ماذا بعد! 🖤
حزينه بشكل مكنتش اتوقعه، حزينه جداً ع كل حاجه بتحصل، حزينه جداً ع روحي اللي بتنطفي، حزينه جداً عشان مش قادره أصدق اني دي حياتي.
حزينه جداً عشان انا مبقتش أنا ولا حساني اصلا.
😢4
النهارده ف المواصلات فيه بنت راكبه جمبي وبتخبي الفون بتكلم حد ع الواتس معرفش دي هبله ولا اي
قال يعني هبص عليها مالي انا ومال احمد بتاعك دا اللي هتقابليه بكرا س 4 بعد درس الفرنساوي عشان تديه هديه وتصالحيه علشان هو كان زعلان منك علشان هزرتي مع رامز ال بياخد معاكي ف درس الكميااء..
قال يعني هبص عليها مالي انا ومال احمد بتاعك دا اللي هتقابليه بكرا س 4 بعد درس الفرنساوي عشان تديه هديه وتصالحيه علشان هو كان زعلان منك علشان هزرتي مع رامز ال بياخد معاكي ف درس الكميااء..
😁11
الجو ده محتاج تمشية بالعربيه واتنين بيج ماك واحد ليا والتاني ليا برضوا عشان بجوع اوي .
😁6🥰1
لا أؤمن بالانتقام ولا رد الألم بالألم... ولكن أؤمن بصغر الدنيا وسرعه دورانها.....!
🔥3❤1
ايه اللي حصل فيكي ي مصر 😭😭😭
مشهد مرعب في خط قطار اسوان - القاهرة عاشوا المسافرون ليلة امس.
عثرت الشرطة على رأسين في حقيبة أحد الركاب فى محطة المنيا
حيث شعر الركاب برائحة قوية بدا أنها جاءت من حقيبةعلى ظهر شاب يبلغ من العمر 21 عامًا.
لفتت الرائحة الفظيعة انتباه الركاب ، ونبه أحد الركاب رئيس القطار
حيث نزل بمحطة المنيا و بلغ القوة الشرطية الموجودة على المحطة
التى امرت رئيس المحطة بايقاف القطار
استدعيت فرق التدخل السريع
وفتشت جميع الركاب.
أصيب كثيرون بالصدمة ، ولم يعرفوا ما كان يحدث.
أصيب أحد الضباط بالصدمة عندما فتح حقيبة ظهر الشاب البالغ من العمر 21 عامًا ووجد رأسين كان الشاب يحملهما
من خلال فحصهم بعناية ، اكتشفت الشرطة أنهما رأسان معروفان.
كان رأس ثوم والآخري رأس بصلة
شكرا لاهتمامك
إذا وردنا أي جديد سنخبركم😁
مشهد مرعب في خط قطار اسوان - القاهرة عاشوا المسافرون ليلة امس.
عثرت الشرطة على رأسين في حقيبة أحد الركاب فى محطة المنيا
حيث شعر الركاب برائحة قوية بدا أنها جاءت من حقيبةعلى ظهر شاب يبلغ من العمر 21 عامًا.
لفتت الرائحة الفظيعة انتباه الركاب ، ونبه أحد الركاب رئيس القطار
حيث نزل بمحطة المنيا و بلغ القوة الشرطية الموجودة على المحطة
التى امرت رئيس المحطة بايقاف القطار
استدعيت فرق التدخل السريع
وفتشت جميع الركاب.
أصيب كثيرون بالصدمة ، ولم يعرفوا ما كان يحدث.
أصيب أحد الضباط بالصدمة عندما فتح حقيبة ظهر الشاب البالغ من العمر 21 عامًا ووجد رأسين كان الشاب يحملهما
من خلال فحصهم بعناية ، اكتشفت الشرطة أنهما رأسان معروفان.
كان رأس ثوم والآخري رأس بصلة
شكرا لاهتمامك
إذا وردنا أي جديد سنخبركم😁
😁5🤬4
" كان فيه مرة صاحبة لَطيفة قالت لـ صحبتها جملة جميلة جدآ "
ولو فيه وقت ومبقيناش قريبين ، هفضل فاكرة قد إيه كُنت مرتاحة ف وجودك !🤎
_ محدش فينا ضامن إن علاقتَنا تستمر ، ولا إننا نفضل بنفس القُرب ، مش لأننا وحشين ولا بنبيع صحابنا ولا الكلام ده ، بس ده حصل الدنيا .
_ ف الحلو إننا نفضل ممتنين للوقت الحلو اللي قضيناه سوا ، ونرفض كل الأفكار الوحشة اللي بتتصدر لينا عن مين مشي ، ومين اللي قرر ينهي .🤎🤎🫂
ولو فيه وقت ومبقيناش قريبين ، هفضل فاكرة قد إيه كُنت مرتاحة ف وجودك !🤎
_ محدش فينا ضامن إن علاقتَنا تستمر ، ولا إننا نفضل بنفس القُرب ، مش لأننا وحشين ولا بنبيع صحابنا ولا الكلام ده ، بس ده حصل الدنيا .
_ ف الحلو إننا نفضل ممتنين للوقت الحلو اللي قضيناه سوا ، ونرفض كل الأفكار الوحشة اللي بتتصدر لينا عن مين مشي ، ومين اللي قرر ينهي .🤎🤎🫂
❤6
الا تكفيك .. "يدبر الأمر
الا تكفيك .. "هو علي هين"
الا تكفيك .. "ان مع العسر يسرا"
الا تكفيك .. "أليس الله بكاف عبده"
الا تكفيك .. "وهو على كل شيء قدير"
الا تكفيك .. "و لسوف يعطيك ربك فترضى"
الا تكفيك .. "انما أمره اذا اراد شيئا أن يقول له كن فيكون "♥️
الا تكفيك .. "هو علي هين"
الا تكفيك .. "ان مع العسر يسرا"
الا تكفيك .. "أليس الله بكاف عبده"
الا تكفيك .. "وهو على كل شيء قدير"
الا تكفيك .. "و لسوف يعطيك ربك فترضى"
الا تكفيك .. "انما أمره اذا اراد شيئا أن يقول له كن فيكون "♥️
❤2
كانت والدتي بتلقائية بتقول لي: "اللي يتعوض متزعليش عليه"
قلتلها: طب واللي ميتعوضش...!)''
بنفس التلقائية قالت لي: "صاحب العوض موجود"
كنت حابة أسمع منها تاني..
قالت لي طول ما صاحب العوض موجود، قادر يعوضك عن اللي فات بأحسن منه..!
كلمات بسيطة لكن وقعهم على النفس مش بسيط.. ومكنتش محتاجة أسمع أكتر من كده..
-"اللي يتعوض متزعليش عليه" ، "صاحب العوض موجود" ..
كل حاجة راحت..
"عسى ربنا أن يبدلنا خيرًا منها"
لو مش هنا! يبقى هناك في دار القرار ..
"وللآخرة خيرٌ لك من الأولى ولسَوفَ يعطيكَ ربكَ فترضى"
مش هيعطيك بس .. هيعطيك لحد ما ترضى ..!
اعتدل في كل شيء .. إلا في حُسن ظنك بالله ، بالغ ..
فما جزاء حُسن الظن إلا نيل ما تتمنى ♥️
قلتلها: طب واللي ميتعوضش...!)''
بنفس التلقائية قالت لي: "صاحب العوض موجود"
كنت حابة أسمع منها تاني..
قالت لي طول ما صاحب العوض موجود، قادر يعوضك عن اللي فات بأحسن منه..!
كلمات بسيطة لكن وقعهم على النفس مش بسيط.. ومكنتش محتاجة أسمع أكتر من كده..
-"اللي يتعوض متزعليش عليه" ، "صاحب العوض موجود" ..
كل حاجة راحت..
"عسى ربنا أن يبدلنا خيرًا منها"
لو مش هنا! يبقى هناك في دار القرار ..
"وللآخرة خيرٌ لك من الأولى ولسَوفَ يعطيكَ ربكَ فترضى"
مش هيعطيك بس .. هيعطيك لحد ما ترضى ..!
اعتدل في كل شيء .. إلا في حُسن ظنك بالله ، بالغ ..
فما جزاء حُسن الظن إلا نيل ما تتمنى ♥️
❤4
مع الوقت هتلاقي انك مبقتش تحكي كل اللي جواك زي الاول علشان عرفت ان مش كل الناس هتفهم اللي انتَ حاسس بيه ، ف مش شرط انك ترتاح لما تحكي زي ما بيقولوا ممكن يبقي جواك كلام كتير ف ال مش هيفهم انت حاسس ب ايه ممكن يضايقك اكتر ب رد فعله لكلامك..مش اي حد تحكيله .. ومش كل حاجة ينفع تتحكي.
😢6
ده الواحد كان عنده نعمه مش حاسس بيها والله .. بقيت اصحى من النوم كل نص ساعه عشان مش عارفه اخد نفسي.
👍3
أعتذر لكوني عابساً هذه الأيام أعتذر لعدم مقدرتي الحديث مع اقرب الاشخاص لقلبي لعدم استطاعتي ان ابتِسم ان اكون مرحاً مثل عادتي انا فقط حزين الاياُم ثقاِل لكنها ستمر وسأعود كما كنت مبتُسماً ساخراً علي احزاني هذا وعدي وهذا ما عاهدته علي نفسي ان انتصر دوما مهما كانت الصعاب .🖤
❤5
بنت في فلسطين استُشهدت ب ١٥ طلقة من يهودي عشان رفضت ترفع النقاب ...!
خليكِ انتِ هنا مبينة شعرك ورافعة البنطلون عشان تبيني الخلخال اللي بيشخلل عشان تلفتي الانظار ...
إتقِ الله ...
خليكِ انتِ هنا مبينة شعرك ورافعة البنطلون عشان تبيني الخلخال اللي بيشخلل عشان تلفتي الانظار ...
إتقِ الله ...
🥰5💔2😁1