كل البنات جميلة ، وجود البنات نفسه ف البيت دفى و حنية ، بنت يعني ونس ، يعني لما هتقع هتجري عليها وتحس بيك 🤍.
❤5🥰3
الولاد سند ، وجود الولد أنه ضهرك اتسند ، هيشيل بعد الأب ، ف وجوده تحس بالأمان والاستقرار🤍.
🥰6❤3
مفيش فرق بين الواد والبنت ، كل واحد مهم ،كلهم نعمة كبيرة جداً من عندنا ربنا لا تقدر بثمن 🤍.
❤5🥰2
ف ادعوا دايما ، ربنا يرزقنا بالذرية الصالحة المصلحة ، اللي تبقى سبب ف دخلونا الجنة🤍.
❤5🥰2
بس هنا ف مجمعتنا فيه حاجات كتيرة عقيمة .
( وأكبر حاجة بحس أنهم بيتعاملوا ع أنه الولد لا يحاسب يوم القيامة !)
( وأكبر حاجة بحس أنهم بيتعاملوا ع أنه الولد لا يحاسب يوم القيامة !)
❤5🥰2
يعني مثلاً لو الولد كلم بنت مفيش مشكله ، أما البنت لو كلمت ولد دي مصيبة و ذنب عليها .
بس والله عند ربنا الاتنين ذنب عليهم ونفس الحساب ❤️🩹.
بس والله عند ربنا الاتنين ذنب عليهم ونفس الحساب ❤️🩹.
❤7🥰1
إنَّ الله يُحِبُّ أنْ يُحمَد ♡
الحمد لله على كل حال مهما كان الحال
فالخير كل الخير فيما يختاره الله لنا.
الحمد لله بلا سبب، والحمد لله بلا طلب.
الحمد لله بلا عدد، والحمد لله حتى يرضى🤍.
الحمد لله على كل حال مهما كان الحال
فالخير كل الخير فيما يختاره الله لنا.
الحمد لله بلا سبب، والحمد لله بلا طلب.
الحمد لله بلا عدد، والحمد لله حتى يرضى🤍.
🥰5🍓1
اللهم صل وسلم وبارك علي سيدنا محمد صلاة وسلاماً ، توصلني إليه وتجمعني عليه وتقربني لحضرته وتمتعني برؤيته ، واشاهده عيانا واراه يقظة ومناما وتقع عين قلبي علي عين ذاته ،واحظي بعطفه وافوز بمناجاته واتيني بنورك نور اليقين وايدني بروح منك يا ارحم الراحمين، وان أعمل صالحاً ترضاه واسكني برحمتك في عبادك الصالحين 🤍.
🥰5🕊1
شوفت واحدة منزله بتقول:
"أنا اليوم أُشاهد المطر من شرفة منزل الشخص
الذي كُنت أدعو به كُلما أمطرت السماء .
اللهم بارك ، ويا رب يرزقنا بالرفيق الهين اللين ، يا رب يا واسع 💗.
"أنا اليوم أُشاهد المطر من شرفة منزل الشخص
الذي كُنت أدعو به كُلما أمطرت السماء .
اللهم بارك ، ويا رب يرزقنا بالرفيق الهين اللين ، يا رب يا واسع 💗.
❤8🥰2🤗1
أهل الخيام والفقراء والمساكين من عبادك المسلمين في كل مكان يا ربّ !
الطف بهم ونجّهم في هذه الليالي الباردة،
أنت حسبُنا وكفى..
يا ربّ يا كريم:)
الطف بهم ونجّهم في هذه الليالي الباردة،
أنت حسبُنا وكفى..
يا ربّ يا كريم:)
😢4❤1🥰1
احذفي اي حاجة ممكن توصلك لأيه ، وقبلها قوليله أنا ف بيتي ،متضعفيش لو حاول ، ومترجعيش تاني لو رجع يكلمك ، هو ذنب هيفضل محاوطك طول ما انتي بتكلميه ، وحاجة صعبه موت ، و بلص انتي ف الثانوية وحقيقي الموضوع هيأثر معاكي جداً ، لو بيحبك بجد هيساعدك انك تحافظوا ع بعض ، لو محترم بجد مش هيقبل عليكي الخفى وانك تستخبي عشان تكلميه ، وانتي اكتر حد اللي بيضر ، انتي متلوثتيش بس لو استمريتي اكتر هتتلوثي فعلاً ، توبي وأرجعي لربنا وربنا غفور رحيم 🤍.
❤2🥰2👏1
بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الَْأرْضِ
وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ🤍.
وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ🤍.
🥰4🕊1