ماذا بعد! 🖤
640 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
قَالَ الرَسُول ﷺ ما على الأرضِ أحدٌ يقولُ: لا إلهَ إلَّا اللهُ واللهُ أكبرُ ولا حولَ ولا قوَّةَ إلَّا باللهِ، إلَّا كُفِّرَتْ عنه خطاياه ولو كانت مثلَ زبَدِ البحرِ.
🥰3🕊2
اقولك حاجه بس.

البنات مش رافضين الجواز ، كل الحكاية أننا مصممين نتجوز "رجالة ".
🥰6👏2🌚2
أنا عندي يقين مش طبيعي إن ربنا
‏هيكرمني
‏هيرزقني
‏هيريح بالي
‏هيسعد قلبي
هيعوضني ويجبر خاطري.
🍓6🥰2
أحيانًا يمر على قلبي شعور بالحنين الجارف ناحية القرآن، وأودّ لو طويته ووضعته بقلبي على وجه الحقيقة لا المجاز، فيستوعبه قلبي وأرى أثر النور في روحي!

أسأل الله أن يعفو عن تقصيري في حقه، ويسامح غفلتي عنه، وأن يقبضني وأنا واسعة الخطو في السير إليه❤️‍🩹.
8😇1
يا رب الشتا ما تخلص عشان محتوايا ف التصوير ميخلصش 😂🤍."
🥰6👀1
نصيح ؟🌚
🌚6
كل البنات جميلة ، وجود البنات نفسه ف البيت دفى و حنية ، بنت يعني ونس ، يعني لما هتقع هتجري عليها وتحس بيك 🤍.
5🥰3
الولاد سند ، وجود الولد أنه ضهرك اتسند ، هيشيل بعد الأب ، ف وجوده تحس بالأمان والاستقرار🤍.
🥰63
مفيش فرق بين الواد والبنت ، كل واحد مهم ،كلهم نعمة كبيرة جداً من عندنا ربنا لا تقدر بثمن 🤍.
5🥰2
ف ادعوا دايما ، ربنا يرزقنا بالذرية الصالحة المصلحة ، اللي تبقى سبب ف دخلونا الجنة🤍.
5🥰2
بس هنا ف مجمعتنا فيه حاجات كتيرة عقيمة .

( وأكبر حاجة بحس أنهم بيتعاملوا ع أنه الولد لا يحاسب يوم القيامة !)
5🥰2
يعني مثلاً لو الولد كلم بنت مفيش مشكله ، أما البنت لو كلمت ولد دي مصيبة و ذنب عليها .

بس والله عند ربنا الاتنين ذنب عليهم ونفس الحساب ❤️‍🩹.
7🥰1
إنما نتزوج لِيُخرج الله مِن أصلابنا ذرية تَعبده🤍.

عمر بن الخطاب🤍.
4🥰2😘1
إنَّ الله يُحِبُّ أنْ يُحمَد ♡

الحمد لله على كل حال مهما كان الحال
فالخير كل الخير فيما يختاره الله لنا.

الحمد لله بلا سبب، والحمد لله بلا طلب.
الحمد لله بلا عدد، والحمد لله حتى يرضى🤍.
🥰5🍓1
اللهم صل وسلم وبارك علي سيدنا محمد صلاة وسلاماً ، توصلني إليه وتجمعني عليه وتقربني لحضرته وتمتعني برؤيته ، واشاهده عيانا واراه يقظة ومناما وتقع عين قلبي علي عين ذاته ،واحظي بعطفه وافوز بمناجاته واتيني بنورك نور اليقين وايدني بروح منك يا ارحم الراحمين، وان أعمل صالحاً ترضاه واسكني برحمتك في عبادك الصالحين 🤍.
🥰5🕊1
شوفت واحدة منزله بتقول:

"أنا اليوم أُشاهد المطر من شرفة منزل الشخص
الذي كُنت أدعو به كُلما أمطرت السماء .

اللهم بارك ، ويا رب يرزقنا بالرفيق الهين اللين ، يا رب يا واسع 💗.
8🥰2🤗1
أهل الخيام والفقراء والمساكين من عبادك المسلمين في كل مكان يا ربّ !

الطف بهم ونجّهم في هذه الليالي الباردة،
أنت حسبُنا وكفى..
يا ربّ يا كريم:)
😢41🥰1
كان من عادة أهل الأندَلُس أن يُوضع مصباح أمام البيت الذي فيه فتاة حافظة لكتاب الله🤎.
🥰8🌚1