ماذا بعد! 🖤
637 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
البنات : مستحيل اكلمها تاني بعد ما زعقت معايا اخر مره

الرجاله بعد ما فضلوا يطحنوا بعض 15 سنه :
😁6
قولنا هنتفارق يوم وبعدنا كدا كام يوم، وبرغم البعد ساعات برجع و بحن ف يوم! 💗💗.
4
Your message today

" كل حاجة بتيجي في وقتها المناسب بالثانية ، ربنا جميل وعالم باللي فيه الخير لينا ."
4
‏الإنسان حقيقي غير قادر انه يخوض اي حاجه من أي نوع.
👏4
فلسطين 🥺💗💗💗💗💗💗.
4
حزينه بشكل مكنتش اتوقعه، حزينه جداً ع كل حاجه بتحصل، حزينه جداً ع روحي اللي بتنطفي، حزينه جداً عشان مش قادره أصدق اني دي حياتي.
😢5
Me to me:
معلش!
👍3😢1
النهارده ف المواصلات فيه بنت راكبه جمبي وبتخبي الفون بتكلم حد ع الواتس معرفش دي هبله ولا اي
‏قال يعني هبص عليها مالي انا ومال احمد بتاعك دا اللي هتقابليه بكرا س 4 بعد درس الفرنساوي عشان تديه هديه وتصالحيه علشان هو كان زعلان منك علشان هزرتي مع رامز ال بياخد معاكي ف درس الكميااء..
😁11
الجو ده محتاج تمشية بالعربيه واتنين بيج ماك واحد ليا والتاني ليا برضوا عشان بجوع اوي .
😁6🥰1
لا أؤمن بالانتقام ولا رد الألم بالألم... ولكن أؤمن بصغر الدنيا وسرعه دورانها.....!
🔥31
بصي مش تردي عليه، لو رن كتير ردي وقولي لو سمحت ماترنش تاني وكدا.
لما امسح وشي بمناديل او وايبس عادي ولاقي واحده مش عارفه تمسح وشها عشان الفونديشن ما يتمسحش..
😁3
ايه اللي حصل فيكي ي مصر 😭😭😭
مشهد مرعب في خط قطار اسوان - القاهرة عاشوا المسافرون ليلة امس.

عثرت الشرطة على رأسين في حقيبة أحد الركاب فى محطة المنيا
حيث شعر الركاب برائحة قوية بدا أنها جاءت من حقيبةعلى ظهر شاب يبلغ من العمر 21 عامًا.
لفتت الرائحة الفظيعة انتباه الركاب ، ونبه أحد الركاب رئيس القطار
حيث نزل بمحطة المنيا و بلغ القوة الشرطية الموجودة على المحطة
التى امرت رئيس المحطة بايقاف القطار
استدعيت فرق التدخل السريع
وفتشت جميع الركاب.
أصيب كثيرون بالصدمة ، ولم يعرفوا ما كان يحدث.
أصيب أحد الضباط بالصدمة عندما فتح حقيبة ظهر الشاب البالغ من العمر 21 عامًا ووجد رأسين كان الشاب يحملهما
من خلال فحصهم بعناية ، اكتشفت الشرطة أنهما رأسان معروفان.
كان رأس ثوم والآخري رأس بصلة
شكرا لاهتمامك
إذا وردنا أي جديد سنخبركم😁
😁5🤬4
" كان فيه مرة صاحبة لَطيفة قالت لـ صحبتها جملة جميلة جدآ "

ولو فيه وقت ومبقيناش قريبين ، هفضل فاكرة قد إيه كُنت مرتاحة ف وجودك !🤎
_ محدش فينا ضامن إن علاقتَنا تستمر ، ولا إننا نفضل بنفس القُرب ، مش لأننا وحشين ولا بنبيع صحابنا ولا الكلام ده ، بس ده حصل الدنيا .
_ ف الحلو إننا نفضل ممتنين للوقت الحلو اللي قضيناه سوا ، ونرفض كل الأفكار الوحشة اللي بتتصدر لينا عن مين مشي ، ومين اللي قرر ينهي .🤎🤎🫂
6
لما حد من قرايبي يقولي يعني مش بتنزلي استوريهات؟!
=..
😁2
الا تكفيك .. "يدبر الأمر
الا تكفيك .. "هو علي هين"
الا تكفيك .. "ان مع العسر يسرا"
الا تكفيك .. "أليس الله بكاف عبده"
الا تكفيك .. "وهو على كل شيء قدير"
الا تكفيك .. "و لسوف يعطيك ربك فترضى"
الا تكفيك .. "انما أمره اذا اراد شيئا أن يقول له كن فيكون "♥️
2
كانت والدتي بتلقائية بتقول لي: "اللي يتعوض متزعليش عليه"
قلتلها: طب واللي ميتعوضش...!)''
بنفس التلقائية قالت لي: "صاحب العوض موجود"
كنت حابة أسمع منها تاني..
قالت لي طول ما صاحب العوض موجود، قادر يعوضك عن اللي فات بأحسن منه..!
كلمات بسيطة لكن وقعهم على النفس مش بسيط.. ومكنتش محتاجة أسمع أكتر من كده..
-"اللي يتعوض متزعليش عليه" ، "صاحب العوض موجود" ..
كل حاجة راحت..
"عسى ربنا أن يبدلنا خيرًا منها"
لو مش هنا! يبقى هناك في دار القرار ..
"وللآخرة خيرٌ لك من الأولى ولسَوفَ يعطيكَ ربكَ فترضى"
مش هيعطيك بس .. هيعطيك لحد ما ترضى ..!
اعتدل في كل شيء .. إلا في حُسن ظنك بالله ، بالغ ..
فما جزاء حُسن الظن إلا نيل ما تتمنى ♥️
4
" اللهم العوض لكل شعور هزّ القلب وأتعبه .💔
😢3
بالمناسبه انا ف اسوء حالاتي .
😢4
‏مع الوقت هتلاقي انك مبقتش تحكي كل اللي جواك زي الاول علشان عرفت ان مش كل الناس هتفهم اللي انتَ حاسس بيه ، ف مش شرط انك ترتاح لما تحكي زي ما بيقولوا ممكن يبقي جواك كلام كتير ف ال مش هيفهم انت حاسس ب ايه ممكن يضايقك اكتر ب رد فعله لكلامك..مش اي حد تحكيله .. ومش كل حاجة ينفع تتحكي.
😢6