمنى ♥️
قلتلها: طب واللي ميتعوضش...!)''
بنفس التلقائية قالت لي: "صاحب العوض موجود"
كنت حابة أسمع منها تاني..
قالت لي طول ما صاحب العوض موجود، قادر يعوضك عن اللي فات بأحسن منه..!
كلمات بسيطة لكن وقعهم على النفس مش بسيط.. ومكنتش محتاجة أسمع أكتر من كده..
-"اللي يتعوض متزعليش عليه" ، "صاحب العوض موجود" ..
كل حاجة راحت..
"عسى ربنا أن يبدلنا خيرًا منها"
لو مش هنا! يبقى هناك في دار القرار ..
"وللآخرة خيرٌ لك من الأولى ولسَوفَ يعطيكَ ربكَ فترضى"
مش هيعطيك بس .. هيعطيك لحد ما ترضى ..!
اعتدل في كل شيء .. إلا في حُسن ظنك بالله ، بالغ ..
فما جزاء حُسن الظن إلا نيل ما تتمنى ♥️
❤4
مع الوقت هتلاقي انك مبقتش تحكي كل اللي جواك زي الاول علشان عرفت ان مش كل الناس هتفهم اللي انتَ حاسس بيه ، ف مش شرط انك ترتاح لما تحكي زي ما بيقولوا ممكن يبقي جواك كلام كتير ف ال مش هيفهم انت حاسس ب ايه ممكن يضايقك اكتر ب رد فعله لكلامك..مش اي حد تحكيله .. ومش كل حاجة ينفع تتحكي.
😢6
ده الواحد كان عنده نعمه مش حاسس بيها والله .. بقيت اصحى من النوم كل نص ساعه عشان مش عارفه اخد نفسي.
👍3
أعتذر لكوني عابساً هذه الأيام أعتذر لعدم مقدرتي الحديث مع اقرب الاشخاص لقلبي لعدم استطاعتي ان ابتِسم ان اكون مرحاً مثل عادتي انا فقط حزين الاياُم ثقاِل لكنها ستمر وسأعود كما كنت مبتُسماً ساخراً علي احزاني هذا وعدي وهذا ما عاهدته علي نفسي ان انتصر دوما مهما كانت الصعاب .🖤
❤5
بنت في فلسطين استُشهدت ب ١٥ طلقة من يهودي عشان رفضت ترفع النقاب ...!
خليكِ انتِ هنا مبينة شعرك ورافعة البنطلون عشان تبيني الخلخال اللي بيشخلل عشان تلفتي الانظار ...
إتقِ الله ...
خليكِ انتِ هنا مبينة شعرك ورافعة البنطلون عشان تبيني الخلخال اللي بيشخلل عشان تلفتي الانظار ...
إتقِ الله ...
🥰5💔2😁1
انا عمري ما استوعبت يعني ايه ممكن اتخلي عن عفويتي عشان "يالهوي الناس هتقول ايه"
بجد مش متخيلة نفسي مباكلش او مبطلبش اكل في خروجة كبيرة عشان معجبة بشخص و عايزة ابان "رقيقة" .. ايه علاقة الرقة بالاكل اساسا؟ او اني مضحكش علي نُكت عبيطة ولا مكملش افيه تافه حد قاله قصادي عشان مبانش "تافهة" ما هي دي الحاجات اللي بتهلك ضحك و بتعمل ذكريات لاي قاعدة اصلاً.
لو ربنا كرمني ببنات، من اول الحاجات اللي هعلمهالهم؛ انهم يبقوا "هما " و انهم ميهتموش ابداً مين ممكن يقول ايه. عشان اللي هيحبهم، هيحب اي حاجة و كل حاجة طالعة منهم، و إن روحهم، اهم بكتير من شكلهم.
دمتم عفويين و ضحكتكم من الودن الودن 💗
بجد مش متخيلة نفسي مباكلش او مبطلبش اكل في خروجة كبيرة عشان معجبة بشخص و عايزة ابان "رقيقة" .. ايه علاقة الرقة بالاكل اساسا؟ او اني مضحكش علي نُكت عبيطة ولا مكملش افيه تافه حد قاله قصادي عشان مبانش "تافهة" ما هي دي الحاجات اللي بتهلك ضحك و بتعمل ذكريات لاي قاعدة اصلاً.
لو ربنا كرمني ببنات، من اول الحاجات اللي هعلمهالهم؛ انهم يبقوا "هما " و انهم ميهتموش ابداً مين ممكن يقول ايه. عشان اللي هيحبهم، هيحب اي حاجة و كل حاجة طالعة منهم، و إن روحهم، اهم بكتير من شكلهم.
دمتم عفويين و ضحكتكم من الودن الودن 💗
❤4🔥1
القبول يا جماعه القبول أهم حاجه يعني عندك مثلا أنا البيت كله مش طايقني🚶♀
😁2❤1