ماذا بعد! 🖤
640 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
اللهم أني أعوذ بك من الكفر والفقر وأعوذ بك من عذاب القبر يا رب يا رب ❤️‍🩹.
6
سيبك من اللي بيحصل هنا ي صديقي ، متقولش أنا لسه صغير ، ولا تقول ابقى بكرا اعمل ، احنا مش ضامنين بكرا .
7
صلي ، صلي لو بتحب نفسك بجد ، صلي لو عاوز تعيش حياتك بجد ، صلي عشان يكون دارك نعيم .
5
صلي بالله عليك ، صلي انت مش قد العذاب .

كفايه تأجيل كفايه ، يمكن يجي اليوم اللي ميبقاش فيه تأجيل تاني ، ولا وقت للتوبة ولا وقت لأي عمل .
4
بطلع من حياتهم ، وبزعل جداً من نفسي أنه كنت حاطه حاجة مش ف مكانها ، وكل ما احن افتكر حرقة قلبي وخيبة ظني وقتها ، وحقيقي بذكر الله كتير جداً وبدعي وبنعزل عن الناس فترة كدا ، وبرجع تاني امارس حياتي.
😢4🫡1
أولا بالله كنت نايمه ، ولسه فاتحه دلوقت ، ف أنا آسفه ع التأخير ، ثانياً انا شايفه أنه بابا مش متشدد خالص دا الطبيعي وربنا ، هو ايه اللي لما مش بتكلم ولاد التيم يبقى تشدد ؟
ايه الهبل دا ، هو الطبيعي البنت تبقى كدا ، ولا تخرج ولا تتعامل معاهم إلا ف الضرورة القصوى ، وانتي تقفلي ع الموقف اللي حصل ، قوليله حصل خير وانتوا عارفيني كويس ،بتاع ايه انت تهزر ويبقى قصدك ولا مش قصدك ؟
تقفلي ع الحوار عشان ميخدوش حجة ويقعد يتكلم فهماني ، ولا صاحبه ولا كدا .

ويسلم اللي رباكي يعسوله والله ❤️.

وانا مستنيه باقي الحكايات بقى❤️.
4🥰1
رزقني الله وإياكم تمام الأشياء و وضوحها .. ولا جعلنا عالقين بالمنتصف ولا مرهَقين برماديَّتها أبدًا :))

وأتمَّ علينا التوفيق ؛ لأن لا جهدًا ولا سعيًا يُضاهي أن تكون خطواتنا مُسددةً مباركةً بعونه.

وأعدنا لـ نُسخ نفتقد خفَّتها ، وصالَحنا مع زمان سلب منا نصيبًا من الطمأنينه..وأخلَف علينا كل غائبة لنا بخير ..

وآنسَنا .. وآوانا .. ورزقَنا .. وسترَنا .. وعافَانا.

آمين آمين :))
🥰4🍓1
سورة الواقعة ،مفشلتش ف مرة أنها تخليني أعيط، كل مرة وأنا بقرأها أعيط بحرقة وكأني أول مره أقرأها والله .
4🥰1
فيها من هما أصحاب اليمين ( يا رب يجعلنا منهم ) و أيه جزائهم 🥹🤍.
4🥰1
وفيها من هما أصحاب الشمال (يا رب ابعدنا عنهم) وأيه جزائهم ، والايات المرعبه ❤️‍🩹.
😢5
‏﴿رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ
لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً ۚ إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ﴾🤍
🥰4🍓1
🔒 هذه همسة سرية للجميع يمكن للجميع رؤيتها
🥰5😇2
❤️‍🩹.
💔5😢2
الاهلي نصفني 😭❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
🥰5😘1
فلا تغرك عيناي التي امتنعت عن البكاء ، فدمع القلب منهمر❤️‍🩹.
💔4😢2
" إذا وقعت عليك ذُبابة فـ سل الله أن يرفعها "

للدرجة دي ؟!

أه، لأن ممكن قبل ما تمد ايدك علشان تبعد الدبانة دي عنك، لا قدر الله نقطة دم فقط تتخثر في دماغك فـ يحصلك جلطة متقدرش ترفع ايدك تبعد الدبانة دي عنك .

أنت ممكن تكون بتفكر في فكرة متلحقش تكملها في ذهنك حتى !

لما بنشرق بنشرب ماية، و في نفس الوقت في ناس بتموت بسبب شرقة و هو بيشرب الماية!

قمة الضعف، متقدرش تبعد عن نفسك دبانة ولا تقدر تكمل فكرة لولا المدد الرباني، المدد اللي بيخليك بتقرأ الكلام ده دلوقت، و تفكر، و تغمض و تفتح، و تنام و تقوم، و تتكلم،

أنت ممكن تصلي في يوم تلاقي نفسك نسيت أيات في الفاتحة ! مع إنك حافظها ..

إحنا لولا مدد ربنا هنضيع و هنهلك، متفرحش بخبرتك ولا شطارتك ولا شكلك ولا قوتك البدنية، أنت لا حول ليك ولا قوة حرفيًا إلا بالله، حتى الربع جنيه اللي في محفظتك هو اللي أهداه ليك، عن طريق كرمه و رزقه، بإختصار " أدرك عجزك " لأنك لما تدركه، لا هتخاف من حد، ولا هتشوف حد بيرزق غيره، ولا هتغرك نفسك مهما أداك، و الأهم :

هتعرف إن لا ملجأ لك في هذه الحياة ولا منجأ إلا اليه، اليه وحده.
🥰6🍓3
الأولويه بالنسبالي للشخص اللي ميسبنيش لدماغي.
🥰5🫡1