" يخبرونك أنه :
(من سار على الدرب وصل)، لكن لا أحد يخبرك بالقصة الكاملة، وهي أن :
من سار على الدرب تعثَّر وسقط .. تألم ونهض .. خُذل ووقف .. كابد اليأس وحارب .. ثم مشى بالعزيمة، وظن بالله خيراً، حتى وصل "
(من سار على الدرب وصل)، لكن لا أحد يخبرك بالقصة الكاملة، وهي أن :
من سار على الدرب تعثَّر وسقط .. تألم ونهض .. خُذل ووقف .. كابد اليأس وحارب .. ثم مشى بالعزيمة، وظن بالله خيراً، حتى وصل "
❤2🥰2🫡1
ازمتك تافهة جدا في عين اللي ممرش بيها
فانشف ومتشتكيش وشيل شيلتك لوحدك .
فانشف ومتشتكيش وشيل شيلتك لوحدك .
💔6🥰1😢1
مش صعب إنك تكون مع حد ، مش صعب إن حد يختارك ، بس اللي صعب وقليل إن حد يفضل دايماً يختارك زي أول مرة.
❤2🫡2🥰1
﴿ رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا ۚ ﴾💗
🥰5❤1
﴿ وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ ﴾
- سُبحان الله .
- الحَمد لله .
- لا إله إلا الله .
- الله أكبر .
- لا حَول و لا قوة إلا بالله .
- سُبحان الله و بِحمده .
- سُبحان الله العَظيم .
- أستغفِرُ الله الْعَلِيُّ الْعَظِيم وَأَتُوبُ إِلَيْهِ.
-لا إِلَهَ إِلا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ.
-اللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ.
-يا مقلِّبَ القلوبِ ثَبِّتْ قلبِي على دينِك .
- سُبحان الله .
- الحَمد لله .
- لا إله إلا الله .
- الله أكبر .
- لا حَول و لا قوة إلا بالله .
- سُبحان الله و بِحمده .
- سُبحان الله العَظيم .
- أستغفِرُ الله الْعَلِيُّ الْعَظِيم وَأَتُوبُ إِلَيْهِ.
-لا إِلَهَ إِلا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ.
-اللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ.
-يا مقلِّبَ القلوبِ ثَبِّتْ قلبِي على دينِك .
🥰3😘1
يريد الإنسان أن يبكي،
يبكي من الدنيا وقسوتها،
يبكي من الضيق والوحشة والوِحدة !
يبكي بكاءً حقيقيًا علىٰ قلبه الذي انتكس .
يبكي من الدنيا وقسوتها،
يبكي من الضيق والوحشة والوِحدة !
يبكي بكاءً حقيقيًا علىٰ قلبه الذي انتكس .
💔4❤1😭1
اللهم صلِّ على قرَّة أعيُننا محمَّد، واحشرنا في زمرته، واجعلنا من أهل شفاعته، وأحينا على سُنَّته وتوفَّنا على ملَّته وأوردنا حوضه يا حيّ يا قيّوم إنَّكَ على كلِّ شيءٍ قدير 💗.
🥰5❤1
عشان تعيش سعيد وعندك سلام داخلي
اتعود ماتستناش حد ، متحطش نفسك أبدا في وضعية الانتظار
ماتنستناش حد يكلمك أو حد يصالحك أو حد يخرج معاك أو حد يسمعك .
اتعود أنك تعمل كل حاجه لوحدك ومتبقاش مضايق من الحاجه دي هتلاقي سعادتك مع نفسك وبس.
اتعود ماتستناش حد ، متحطش نفسك أبدا في وضعية الانتظار
ماتنستناش حد يكلمك أو حد يصالحك أو حد يخرج معاك أو حد يسمعك .
اتعود أنك تعمل كل حاجه لوحدك ومتبقاش مضايق من الحاجه دي هتلاقي سعادتك مع نفسك وبس.
🥰4😘1
يا رب يبقى الخبر كاذب ❤️🩹.
يا رب تكون كويس وبخير يا ابو عبيده ❤️🩹😭.
يا رب تكون كويس وبخير يا ابو عبيده ❤️🩹😭.
💔3😭3
يا رب تكون عايش عشان انت اللي تزف خبر النصر بصوتك يا بطل❤️🩹.
💔5😭2
"يمكن للإنسان أن يغمض عينيه ويتجاهل ما لا يريد رؤيته، ولكن أخبرني كيف يمكن أن يتجاهل المرء تلك الأشياء التي يراها حين يغمض عينيه ؟!"
💔4😢1