حلَّتْ عليكَ صلاةُ ربِّي كُلَّما
رُفِعَتْ أكفٌّ للإلهِ تَضَرُّعا
فعليكَ من صلواتِ ربِّي هاطِلًا
كالغيثِ أقبلَ وابِلًا مُتتابِعا 🦋.
رُفِعَتْ أكفٌّ للإلهِ تَضَرُّعا
فعليكَ من صلواتِ ربِّي هاطِلًا
كالغيثِ أقبلَ وابِلًا مُتتابِعا 🦋.
❤2🥰2😘1
"رُبّ تسبيحةٍ في الأشهر الحرم ترجّح ميزانك أضعافًا، فاغتنمها:
- سُبْحَانَ اللَّهِ وَبِحَمْدِهِ , عَدَدَ خَلْقِهِ , وَرِضَا نَفْسِهِ , وَزِنَةَ عَرْشِه , ومِداد كَلِماته.
- لا إله إلا الله , عَدَدَ خَلْقِهِ , وَرِضَا نَفْسِهِ , وَزِنَةَ عَرْشِه , ومِداد كَلِماته.
- الله أكبر , عَدَدَ خَلْقِهِ , وَرِضَا نَفْسِهِ , وَزِنَةَ عَرْشِه , ومِداد كَلِماته.
- أستغفر الله وأتوب إليه , عَدَدَ خَلْقِهِ , وَرِضَا نَفْسِهِ , وَزِنَةَ عَرْشِه , ومِداد كَلِماته.
- سُبْحَانَ اللَّهِ وَبِحَمْدِهِ , عَدَدَ خَلْقِهِ , وَرِضَا نَفْسِهِ , وَزِنَةَ عَرْشِه , ومِداد كَلِماته.
- لا إله إلا الله , عَدَدَ خَلْقِهِ , وَرِضَا نَفْسِهِ , وَزِنَةَ عَرْشِه , ومِداد كَلِماته.
- الله أكبر , عَدَدَ خَلْقِهِ , وَرِضَا نَفْسِهِ , وَزِنَةَ عَرْشِه , ومِداد كَلِماته.
- أستغفر الله وأتوب إليه , عَدَدَ خَلْقِهِ , وَرِضَا نَفْسِهِ , وَزِنَةَ عَرْشِه , ومِداد كَلِماته.
❤2🥰2😘1
اقطعواااا النت عن مصرررررررررر،مش عاوزه اشوف علياء قمروووون دي تاني قدامي.
😭4😁2
مُجهادتُك علىٰ تِرك ما تُحبّه
لأجل ما يُحبّه اللهِ ثقلية علىٰ
قلبك ولكنّها أثقل فِي مِيزانك.
لأجل ما يُحبّه اللهِ ثقلية علىٰ
قلبك ولكنّها أثقل فِي مِيزانك.
🥰4🕊1
عزيزي المُستمع ، لما تحِس إن في حاجه غلط "حتى لو مفيش في أيدك دليل" امشي ، عشان احساسك صح للأسف .
💔6😢1
لأ ي جماعه رجعوني الدراسه تاني ولا شوفلنا شغل...
حوار أنه واخده دور ست البيت الشاطره دي ،والطباخه الماهره ،مش عاجبني😭.
حوار أنه واخده دور ست البيت الشاطره دي ،والطباخه الماهره ،مش عاجبني😭.
😭5😁1
من وجهة نظري المهندس أمجد سمير والدكتور أحمد العربي أسلوبهم مختلف تماما عن أي داعية شاب حاليا مع احترامي للجميع طبعا كلهم فوق رأسي،
أسلوب سهل وبسيط بالرغم من كم العِلم اللي موجود في دروسهم بس فعلا سهل جدا يوصل لأي شخص حتى لو مش فاهم،
ما شاء الله علم وأدب وأخلاق وبُعد عن الفِتَن والكلام اللي ملهوش لازمة،
وعلى فكرة يعني الناس دي متأسسين عند مشايخ كبار زي الشيخ الحويني والشيخ أسامة عبد العظيم الله يرحمهما والشيخ مصطفى العدوي ومشايخ كتير ربنا يبارك فيهم جميعا.
أسلوب سهل وبسيط بالرغم من كم العِلم اللي موجود في دروسهم بس فعلا سهل جدا يوصل لأي شخص حتى لو مش فاهم،
ما شاء الله علم وأدب وأخلاق وبُعد عن الفِتَن والكلام اللي ملهوش لازمة،
وعلى فكرة يعني الناس دي متأسسين عند مشايخ كبار زي الشيخ الحويني والشيخ أسامة عبد العظيم الله يرحمهما والشيخ مصطفى العدوي ومشايخ كتير ربنا يبارك فيهم جميعا.
🥰5❤2
مش كل حاجه وحشاك ينفع تروحلها ، في حاجات معينه لازم تفضل وحشاك بس من بعيد ."")
💔6😭2
أعوذ بك ،
من أن أخطو الخطوة بدافع شدّة اللهفة
وأعود حاملًا خيبتي.
من أن أخطو الخطوة بدافع شدّة اللهفة
وأعود حاملًا خيبتي.
🥰5❤2
ف فترات معينه كدا عاوزه ارجعلها ف حياتي وأصلح كام غلطه بوظوا حياتي.
😭6😢1
وأنا كذلك يا محمود يا توفيق أشتهي ذلك النوع من الفرح العارم الذي يوشك الإنسان معه أن يطير.
💔5😭1
هم لا يعرفون ما معنى أن تكون شخصاً يتجاوز كل شيء وهو صامت، يتجاوز ويتجاوز بكل هدوء حتى يعتقد من يراك أنك لم تتعثر يوماً ..
لا أحد سيعرف إلى أي مدى أنت مُتعب، فـ ظاهرك منظم وتفاصيلك الهادئة لا تشير بمقدار التعب الذي تضمره ولأنك تبتسم كثيراً لن يشعر بك أحد.
لا أحد سيعرف إلى أي مدى أنت مُتعب، فـ ظاهرك منظم وتفاصيلك الهادئة لا تشير بمقدار التعب الذي تضمره ولأنك تبتسم كثيراً لن يشعر بك أحد.
💔5❤1