﴿ وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ ﴾
- سُبحان الله .
- الحَمد لله .
- لا إله إلا الله .
- الله أكبر .
- لا حَول و لا قوة إلا بالله .
- سُبحان الله و بِحمده .
- سُبحان الله العَظيم .
- أستغفِرُ الله الْعَلِيُّ الْعَظِيم وَأَتُوبُ إِلَيْهِ.
-لا إِلَهَ إِلا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ.
-اللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ.
-يا مقلِّبَ القلوبِ ثَبِّتْ قلبِي على دينِك .
- سُبحان الله .
- الحَمد لله .
- لا إله إلا الله .
- الله أكبر .
- لا حَول و لا قوة إلا بالله .
- سُبحان الله و بِحمده .
- سُبحان الله العَظيم .
- أستغفِرُ الله الْعَلِيُّ الْعَظِيم وَأَتُوبُ إِلَيْهِ.
-لا إِلَهَ إِلا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ.
-اللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ.
-يا مقلِّبَ القلوبِ ثَبِّتْ قلبِي على دينِك .
🥰3❤2😍1🍓1
مفيش حد هييجي بعد سنين يشكرك علي تنازلك عن شيء يخصك أو حق من حقوقك لأجله .
تنازلك بعد مرور فترة من الزمن بيتم احتسابها ع انها اختياراتك الشخصية ليس إلا.
تنازلك بعد مرور فترة من الزمن بيتم احتسابها ع انها اختياراتك الشخصية ليس إلا.
🥰3🫡2
و أنت بتدعي ربنا بشيء شايفه بعيد أوي أو مستحيل ، و تقول أصله مش منطقي .. ما الظروف كلها باينة
افتكر بس قول الله ..
” قَالَ رَبُّكَ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ وَقَدْ خَلَقْتُكَ مِن قَبْلُ وَلَمْ تَكُ شَيْئًا “
كل مستحيل هيـن علي ربك القدير 🤍.
افتكر بس قول الله ..
” قَالَ رَبُّكَ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ وَقَدْ خَلَقْتُكَ مِن قَبْلُ وَلَمْ تَكُ شَيْئًا “
كل مستحيل هيـن علي ربك القدير 🤍.
🥰4🍓3
الألم كل الألم يا صالح، أنك غُدرت، أن الذي قتلك ابن مدينتك اليتيمة، أنك لم تمت كما تمنيت على يد عدوك الذي تربص بك عشرين شهرًا، ولم تُقتل في غارة بالخطأ وسط تجمع صغار مثلك تحبهم ويلتفون حولك، ولم تقنص في لحظة تهور من لحظاتك التي تعاند فيها القناص، ولم تمت بجوع أو عطش أو مرض طوال عامين من الإبادة، وإنما قتلوك يا صالح، قالك الخونة في غزة، هوياتهم غزة، ولهجاتهم غزة، وقلوبهم تدين بدين إسرائيل، وبيد من يهللون لهم بالخارج ويرونك نكرة، قتلك نشطاء المستعربين يا صالح.. يفضح عرضهم يا رب .
حقيقي حسبي الله ونعم الوكيل ف كل خاين❤️🩹.
حقيقي حسبي الله ونعم الوكيل ف كل خاين❤️🩹.
💔4😢2😭2
حرقة قلبي عليه لا توصف ، دموعي بتنزل لوحدها وكأنه أعرفه ومن أهلي !
مش عارفه اقول ايه يعني ربنا فرح قلبه بالنصر قبل استشهاده ، وكان ف معقتده أنه خلاص كدا خلصت ويعيش بسلام ف يستشهد !!.
مقهوره من ناحية أنها مش أعدائنا من الخونه !!
من المستعربين !!
ليه طيب ليه ؟
دا الواحد كان بيشوف ابتسامته هي اللي بتحسسني أنه غزة هتعود من تاني ، وجوده كان يفكرك بوجود أنس الشريف و أبو عبيده !
اللهم لا اعتراض ع قضاء الله ، الله يصبر أهلك ويلهمهم الصبر والسلوان .
ف الجنه ي صالح ف الجنه ي شهيد الأمه❤️🩹.
مش عارفه اقول ايه يعني ربنا فرح قلبه بالنصر قبل استشهاده ، وكان ف معقتده أنه خلاص كدا خلصت ويعيش بسلام ف يستشهد !!.
مقهوره من ناحية أنها مش أعدائنا من الخونه !!
من المستعربين !!
ليه طيب ليه ؟
دا الواحد كان بيشوف ابتسامته هي اللي بتحسسني أنه غزة هتعود من تاني ، وجوده كان يفكرك بوجود أنس الشريف و أبو عبيده !
اللهم لا اعتراض ع قضاء الله ، الله يصبر أهلك ويلهمهم الصبر والسلوان .
ف الجنه ي صالح ف الجنه ي شهيد الأمه❤️🩹.
💔5😭3😢2
أنا تقريباً بعيط العياط اللي بحرقه دا عليه ، عشان فاكره كويس فرحته ساعة النصر ف الفيديو وأنه أنا قولت بالنص كدا " الحمدلله نجوت منهم ي صالح" !!
كان ف مخيلتي أنها خلاص كدا الأنسان هيرتاح ويشوف اخواتنا بسلام وبتعمير العزيزه غزة❤️🩹.
كان ف مخيلتي أنها خلاص كدا الأنسان هيرتاح ويشوف اخواتنا بسلام وبتعمير العزيزه غزة❤️🩹.
😭5💔2
مكنتش مستعده خالص لشهيد تاني .
وبالأخص صالح .
يا رب الجنة له والصبر والسلوان لنا ولأهله واحبته ❤️🩹.
وبالأخص صالح .
يا رب الجنة له والصبر والسلوان لنا ولأهله واحبته ❤️🩹.
💔5😭3😢2
الحرب دي ، مش مجرد حرب عاديه ، ولا حرب اهلية يا خونه ، ي شوية عملاء .
والله إنها ليست أهلية إلا أنها معركة بين أهل الله وأهل الشيطان.
والله إنها ليست أهلية إلا أنها معركة بين أهل الله وأهل الشيطان.
💔7😭2😢1
سبحان الله ، تحس استشهد بعد النصر ، عشان يروح يفرح أخواته الشهداء ف الجنة بالنصر !❤️🩹
😢5💔1
مش عارفه أزاي كنا مخدوعين ف معتز الفترة دي كلها ، ولما كان ف غزة ؟
يعني ايه ي معتز تقول أهلية ؟
ليه طيب ؟
أهيلة يعني فلسطينين مع بعض ، بدون تدخل اسرائيل ، وهما اصلا اللي قتلوا صالح عملاء لإسرائيل وكله عارف أنه عائلة دغمش هي السبب ، يعني ايه تقول كدا ، خليك انت بس ف فنادق اوروبا والفيديوهات بتاعتك.
حسبي الله ونعم الوكيل ، اللي زي دا يتعمله انفولو وبلوك ، حقيقي الحرب دي بتظهر الكل ع حقيقته .
ملحوظه الجبان الخاين حذف البوست .
يعني ايه ي معتز تقول أهلية ؟
ليه طيب ؟
أهيلة يعني فلسطينين مع بعض ، بدون تدخل اسرائيل ، وهما اصلا اللي قتلوا صالح عملاء لإسرائيل وكله عارف أنه عائلة دغمش هي السبب ، يعني ايه تقول كدا ، خليك انت بس ف فنادق اوروبا والفيديوهات بتاعتك.
حسبي الله ونعم الوكيل ، اللي زي دا يتعمله انفولو وبلوك ، حقيقي الحرب دي بتظهر الكل ع حقيقته .
ملحوظه الجبان الخاين حذف البوست .
😢3💔1🫡1