ماذا بعد! 🖤
640 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
‏﷽
۝ إِنَّ اللَّهَ وَمَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى
النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا
عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ۝ ﷺ💗.
🥰3🕊1
البيئة المتوترة توهمك أن الإنفعال طبعك حتى تكتشف في البيئة الآمنة أنك هاديء !
2🥰1🫡1
نصيح ؟
بقالي كام يوم مش بصيح .
😍4🥰1
قعدة البلكونه ، وأصيح معاكم ، بالرغم أنه مليش نفس اصيح😭.
😢4😭2
اكتشفت مؤخرا ، أنه انت مش ضامن بنسبة واحد ف المية ، أنه شخصك المفضل يفضل معاك دايما .
4😢2
فيه أسباب كتيره تخيله يبعد عنك .

وأولهم (الموت).
😢51
الموت بيسرق أعز وأغلى الناس ع قلوبنا ، وبيسرقك أنت كمان من حبايبك .
😢51
الأنسان خايف لما يموت ، ميلقيش حد يفكتره .
ميلقيش دعوة جياله .
😢51
السيرة ، هي عمر الإنسان الثاني .

ويا رب يجعلنا سيرتنا طيبة ، وسبب ف مغفرة ربنا لينا.
😢51
انتوا مش متخيلين أنا مرعوبه ازاي من نومة القبر ❤️‍🩹.
😢7
كلهم هيسبوك ويقفلوا الباب.

وانت هتبقى وحدك ، ولا جاه ولا مال ولا بنون ولا جمال .

عملك بس !
😢52
من مات قامت قيامته !

يعني انت مش ف القبر نايم بس !

لأ دا قيامتك وحسابك بدأ .
😢4😭1
يا رب هون علينا وقتها ، يا رب اجعل نومتنا هنية ، يا رب عاملنا يكون صالح .
5
يا رب صاحب عاملنا يكون طيب ❤️‍🩹.
5😁1
اللهم أني أعوذ بك من الكفر والفقر وأعوذ بك من عذاب القبر يا رب يا رب ❤️‍🩹.
6
سيبك من اللي بيحصل هنا ي صديقي ، متقولش أنا لسه صغير ، ولا تقول ابقى بكرا اعمل ، احنا مش ضامنين بكرا .
7
صلي ، صلي لو بتحب نفسك بجد ، صلي لو عاوز تعيش حياتك بجد ، صلي عشان يكون دارك نعيم .
5
صلي بالله عليك ، صلي انت مش قد العذاب .

كفايه تأجيل كفايه ، يمكن يجي اليوم اللي ميبقاش فيه تأجيل تاني ، ولا وقت للتوبة ولا وقت لأي عمل .
4
بطلع من حياتهم ، وبزعل جداً من نفسي أنه كنت حاطه حاجة مش ف مكانها ، وكل ما احن افتكر حرقة قلبي وخيبة ظني وقتها ، وحقيقي بذكر الله كتير جداً وبدعي وبنعزل عن الناس فترة كدا ، وبرجع تاني امارس حياتي.
😢4🫡1
أولا بالله كنت نايمه ، ولسه فاتحه دلوقت ، ف أنا آسفه ع التأخير ، ثانياً انا شايفه أنه بابا مش متشدد خالص دا الطبيعي وربنا ، هو ايه اللي لما مش بتكلم ولاد التيم يبقى تشدد ؟
ايه الهبل دا ، هو الطبيعي البنت تبقى كدا ، ولا تخرج ولا تتعامل معاهم إلا ف الضرورة القصوى ، وانتي تقفلي ع الموقف اللي حصل ، قوليله حصل خير وانتوا عارفيني كويس ،بتاع ايه انت تهزر ويبقى قصدك ولا مش قصدك ؟
تقفلي ع الحوار عشان ميخدوش حجة ويقعد يتكلم فهماني ، ولا صاحبه ولا كدا .

ويسلم اللي رباكي يعسوله والله ❤️.

وانا مستنيه باقي الحكايات بقى❤️.
4🥰1