ماذا بعد! 🖤
ساعات بحسني زي ما اكون مستفزه .
حاسه لو ماما شافت البوست دا هتديني بالشبشب اصلها دايما تقولي اكتر كائن مستفز ف الدنيا انتي 🙂.
😁6
في نهايه اليوم أعود وحيدًا وسط غرفتي التي تحتوي كل ما بداخلي ، أشعر بالحزن الشديد ، أشعر بأنني أتلاشي بين اللا شيء ، عقلي لا يكف عن التفكير في ذكريات لا أستطيع نسيانها ، اصبحت أتقن الوحده والإنعزال ، صرت لا أثق بمكانتي عند أحد ، فهمت مؤخرًا انهم جميعهم مؤقتون ، وفي النهايه سأعود وحيدًا .
❤4😢2
النسيان شيء جميل ، بس لو نسيت مكان موبيلك وهو صامت خلي جميل يدور معاك .
😁4
حاسه ان شعور الحنين بيحرق ف قلبي.. بحن لأشخاص،واماكن، وأوقات عيشتها بتمني تتعاد مره واتنين والف، بحن لناس سابتني فى نص الطريق، بحن لحاجات كان نفسي تعيش قد ما انا عايشه، بحن لنفسي، ولفرحتى اللى كانت جوايا، بحن لمواقف عيشتها ومع الوقت كانت ذكرى مؤلمة، بحن لشعور حسيته، بحن للأصوات، أصوات كانت مسكن لتعبي، أصوات كانت زي المحايه بتمحي كل حاجه وحشه فيا، بحن للنظرات، للبصه في عيونهم ورعشه قلبي وتوتري ووجع بطني والربكه اللى بتبقى جوايا.. والأصعب من كل ده اني بحن لناس مشيت ومش راجعة تاني، ريلي ساعات الليل بتهزم فيها"🖤
❤3
أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ💗
قيام الليل ي سكاكر 💗💗💗💗💗.
قيام الليل ي سكاكر 💗💗💗💗💗.
🥰4
فضل صلاة الفجر 💙🦋.
• من صلى الفجر فكأنما قام الليل كله.
• يكون للمُداوِم على صلاة الفجر أجر حجة وعُمرة.
• سبب لإنشراح القلب والطمأنينة ودفع الكسل والخمول.
• تُعد سبب أيضًا لإبعاد الشخص عن النفاق، فمن يؤدي صلاة الفجر لا يُحسَب مع المنافقين.
• من صلى الفجر فهو في ذمة الله "حفظ الله ورعايته".♥
• من صلى الفجر فكأنما قام الليل كله.
• يكون للمُداوِم على صلاة الفجر أجر حجة وعُمرة.
• سبب لإنشراح القلب والطمأنينة ودفع الكسل والخمول.
• تُعد سبب أيضًا لإبعاد الشخص عن النفاق، فمن يؤدي صلاة الفجر لا يُحسَب مع المنافقين.
• من صلى الفجر فهو في ذمة الله "حفظ الله ورعايته".♥
🥰3
اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيم💗
❤4🥰1
يا سيدي انا عاقله وكبيره وكل حاجه بس وربنا هقعد جنب الشباك بردو .
😁5👍1
بدون مُناسبة كدا وأنا قاعده جات علي بالي كُل المواقف اللي ربنا سترني فيها، حسيت إنّي محتاج عُمرين علي عُمري عشان أشكر ربنا سُبحانه وتعالي وبرضو مش هيكفي ولا هقدر أوفي ذرة واحدة من رحمة ربنا ..
الواحد حقيقي من غير ستر ربنا يتفضح ويضيع .. فاللهم لك الحمد علي سترك وعفوك ورحمتك يا رب العالمين 🤍.
الواحد حقيقي من غير ستر ربنا يتفضح ويضيع .. فاللهم لك الحمد علي سترك وعفوك ورحمتك يا رب العالمين 🤍.
❤5👏1
- عارفة فُلانة ؟ شوفتها امبارح وهى واقفة مع ولد ❌.
- دة فُلان كل يوم أشوف معاه بنت شكل فى عربيته ❌.
يقول عليّ بن أبى طالب :
- " ولو رأيتُ الفَضيحة بأم عينى لسترتُها بردائى ، فإِن مْذِيع الفَاحِشة كفاعلها.🖤
- دة فُلان كل يوم أشوف معاه بنت شكل فى عربيته ❌.
يقول عليّ بن أبى طالب :
- " ولو رأيتُ الفَضيحة بأم عينى لسترتُها بردائى ، فإِن مْذِيع الفَاحِشة كفاعلها.🖤
❤4🔥2