ماذا بعد! 🖤
640 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
‏مؤلم جدًا لما الواحد جواه مشاعر وأفكار ومش قادر يبوح بيها أو يشاركها مع حد، فيضطر يفضل ساكت ويتعامل عادي كأنه طبيعي، وهو في الحقيقة
Pretending that everything is fine.
💔5😢2
يدبر الأمر من السماء إلى الأرض
هل يترك عبدهُ خائف ؟ تائه ؟مُتعب ؟

صلاة الفجر والدعاء لإخواتنا ف غزه 🤍.
🥰3😘2
وتظنُّ من فرط لُطفه بك، أنك عَبدُه الوحيد🤍.
🥰31😘1
هكذا كنّا، وهكذا انتصرنا 🇪🇬.

ربنا يعز مصر ويحفظها بحفظه ورعايته 🤍.
🥰4🫡1
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 🤎.

وصلي أحساسك ف كل كلمه ، وقد ايه الموضوع مرهق وواخد من تفكيرك.

الحل بجد الدعاء ، الدعاء سهم الذي لا يخيب .

ادعي كتير قولي يا رب أنساه ، يا رب قدملي اللي فيه الخير يا رب اخترلي ولا تخيرني ،يا رب متعلقش قلبي بحد ، يا رب علق قلبي بطاعتك فقط .

ابذلي مجهود اكتر ف انك تكوني مشغوله ، ومتيأسيش ولا تيأسي م الدعاء ، ادعي دعاء المضطر ، ربنا يجبر بخاطرك يا رب 🤎.
🥰4😍1
ما أطول ليل المريض والمحزون والخائف !
كان الله لأهل البلاء.
😢3💔3
‏سُبحَان الذي إذا ذَكرته ذكرك ، و إن شكَرتَهُ زادَك ، و إن توكّلت عليه كفَاك ، سُبحانَ الله وَبِحمدِه ، سُبحَانَ الله العَظِيم.
🥰41🕊1
أرجو أن أنال ما أريده
وأن أكون مطمئنًّا
وأن أحظى بحياة تليق بي
وأن تتيسّر أموري
وأن يكون أملي صادقًا كما أتصوّر."))
🥰3🕊1
ربنا يجبرك جبر يتعجب منه اهل السموات والأرض يا رب يا رب🤍.
🥰4😢1
عاوزه اصييييح.
جاهزين ؟
حتى لو مش جاهزين هصيح بردو هعهعههع😂.
😁61😘1
من حقك تزعل ، ومن حقك تنعزل ، ومن حقك تفصل عن العالم دا شويه كل فتره.
8🥰3
بس مش من حقك خالص ، إنك لما تطلع م الفتره دي تبقى أسوأ !!

لازم ضريبة زعلك و انعزالك دا تبقى انضج وواعي أكتر.
8🥰3
كلنا بيجي علينا فتره مش أحسن ، فتره متبقاش مستحمل نفسك خالص ، فتره بتبقى عيونك بس ع نص الكوبايه الفاضي.
8🥰3
بس مش كلنا لما نطلع من الفتره دي بنكون استفادنا.

الشاطر بس اللي بيستفاد وبياخد باله كويس جداً من اللي مر بيه ، وبيقرر مينفعش اقع ف الغلط دا تاني ، يعلم ع الحاجه اللي وصلته لكدا ويتعلم .
8🥰3
لما الإنسان بيبقى مكتأب مبيبقاش باصص ولا ف دماغه حاجه اسمها بكرا ، وبكرا هيبقى أحسن !.
6🥰3
أكتشفت أنه فعلاً شخص واحد بس اللي يطلعك من أصعب فترة وأصعب اكتئاب ف الكون (هو أنت )
مش حد تاني والله .
6🥰3
اه لما يكون معاك حد فاهمك وبيحبك الموضوع بيبقى أخف شويه.

بس أقسم بالله محدش يعرف يطلعك من الفتره دي غير انت.
6🥰4
انت اللي عارف ايه اللي هيبسطك وهيرجع النور تاني ف عيونك .

انت اللي عارف غلط ف ايه قبل كدا .
انت اللي عارف اصلا ايه اللي وصلك لكدا ، انت بس !
6🥰2👏1
اقولك حاجه تحفه .

خلي دايما فيه العمل خفي بينك وبين ربنا .

زي مثلاً قراءة ورد قرآن ، أو ذكر كتير ، أو تطلع صدقه دايما ، وصلاة ف جوف الليل ، أو دعم ناس من غير ما يعرفوا.

العمل دا هو اللي هينجيك من مهالك أنت ممتخيلهاش.
7🥰2👏1