وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ، يا ربي بجد انا مصدومه ،حقكك والله تخافي ، مش عارفه ممكن نعمل ايه ، بس برأيي ، تاخدي الفون من غير ما هي تحس ، وتاخدي اسكرينات لحاجات مهمه زي صورك اللي اخدتها تمام ، بعد كدا تعملي لفونها سوفت وير ، اتعملي طريقة السوفت وير ، أو تكسري الخط ، اعملي اي حاجه تخليها تفصل عن الحاجة دي وتحاول تتسوعب اللي بيتعمله ، ولو بعد كدا رجعت ولا حاجه واجهيها، عارفه انها صعبه عليكي جداً جداً ، بس هتعملي ايه طيب ، ولا لو مثلاً عندك خالتك قريبة منك جداً ، قوليلها ، بس الافضل اعملي الحاجه الاوله اللي قولتلك عليها ،وربنا يستر حقيقي ويهديها ، الوضع صعب موت .
😢2🥰1💔1
اللَّهُمَّ صَلِّ على محمدٍ عددَ ما ذَكَرَك الذاكرون
وصَلِّ على محمدٍ عددَ ما غَفَلَ عن ذِكرك الغافلون
وصَلِّ على محمدٍ في الأولين والآخرين
وفي الملأ الأعلى إلى يوم الدين🤍.
وصَلِّ على محمدٍ عددَ ما غَفَلَ عن ذِكرك الغافلون
وصَلِّ على محمدٍ في الأولين والآخرين
وفي الملأ الأعلى إلى يوم الدين🤍.
❤4🕊2🥰1
تخيل إنك لو قولت الذكر ده ربنا يغفرلك الذنوب حتى لو كانت من الكبائر
استغفر الله العظيم الذى لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه
استغفر الله العظيم الذى لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه
استغفر الله العظيم الذى لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه🤍.
استغفر الله العظيم الذى لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه
استغفر الله العظيم الذى لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه
استغفر الله العظيم الذى لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه🤍.
🥰4😘1
لذة الاستيعاب بأنك بالغت في شيءٍ لم يستحق ثم أعدته إلى مكانهِ الذّي يُناسبه، لذة لا يُمكن نِسيانها.
🥰5😍2
ربنا يشغلني بنفسي للدرجة اللي تخليني معرفش حاجة عن حد ، الله يجعل ذهني خالي من الناس ويجعل بالي منشغل بي فقط في عفو وعافية 🤎.
🥰4🍓2❤1
"كَتَبَ رَبُّكُمْ عَلَىٰ نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ"
لا أدري أيهما أكثر طمأنينة
لفظ "الرّحمة"، أم "ربكم" الذي نسبنا إليه رغم معاصينا🤍.
لا أدري أيهما أكثر طمأنينة
لفظ "الرّحمة"، أم "ربكم" الذي نسبنا إليه رغم معاصينا🤍.
🥰6🕊1
اللَّهُمَّ صَلِّ على محمدٍ عددَ ما ذَكَرَك الذاكرون
وصَلِّ على محمدٍ عددَ ما غَفَلَ عن ذِكرك الغافلون
وصَلِّ على محمدٍ في الأولين والآخرين
وفي الملأ الأعلى إلى يوم الدين🤍.
وصَلِّ على محمدٍ عددَ ما غَفَلَ عن ذِكرك الغافلون
وصَلِّ على محمدٍ في الأولين والآخرين
وفي الملأ الأعلى إلى يوم الدين🤍.
🥰3😘1
يا رب ندخل الجنة
الإنسان ضاقت به الدنيا رغم اتساعها، والعزاء الوحيد لقلبه أنها فانية، ونعوذ بالله أن نشقى هنا وهناك
نسأل الله من فضله، وأن نكون ممن يُساقون إلى الجنة زمرًا.
"وَسِيقَ الذينَ اتَّقوْا رَبَّهُمْ إِلى الْجَنَّةِ زُمَرًا"
اللهُمَّ ونحن يا رب : ))
الإنسان ضاقت به الدنيا رغم اتساعها، والعزاء الوحيد لقلبه أنها فانية، ونعوذ بالله أن نشقى هنا وهناك
نسأل الله من فضله، وأن نكون ممن يُساقون إلى الجنة زمرًا.
"وَسِيقَ الذينَ اتَّقوْا رَبَّهُمْ إِلى الْجَنَّةِ زُمَرًا"
اللهُمَّ ونحن يا رب : ))
😢3💔3
لما تشوف الواحد ميت قدام عينك ، وأنه مفهوش أي حاجه ولا خدش بسيط فيه ؟
وتكلمه وميرودش ، دا أصعب وأشد حاجه ممكن تمر بيها❤️🩹.
وتكلمه وميرودش ، دا أصعب وأشد حاجه ممكن تمر بيها❤️🩹.
💔8😢2
يارَبِّ إِن عَظُمَت ذُنوبي كَثرَةً
فَلَقَد عَلِمتُ بِأَنَّ عَفوَكَ أَعظَمُ❤️🩹.
فَلَقَد عَلِمتُ بِأَنَّ عَفوَكَ أَعظَمُ❤️🩹.
❤6😢1
كل ألفاظ الوداع مُرة، والحروُب مُرة، والمَوت مُر، والشوق مُر، وكل شيءٍ يسرق الإنسان من الإنسان مُر !❤️🩹
😢4💔2
معلومة اكتشفت إن فيه ناس كتير متعرفهاش ..
في السور اللي بتبدأ بقول الله عز وجل "ألر" وهما "يونس، هود، يوسف، إبراهيم، الحجر"
المفروض بنقول ألف لام را .. مش بنقول ألف لام راء
همزة الراء لا تنطق فَـ بتقول را بس
وهكذا في العموم في الحروف اللي بتنتهي بالهمزة.
- صدقة لي ولِمَن بعدي🤍.
في السور اللي بتبدأ بقول الله عز وجل "ألر" وهما "يونس، هود، يوسف، إبراهيم، الحجر"
المفروض بنقول ألف لام را .. مش بنقول ألف لام راء
همزة الراء لا تنطق فَـ بتقول را بس
وهكذا في العموم في الحروف اللي بتنتهي بالهمزة.
- صدقة لي ولِمَن بعدي🤍.
❤3🥰3😘2