ماذا بعد! 🖤
639 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
يمكن المثال بسيط بس هو اللي كان ف ايدي .

اللي عاوزه اوصهولك ، أنه رزقك هتاخده حتى ، لو الكوكب كله كان عاوز ياخد ، بس ربنا كاتبه ليك ، يبقى أطمئن كدا 🤍.
🥰5👏1
متجريش ورا الحاجه بمجرد أنه لاقي ناس كتيره بتجري وراها .

(اجري ورا الحاجه اللي انت عاوزاها ، اللي انت هتلاقي نفسك فيها).
🥰5👏1
هدخل ع موضوع تاني مهم جداً جداً بجد ولازم كل شويه نتكلم فيه .

(الصلاة يصديقي)
🥰7
مينفعش تكون مش بتصلي.

يعني متخيل السحله والمدعكة اللي انت فيها ومش متهني ، عشان مثلاً تجيب فلوس ، أو عشان تجيب مجموع ،او اي كان الهدف ، وتكون مبتصليش.

(خسرت دنيا و آخرة❤️‍🩹)
💔6😢1
الصلاة الصلة الوحيدة اللي بينك وبين ربنا .

انت مفكر إنك مش بتصلي بمزاجك ؟
💔5😭1
أنا شوفت جملة بتقول .

تارك الصلاة دا ربنا مش عاوز يشوفه !!

متخيل ؟

ربنا الكريم مش عاوز يشوفك ؟

ليه عملت ايه عشان توصل للمرحله دي ؟
💔5😭1
مستني ايه تاني ؟

هتخسر ايه تاني ولا هتنزل ايه تاني اكتر من المكانه المهينه اللي انت فيها ي تارك الصلاة ؟
💔5😭1
هتصلي من الاسبوع الجاي ؟
طيب هتصلي من بكرا ؟
طب اديني دليل واحد أنه ليك عمر ل بكرا يسطا ؟
💔5😭1
قوم صلي ، قوم صلي الهلس اللي هنا ف الدنيا مش هينفعك يصديقي ، قوم صلي ربنا مش هيردك ابدا مكسور.
💔5😭1
بتبقى عامل بلاوي الدنيا وتروح تقول يا رب وتعيطي ، بيتقبلك يصديقي ❤️‍🩹.
💔5😭1
قوم اتوضى ،وصلي الفروض كلها ، أو الفرض اللي مكسل عليه ، أو القيام ، المهم صلي ، اعمل الحاجه اللي هتنفعنا دنيا وآخرة والله ❤️‍🩹.
💔5😭1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ربنا رحيم جداً والله🥹❤️‍🩹.
🥰5
يارب اطـرح البركـة فـي جميــع أمـور حيـاتي،
اهدني واصلح أمري واجعلني من أصحاب الجنة،
اسعدني ووفقني وكن معي، قل لأحلامي كُن فتكون، ثبت قلبي على طاعتك ورضاك يا أرحم الراحمين🤍.
🥰5👍1🕊1
"ربّ إنّي لِما أنزلتَ إليّ من خيرٍ فقير".
يا واسعَ الجُود، لا تُهذبني بالمنع !
4👍1🥰1
أخاك جائع موجوع لا تغفل عنه ❤️‍🩹.

السودان 2025❤️‍🩹.
💔5👍1😭1
تعالوا أصيح ، انتوا خلاص بقيتوا ولاد خالتي😂🤍.

حصلت حاجه دلوقت معايا ، طلعت منها بحاجة كدا شبه مفيده ، من حاجه لاشئ .
🥰6🌚1
الاسكراب دا ، عندي من فتره طويله جداً ، كنت ماشيه عليه وتمام ، ف لقيت سكراب تاني ، ف جبته وركنت دا .
6
بعد ما ركنته ، بالرغم أنه كان بيخلي فعلاً بشرتي سفتي ومنعشه كدا ، ونتيجة مرضيه من حيث بردو سعره العبيط .
5
المهم الاسكراب التاني اللي بقيت بأستخدمه ، خلص ، ف رجعت للأسكراب القديم اللي قدامك .
6
ف حطتيه النهارده كدا ع وشي ، وشي حرقني جامد جدا، ومقدرتش حتى اعمل حركه دائريه ولا اخليه دقيقه واحده ع وشي ، وغسلته فوراً.
4
ف المخزى من الموضوع اللي يبان تاف جداً.

(اخدت بالي من أنه اللي عملته مع الاسكراب ، نفس اللي بيعمله الإنسان التوكسيك ف أي علاقة ).
👏32