اللهم صل وسلم وبارك علي سيدنا محمد صلاة وسلاماً ، توصلني إليه وتجمعني عليه وتقربني لحضرته وتمتعني برؤيته ، واشاهده عيانا واراه يقظة ومناما وتقع عين قلبي علي عين ذاته ،واحظي بعطفه وافوز بمناجاته واتيني بنورك نور اليقين وايدني بروح منك يا ارحم الراحمين، وان أعمل صالحاً ترضاه واسكني برحمتك في عبادك الصالحين 🤍.
🥰5🕊1
شوفت واحدة منزله بتقول:
"أنا اليوم أُشاهد المطر من شرفة منزل الشخص
الذي كُنت أدعو به كُلما أمطرت السماء .
اللهم بارك ، ويا رب يرزقنا بالرفيق الهين اللين ، يا رب يا واسع 💗.
"أنا اليوم أُشاهد المطر من شرفة منزل الشخص
الذي كُنت أدعو به كُلما أمطرت السماء .
اللهم بارك ، ويا رب يرزقنا بالرفيق الهين اللين ، يا رب يا واسع 💗.
❤8🥰2🤗1
أهل الخيام والفقراء والمساكين من عبادك المسلمين في كل مكان يا ربّ !
الطف بهم ونجّهم في هذه الليالي الباردة،
أنت حسبُنا وكفى..
يا ربّ يا كريم:)
الطف بهم ونجّهم في هذه الليالي الباردة،
أنت حسبُنا وكفى..
يا ربّ يا كريم:)
😢4❤1🥰1
احذفي اي حاجة ممكن توصلك لأيه ، وقبلها قوليله أنا ف بيتي ،متضعفيش لو حاول ، ومترجعيش تاني لو رجع يكلمك ، هو ذنب هيفضل محاوطك طول ما انتي بتكلميه ، وحاجة صعبه موت ، و بلص انتي ف الثانوية وحقيقي الموضوع هيأثر معاكي جداً ، لو بيحبك بجد هيساعدك انك تحافظوا ع بعض ، لو محترم بجد مش هيقبل عليكي الخفى وانك تستخبي عشان تكلميه ، وانتي اكتر حد اللي بيضر ، انتي متلوثتيش بس لو استمريتي اكتر هتتلوثي فعلاً ، توبي وأرجعي لربنا وربنا غفور رحيم 🤍.
❤2🥰2👏1
بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الَْأرْضِ
وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ🤍.
وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ🤍.
🥰4🕊1
"وميغيبش عنك حِس حبايبك"
دي أجمل وأحن دعوة سمعتها من حد.
ياربّ ألف مرة :))💗
دي أجمل وأحن دعوة سمعتها من حد.
ياربّ ألف مرة :))💗
🥰7❤1😘1
الإنسان ما هو إلا نفسية ؛ إن ضاقت عجز عن عمل الدنيا والآخرة
ولذلك كان الرسول ﷺ يستعيذ من الهم والغم والحزن في صباحه ومسائه
اللهم إنِّي أعوذ بك من الهم والحزن ، وأعوذ بك من العجز والكسل ، وأعوذ بك من الجبن والبخل ، وأعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال :))
ولذلك كان الرسول ﷺ يستعيذ من الهم والغم والحزن في صباحه ومسائه
اللهم إنِّي أعوذ بك من الهم والحزن ، وأعوذ بك من العجز والكسل ، وأعوذ بك من الجبن والبخل ، وأعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال :))
❤4🍓2
"في أشدِّ الحاجَة لرمضان..
لياليه وتلاواته وصُحبته وقيامِه ونسَمَاتِه!
عسى الله أن يبلِّغنا إياه مقبولًا منا في عفوٍ وعافية🤍."
لياليه وتلاواته وصُحبته وقيامِه ونسَمَاتِه!
عسى الله أن يبلِّغنا إياه مقبولًا منا في عفوٍ وعافية🤍."
❤4🥰2🕊1