مؤلم جدًا لما الواحد جواه مشاعر وأفكار ومش قادر يبوح بيها أو يشاركها مع حد، فيضطر يفضل ساكت ويتعامل عادي كأنه طبيعي، وهو في الحقيقة
Pretending that everything is fine.
Pretending that everything is fine.
💔5😢2
يدبر الأمر من السماء إلى الأرض
هل يترك عبدهُ خائف ؟ تائه ؟مُتعب ؟
صلاة الفجر والدعاء لإخواتنا ف غزه 🤍.
هل يترك عبدهُ خائف ؟ تائه ؟مُتعب ؟
صلاة الفجر والدعاء لإخواتنا ف غزه 🤍.
🥰3😘2
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 🤎.
وصلي أحساسك ف كل كلمه ، وقد ايه الموضوع مرهق وواخد من تفكيرك.
الحل بجد الدعاء ، الدعاء سهم الذي لا يخيب .
ادعي كتير قولي يا رب أنساه ، يا رب قدملي اللي فيه الخير يا رب اخترلي ولا تخيرني ،يا رب متعلقش قلبي بحد ، يا رب علق قلبي بطاعتك فقط .
ابذلي مجهود اكتر ف انك تكوني مشغوله ، ومتيأسيش ولا تيأسي م الدعاء ، ادعي دعاء المضطر ، ربنا يجبر بخاطرك يا رب 🤎.
وصلي أحساسك ف كل كلمه ، وقد ايه الموضوع مرهق وواخد من تفكيرك.
الحل بجد الدعاء ، الدعاء سهم الذي لا يخيب .
ادعي كتير قولي يا رب أنساه ، يا رب قدملي اللي فيه الخير يا رب اخترلي ولا تخيرني ،يا رب متعلقش قلبي بحد ، يا رب علق قلبي بطاعتك فقط .
ابذلي مجهود اكتر ف انك تكوني مشغوله ، ومتيأسيش ولا تيأسي م الدعاء ، ادعي دعاء المضطر ، ربنا يجبر بخاطرك يا رب 🤎.
🥰4😍1
سُبحَان الذي إذا ذَكرته ذكرك ، و إن شكَرتَهُ زادَك ، و إن توكّلت عليه كفَاك ، سُبحانَ الله وَبِحمدِه ، سُبحَانَ الله العَظِيم.
🥰4❤1🕊1
أرجو أن أنال ما أريده
وأن أكون مطمئنًّا
وأن أحظى بحياة تليق بي
وأن تتيسّر أموري
وأن يكون أملي صادقًا كما أتصوّر."))
وأن أكون مطمئنًّا
وأن أحظى بحياة تليق بي
وأن تتيسّر أموري
وأن يكون أملي صادقًا كما أتصوّر."))
🥰3🕊1
بس مش من حقك خالص ، إنك لما تطلع م الفتره دي تبقى أسوأ !!
لازم ضريبة زعلك و انعزالك دا تبقى انضج وواعي أكتر.
لازم ضريبة زعلك و انعزالك دا تبقى انضج وواعي أكتر.
❤8🥰3
كلنا بيجي علينا فتره مش أحسن ، فتره متبقاش مستحمل نفسك خالص ، فتره بتبقى عيونك بس ع نص الكوبايه الفاضي.
❤8🥰3
بس مش كلنا لما نطلع من الفتره دي بنكون استفادنا.
الشاطر بس اللي بيستفاد وبياخد باله كويس جداً من اللي مر بيه ، وبيقرر مينفعش اقع ف الغلط دا تاني ، يعلم ع الحاجه اللي وصلته لكدا ويتعلم .
الشاطر بس اللي بيستفاد وبياخد باله كويس جداً من اللي مر بيه ، وبيقرر مينفعش اقع ف الغلط دا تاني ، يعلم ع الحاجه اللي وصلته لكدا ويتعلم .
❤8🥰3
لما الإنسان بيبقى مكتأب مبيبقاش باصص ولا ف دماغه حاجه اسمها بكرا ، وبكرا هيبقى أحسن !.
❤6🥰3
أكتشفت أنه فعلاً شخص واحد بس اللي يطلعك من أصعب فترة وأصعب اكتئاب ف الكون (هو أنت )
مش حد تاني والله .
مش حد تاني والله .
❤6🥰3
اه لما يكون معاك حد فاهمك وبيحبك الموضوع بيبقى أخف شويه.
بس أقسم بالله محدش يعرف يطلعك من الفتره دي غير انت.
بس أقسم بالله محدش يعرف يطلعك من الفتره دي غير انت.
❤6🥰4
انت اللي عارف ايه اللي هيبسطك وهيرجع النور تاني ف عيونك .
انت اللي عارف غلط ف ايه قبل كدا .
انت اللي عارف اصلا ايه اللي وصلك لكدا ، انت بس !
انت اللي عارف غلط ف ايه قبل كدا .
انت اللي عارف اصلا ايه اللي وصلك لكدا ، انت بس !
❤6🥰2👏1
اقولك حاجه تحفه .
خلي دايما فيه العمل خفي بينك وبين ربنا .
زي مثلاً قراءة ورد قرآن ، أو ذكر كتير ، أو تطلع صدقه دايما ، وصلاة ف جوف الليل ، أو دعم ناس من غير ما يعرفوا.
العمل دا هو اللي هينجيك من مهالك أنت ممتخيلهاش.
خلي دايما فيه العمل خفي بينك وبين ربنا .
زي مثلاً قراءة ورد قرآن ، أو ذكر كتير ، أو تطلع صدقه دايما ، وصلاة ف جوف الليل ، أو دعم ناس من غير ما يعرفوا.
العمل دا هو اللي هينجيك من مهالك أنت ممتخيلهاش.
❤7🥰2👏1