علمونا في المدرسة إن الدين مفيهوش سقوط ونجاح وإن إهماله مش هيأثر علي المستوي الدراسي ولما كبرنا أكتشفنا إن إهمال الدين أسقط مجتمع بحاله 💔
😢6
مع الوقت هتتأكد إن أهم وأغلى حاجة في الدنيا، إن عيلتك تكون بخير، صحتك تكون كويسة ، وبالك يكون رايق .. غير كدا فكُل حاجة تتعوض ..♥️
❤3
الفرق بيني وبينك أني في حزنك كنت أقف على بابك أنتظر أن تأذن لي بالدخول، وفي حزني فتحت الباب ولم تدخل.🖤
🥰4😢1💔1
لسنا في غاية الكمال ، ولسنا مطهرين من العيوب ، وربما نكون أول المخطئين ، لكن لأننا بشر .. فمن الطبيعي أن يكون لدينا ضميراً يجعلنا نصلح ما أفسدناه.✨🖤
👏6
الناس اللي عينيها بتدمع من أقل حاجه زعلانه بتعيط فرحانه بتعيط تتفضل هنا علشان اقولهم انتوا أجمل وأنضف وأحلي ناس في الدنيا 🦋✨
❤11
كنت صغيره وقتها وكانت أقصي طموحي إني أسهر شوية ، مكنتش أعرف إني لما أكبر مش هعرف أنام بليل أصلاً.. 🖤
😢8
لا تيأس من رحمة الله، ولو ضاقت عليك الأرض بما رحبت، وأحسن الظن بربك تجد خيراً كثيرا.🖤
🥰7❤2
فكره انو حد يقلدك ف كلامك وطريقتك و رد فعلك حاجه جميله اووي... ✨❤️
❤9
تخيل كدا حد قبل ما ينام يجيب صورتك ويفضل يبص فيها ويشوف تفاصيلها بحب وحنين.. ✨❤️
تخيلت!!!
اتغطى ونام بقا انت كحيان ي بوه.. 🙂😂
تخيلت!!!
اتغطى ونام بقا انت كحيان ي بوه.. 🙂😂
😁9😢1
صباح الخير أتمنى حدوث مُصادفة مذهلة لكم
تجعل قلبكم يتوّرد من شدة سعادته.✨🤍
تجعل قلبكم يتوّرد من شدة سعادته.✨🤍
❤9
هتعمل اى لو عرفت إن بكره آخر يوم فى حياتك.....؟!
جاوب على نفسك بصراحه
اكيد جاوبت الجواب الى كلنا جوبناه فى نفسنا
هتعمل كل الطاعات ومتضحكش على نفسك
طب ما أنت مش عارف هتموت امتى.....؟
ليه متسبش كل حاجه وحشه وتبداء بجد تعمل كل طاعه تقدر تعملها وهتلاقى ربنا بيعينك على كل الطاعات
بس هتلاقى فى الطريق مطبات كتير والراجل بجد الى بيثبت ويدعى ربنا بالثبات
اثبت على الطريق علشان الجنه✨🤍
جاوب على نفسك بصراحه
اكيد جاوبت الجواب الى كلنا جوبناه فى نفسنا
هتعمل كل الطاعات ومتضحكش على نفسك
طب ما أنت مش عارف هتموت امتى.....؟
ليه متسبش كل حاجه وحشه وتبداء بجد تعمل كل طاعه تقدر تعملها وهتلاقى ربنا بيعينك على كل الطاعات
بس هتلاقى فى الطريق مطبات كتير والراجل بجد الى بيثبت ويدعى ربنا بالثبات
اثبت على الطريق علشان الجنه✨🤍
❤6
.= لما لم تنسيه ؟!
..=لا اريد
.=لماذا
..= لست ناكرا للجميل
.=اي جميل
..=قد جعلني سعيده واشعر بالامان والطمأنينة يوماً ما 🖤🥺
..=لا اريد
.=لماذا
..= لست ناكرا للجميل
.=اي جميل
..=قد جعلني سعيده واشعر بالامان والطمأنينة يوماً ما 🖤🥺
❤8
_اوعى تتكسف من مكان بيتك أو منطقتك إلى ساكن فيها من شغلانه والدك وبساطه امك من انك متعرفش ماركه معينه او اسم المطعم دا اى أو حتى عيب فى شكلك أو انك قصير طويل تخين رفيع ايا كان شكلك لازم تقتنع انك من صنع الله ومميز عنده جدا وعمر ما هتكون قيمته ف دا كله ابدا قيمتك بأخلاقك واحترامك وتربيتك ولو تعرف ناس بيقيموك على كل إلى فوق دا وبالمنظور دا يبقي اتكسف انك تعرف ناس زى دى اصلا ✨🖤
❤10
نحن نمنح الآخرين الفرص لأننا لا نريد أن نخسرهم ولكنهم حتما سيخسروننا حين يظنون أن الفرص ستستمر للأبد...🖤
❤6
المسافات قد تمنع العناق ؛ و ليس المشاعر ٲما الكلمات اللطيفة الصادقة قد تفوق اللمس و العناق و تتخطى المسافات و تبقى المشاعر الصادقة ترفض المغادرة.🖤🥀
❤7
ي جدعان بالله عليكم راعوا شعور الناس الكلمه بتفرق وربي ف ناس بتبقى ع اخرها ومحتاجه كلمه لطيفه عشان تعدي باقي يومها ف يريت تكون انت الشخص دا...
ازرع الورد ف قلب غيرك عشان غيرك يجي يزرعه عندك... كل حاجه بتترد ي جميل...✨🖤
ازرع الورد ف قلب غيرك عشان غيرك يجي يزرعه عندك... كل حاجه بتترد ي جميل...✨🖤
❤5
كأنها تمرر يديها على روحي في كل مرة نتحدث ، من فرط الارتياح الذي تشعرني به ✨🖤
❤3