هه مش عندي حاجه اسمها اكراش اصلا ولا من الكليه ولا غير الكليه اي هو دا؟! وع فكره اتسألت السؤال دا قبل كدا وقولت انا أصلا مش عارفهم اكراش اي وقرف اي؟!
محدش يبعت انو معجب بحد ولا كلام دا عشان هطنش زي ما بطنش مسجات كتير تمام مش مأذونه انا هنا معجب بحد وبتحبه تروح تتقدم وسهل تعرف مكانها خلصانه!
ومحدش يبعت حاجات دي خالص.
محدش يبعت انو معجب بحد ولا كلام دا عشان هطنش زي ما بطنش مسجات كتير تمام مش مأذونه انا هنا معجب بحد وبتحبه تروح تتقدم وسهل تعرف مكانها خلصانه!
ومحدش يبعت حاجات دي خالص.
ماذا بعد! 🖤
امم
إستيعابك أنَّ الدُّنيا فانيَة يجعلك تتغاضي عن أمورٍ كثيرةٍ جِداً ولا تُبدي فيها أي ردَّة فعل.
👏2
"لنا فى قيام الليل ادعيه لا نبوح بها إلا لله ولنا فيه سكينة ليست فى شئ غيره"🤍✨
"قيام الليل"🤍
"قيام الليل"🤍
ي راحتي النفسيه🥺💕💕💕💕💕💕ان قرءان الفجر كان مشهودا💕💕💕💕
عظميه صلاه الفجر 🌚💕💕💕💕.
عظميه صلاه الفجر 🌚💕💕💕💕.
ناس كتير فاكرة إن المسيح الدجال كائن غريب و عنده عين واحدة في نص راسه و شكله مرعب ، والحقيقة إنه مش كده خالص هو حد عادي جدا زينا ، بني آدم طبيعي يعنى 👀..
تابعوا البوستات هتكلم عنه ♥️....'
تابعوا البوستات هتكلم عنه ♥️....'
❤2
ماذا بعد! 🖤
ناس كتير فاكرة إن المسيح الدجال كائن غريب و عنده عين واحدة في نص راسه و شكله مرعب ، والحقيقة إنه مش كده خالص هو حد عادي جدا زينا ، بني آدم طبيعي يعنى 👀.. تابعوا البوستات هتكلم عنه ♥️....'
هيمشي معاه نهرين واحد أكنه جنة مية جميلة جدا ، و واحد نار ملتهبة جدا ، الرسول قال انهم العكس جنته نار و ناره جنة ، ووصانا لو اتعرضنا ليه وقالنا نختار نغمض عنينا و ننزل راسنا ونشرب من النار هنلاقيها مية باردة و حلوة جدا .
و دي وصية مهمة جدااا ♥️✨
و دي وصية مهمة جدااا ♥️✨
❤3
شاب مش عجوز ، لون بشرته بيضا مايلة للأحمر ، شعره كثيف جدا و خشن جدا جدا ، قصير بس جسمه عظيم بمعنى انه عريض جدا و مليان ، و في تباعد بين رجليه واضح .
ماذا بعد! 🖤
ناس كتير فاكرة إن المسيح الدجال كائن غريب و عنده عين واحدة في نص راسه و شكله مرعب ، والحقيقة إنه مش كده خالص هو حد عادي جدا زينا ، بني آدم طبيعي يعنى 👀.. تابعوا البوستات هتكلم عنه ♥️....'
ليه بقا هو فتنة عظيمة كده ؟ عشان هيقول إنه هو ربنا و هيعمل حاجات فعلا مايقدرش يعملها إلا ربنا ، بس احنا مؤمنين طبعا ان ده كله تحت مشيئته سبحانه
ماذا بعد! 🖤
ليه بقا هو فتنة عظيمة كده ؟ عشان هيقول إنه هو ربنا و هيعمل حاجات فعلا مايقدرش يعملها إلا ربنا ، بس احنا مؤمنين طبعا ان ده كله تحت مشيئته سبحانه
وتاني حاجه عشان هو هيمسح الأرض كلها في ٤٠ يوم
ماذا بعد! 🖤
وتاني حاجه عشان هو هيمسح الأرض كلها في ٤٠ يوم
بس الرسول عليه أفضل الصلاه و السلام استفاض في ذكر وصفه اكتر من أي رسول تاني وبالمناسبة كل الرسل نبهوا أقوامهم من المسيح الدجال عشان فتنته هي أكبر فتنة هتحصل على الأرض وهنعرف ليه ♥️..
ماذا بعد! 🖤
بس الرسول عليه أفضل الصلاه و السلام استفاض في ذكر وصفه اكتر من أي رسول تاني وبالمناسبة كل الرسل نبهوا أقوامهم من المسيح الدجال عشان فتنته هي أكبر فتنة هتحصل على الأرض وهنعرف ليه ♥️..
أول حاجه اسمه المسيح عشان حاجتين ، انه عنده عين ممسوحة بمعنى انها مغمضة كده شوية الرسول وصفها أكنها عنبة طافية يعني زي الزبيبة بسبب ان المية اللي فيها مش موجودة
❤1👍1
ماذا بعد! 🖤
أول حاجه اسمه المسيح عشان حاجتين ، انه عنده عين ممسوحة بمعنى انها مغمضة كده شوية الرسول وصفها أكنها عنبة طافية يعني زي الزبيبة بسبب ان المية اللي فيها مش موجودة
انت متخيل باباك ومامتك يطلعولك يقولولك انه صح ؟ متخيل الفتنة 💔 ؟
هيروح لمدن اللي يؤمن بيه ينزلهم مطر من السما و يطلع زرع الأرض و ثماره ، و اللي يكفر بيه المطر هيقف عندهم والأرض تبقى بور ، و أصلا الدجال هيجي بعد 3 سنين هتحصل فيهم مجاعة و قلة مطر فا بالتالي هتبقى فتنة شديدة جدا ..
هيروح لمدن اللي يؤمن بيه ينزلهم مطر من السما و يطلع زرع الأرض و ثماره ، و اللي يكفر بيه المطر هيقف عندهم والأرض تبقى بور ، و أصلا الدجال هيجي بعد 3 سنين هتحصل فيهم مجاعة و قلة مطر فا بالتالي هتبقى فتنة شديدة جدا ..
❤1
ماذا بعد! 🖤
انت متخيل باباك ومامتك يطلعولك يقولولك انه صح ؟ متخيل الفتنة 💔 ؟ هيروح لمدن اللي يؤمن بيه ينزلهم مطر من السما و يطلع زرع الأرض و ثماره ، و اللي يكفر بيه المطر هيقف عندهم والأرض تبقى بور ، و أصلا الدجال هيجي بعد 3 سنين هتحصل فيهم مجاعة و قلة مطر فا بالتالي…
في مدينتين مايقدرش الدجال يدخلهم هم مكة والمدينة هيبقى عليهم ملائكة تحاربه لو فكر يدخلهم ، ولا يقدر يدخل المسجد الأقصى ولا الطور
فا نصيحة الرسول إننا مانعرضش نفسنا لفتنته و نحاول اول ما يظهر اننا نروح نقعد في الاماكن دي عشان في ناس مؤمنة هتبقى عارفه انه الدجال و يروحوله يقاتلوه و من شدة الحاجات اللي هيشوفوها هيكفروا برضو ويقعوا في الفتنة😐
فا نصيحة الرسول إننا مانعرضش نفسنا لفتنته و نحاول اول ما يظهر اننا نروح نقعد في الاماكن دي عشان في ناس مؤمنة هتبقى عارفه انه الدجال و يروحوله يقاتلوه و من شدة الحاجات اللي هيشوفوها هيكفروا برضو ويقعوا في الفتنة😐
❤1
ماذا بعد! 🖤
في مدينتين مايقدرش الدجال يدخلهم هم مكة والمدينة هيبقى عليهم ملائكة تحاربه لو فكر يدخلهم ، ولا يقدر يدخل المسجد الأقصى ولا الطور فا نصيحة الرسول إننا مانعرضش نفسنا لفتنته و نحاول اول ما يظهر اننا نروح نقعد في الاماكن دي عشان في ناس مؤمنة هتبقى عارفه انه الدجال…
وقال لو ماعرفناش نهرب وهنواجهه خلاص نقرأ عليه فواتح سورة الكهف لما نشوفه ( اول عشر آيات من سورة الكهف ) دي هتقينا فتنته ، عشان كده واجب على كل واحد فينا من النهاردة يحفظهم ♥️✨
❤1
و ماتنسوش تدعوا دايما " اللهم إني أعوذ بك من فتنة المحيا و الممات و من شر فتنة المسيح الدجال "
اتمنى تكونوا استفدتوا
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️🦋".
اتمنى تكونوا استفدتوا
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️🦋".
❤3
أقولك..
اصلا انا من الناس اللي لما بيحبوا بيموتوا يعني مش بفكر ف نفسي بحب بعبط فاهمه اهم حاجه عندي الشخص دا يبقى مبسوط اهم حاجه هو ودا سبب مخلني أمنع نفسي احب حد بيني وبين نفسي حتى عشان انا مش اقدر اتخيل انو الشخص اللي بدعي ربنا بيه دايما يبقى مش من نصيبي! أنا بدعي دايما انو أقع ف حب الشخص اللي نصيبي فقط عشان حقيقي لما بحب مش بشوف حاجه تانيه ف مش متخيله انو افضل ادعي ربنا بيه ولاقيه مع واحده تانيه!
أنا أقع ف حب الشيخ ياسر الدوسري او خالد الجليل او هزاع البلوشي او احمد النفيس ماشي او الأهلي او فالفيردي او بنزيمه او محشي ورق عنب او باشميل لكن حب اشخاص نوو لسه ربنا مش أراد 😂❤️
اصلا انا من الناس اللي لما بيحبوا بيموتوا يعني مش بفكر ف نفسي بحب بعبط فاهمه اهم حاجه عندي الشخص دا يبقى مبسوط اهم حاجه هو ودا سبب مخلني أمنع نفسي احب حد بيني وبين نفسي حتى عشان انا مش اقدر اتخيل انو الشخص اللي بدعي ربنا بيه دايما يبقى مش من نصيبي! أنا بدعي دايما انو أقع ف حب الشخص اللي نصيبي فقط عشان حقيقي لما بحب مش بشوف حاجه تانيه ف مش متخيله انو افضل ادعي ربنا بيه ولاقيه مع واحده تانيه!
أنا أقع ف حب الشيخ ياسر الدوسري او خالد الجليل او هزاع البلوشي او احمد النفيس ماشي او الأهلي او فالفيردي او بنزيمه او محشي ورق عنب او باشميل لكن حب اشخاص نوو لسه ربنا مش أراد 😂❤️
❤3