ماذا بعد! 🖤
636 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
1/مش فاهمه مين دا، وبعدين هتردي تقولي اي مثلا، قولي الحمدلله وانت عامل اي؟
أنا مش عارفه هو مين او يبقالك اي؟

2/﴿ رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ ۖ ﴾
كل واحد حر عاوزه تحكي تحكي، مش عاوزه خلاص، انتي عليكي انك تسأليها وتسمعيها ف اي وقت، ولو انتي حابه تحكيلها احكي عادي.
👍2
أنْ نَعودَ بصخبِ ضِحكاتنا الأولىٰ، وأنْ يَبقىٰ العُمر يُكافئنا بعد كُلِّ المعاناةِ.🫶🏻
4
المنتصف دائمًا مؤذٍ جدًا🩵.
5💔3
اقطعوا الكهربا براحتكوا كدا كدا عندي كهربا ف دماغي.🚶‍♀
😁11
يُقالُ عِندَ الوَداع مع السَّلامَة ، أينَ السَّلامَةُ في وَدَاعِ المُحبِين !
😭75
نمتو ! 👀
مره واحده اسمها نهله خبطت ف صحبتها نزلت بلح نيهاهاهاها
😁9
تستحق أن يحبك أحدهم بكل قلبه كأنك مُعجزة🤍.
6
ماذا بعد! 🖤
دا بكل صراحه فعلاً 😂... بص الموضوع مش هين تمام، كونك عارف انو الصفه دي فيك وكمان بتحط احتمال انك تبطلها ودا بقى لما لما يعني لما ربنا يريد بقى واتجوز🚶‍♀.. بص، انت اصلا لو فضلت الصفه دي فيك لحد الجواز، بعد الجواز هتفضل فيك بردو، لي ؟ اقولك لي، عشان الفكره…
: شاب سأل شيخ ..
- انا شاب مبعرفش أمنع نفسي من البص علي البنات فِ الشارع و رغبتي اتجاههم بتزيد.
- أعمل ايه ؟
الشيخ بصله ، واداله كوباية من اللبن مليانه لآخرها.
و قاله وصلها لمكان قريب مُعين وأمشي وسط الناس فالزحمة من طريق السوق ، من غير م يدلق من الكوباية حاجة ..
و طلب من أحد طلابه يكون معاه فِ الطريق و يضربه قدام الناس لو اتدلق نقطه من اللبن .. 🥛
وبالفعل ، الشاب وصل الكوباية من غير م يدلق منها حاجة.!
سأله الشيخ شوفت كام بنت في الطريق ؟
الشاب قال مشوفتش أي حاجة ، كنت خايف الكوباية يتدلق منها حاجة و يضربني تلميذك قدام الناس ، و يبقي شكلي وحش قدامهم.!
قاله الشيخ "و كذلك هو حال المؤمن يخاف من الله ومن خزي يوم القيامة إذا ارتكب المعاصي"
- المؤمن الحق دائم التركيز على ألا يرتكب المعاصي ..
7
‏أدعوك بكل قلبي
ألا تترك قلبي يركض وراء ما ليس له
وألاَّ تعلقه بأملٍ واهٍ
ألا تدعه يضل الطريق
أو يفقد الرفيق
وأن تضمه تحت جناح رحمتك
وترعاه بلطفك، وتملأه برضاك. ♡"
4🥰1
انا محدش جابلي اكتئاب وانا صغيره، غير اغنية بسلامه حبيبي يا بابا بتاعت طيور الجنه اللي كل ما اسمعها اعيط وبابا كان جنبي اصلا .
😁8💔2
ربنا يقدملك اللي فيه الخير يا رب 🫶.
3
أوڤ ع الجمال 🥹🫶، عسل ولطف وكياته🥹.
4
Forwarded from ماذا بعد! 🖤 (Ɒiиα♡🧸..)
أيام ثقال، أثقل من دم الولاد🚶‍♀.
😁4
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته، هو لو بيحبها فعلاً هيبطل علشانها، وهيتغير، خليها تصلي وتدعي ربها، وتقوله انت دلوقت قدامك اختيارين، ل تختارني انا وتشتريني وتتغير علشاني، يأما تختار الشرب، انما أنا والشرب، مينفعش، وهي حتى لو بتحبه، مينفعش بجد تعيش مع حد كدا، ولازم يتغير، وبصراحه اهلها عندهم حق، وربنا يدلها ع الطريق الصواب.
1
"والصُبحِ إذا تنفس"
سبحان من تنفس الصبح بأمره وتوزعت الأرزاق بفضله أصبحنا وأصبح الملك لله رب العالمين🫶.
3
راضيةٌ بما قسَمَهُ لِي حبيبي..
فحبيبي يشهدُ علىٰ جُهدي، وأنا أشهدُ علىٰ أنَّه الجبَّارُ🖤.
6
عمرك ما هتشوف إنسان بيعبر عن الحب زي رسول الله ﷺ🩵

بتلاقيه ﷺ وهو طالع علي جبل أحد يقول ( هذا جبل أحد نحبه ويحبنا )🩵🦋

بتلاقيه ﷺ شاف جمل صاحبه بيعنف فيه
بيحضنه ويمسح علي دمعه ويقول ( الراحمون يرحمهم الله )🩵🦋

بتلاقيه ﷺ واقف علي المنبر يقول
أحب الناس إلي قلبي (عائشه)
قدام أفواج الرجال لم يستحي من حبها يوما.🩵🦋

بتلاقيه ﷺ خلص الصلاة وقال لـ معاذ هات يدك أسبح عليها، ويقول ( والله لأني أحبك يا معاذ)🩵🦋

بتلاقيه ﷺ ماشي في طرقات مكه بعد الفتح ويقول: (ها هنا حجر كنت أُلقي عليه السلام )🩵🦋

بتلاقيه ﷺ بيحضن الحسن والحسين ويقول ( ريحانتا قلبي)🩵🦋

بتلاقيه ﷺ في حركه معتادة يقبل فاطمه ابنته بين عينيها ويقول:( بضعة مني)🩵🦋

بتلاقيه ﷺ يضحك مع ابو هريرة ويقول (من أحبه فقد أحبني)🩵🦋

كلنا عااارفين قد ايه كان بيحب أبو بكر الصديق رضوان الله عليه، و قد إيه هو كان ممتن ليه🩵🦋

إنه يكون في رجل قادر علي حب الأماكن والنباتات والجبال والاشخاص، ويوقف قدام الكل يبوح بالحب عادي دا شيء عظيم🩵🦋

صل الله عليك يا حبيبي يا رسول الله، اللهم صلِّ وسلم وبارك علي سيدنا وحبيبنا محمد🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🦋
4🥰4👍1
رايحه افتح التليفون عادي من البصمه

البصمه :
😁6