ماذا بعد! 🖤
638 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
عادي هاتيه وبراحتك أصلا، ومفيش حاجه اسمها بتاع تانيه او تالته ولا ف حاجه اسمها بيعايروا أصلا، كل واحد ف حاله، ولا بيبقى عارفين مين اول وكدا هو بيبقى ظاهر سيكا م أكتر، بس مفيش كل الهري دا، هاتي اللي انتي عاوزه ي expensive 🫶.
🥰10
تعرف تضربها طبنجه؟
قصدي يعني تروق دماغك، ولا تظهر إنك مدايق بسببهم ولا بكلامهم، ولو لقيت أي شغلانه حلوه كدا، روح اشتغل واسحل نفسك عشان متفكرش كتير، ولا تزعل نفسك يبرووو الخير فيما اختاره الله لنا، ومتتعبش نفسك ولا تفكر كتير ف الموضوع عشان محدش هيضر غيرك والله.
8
😂🥹والله حاجه تشل، الوليه مش قادره تتكلم ورجليها والقبر وبتجعل الباطل حق، ربنا يحسن ختامنا.
😁71
مش فاهمه
قولت امتا؟
وهو أنا بنزل أي ؟
دي مشاكل وبيحكوا عنها مش أكتر.
👍2
طب كويس، والله الحل إنك تروق دماغك وتحاول تتجنب خالص كلامهم، انا عارفه انو حقكك تزعل وانا عارفه انو مش بسهوله تروق دماغك ومتتأثرش بس هتعمل أي؟ نصيبك
المهم متقصرش ف حق ربنا خليك مقتنع حق الاقتناع انو دا الأحسن ليك، وربنا يعوضك🤍.
3
فكرة الجواز دي صعبه افرض زهقت فجأة هعمل ايه مثلا !
😁8
ارجو اننا نخرج من الشهر ده ب أقل الهزايم.
😢9
لأ
😁9
حفاظ مش أكتر، وأنا عارفه الحقيقة عشان كدا عديت الموضوع عادي 👀..
حصل خير 🤍.
7
عادي فكك، واحد دخل الجنه لما سقى كلب، ما بالك لما ترسمي البسمه ع وجهه ! 🥹.
😁8💔1
6
ماذا بعد! 🖤
Photo
ضيفونا😂.
😁8
مهو انا عارفه انو قصدك كدا 😂.
😁10
تصرفات البلوجر او الانفلونسر تصرفات عبثية ريلي يعني، اول لما يلاقي الناس راحت ابلكيشن جديد، يقوم طالع يجري يعمل اكونت وينزل اللينك يقولنا سيبكم من تويتر وانستا وتعالوا هنا، يابني ماحنا سايبينهم عشان زهقنا منك، تقوم تيجي ورانا هناك تقرفنا تاني نروح منك فين طيب !
😁11
و لكنني أخترتكِ أنتِ ، في الوقت
الذي كان العالم أجمع يفردُ لي ذراعيه .
12
ماما اول ما تلاقيني اختفيت عنهم شويه !
😁13
اللهُ مَلاذك الآمن ، وثقتكَ التي لا تخيب .
🥰74🕊1
ميغركوش الصور الحلوة والضحك اللي علي السوشيال ميديا أنا ف الحقيقة شكلي أحلي ودمي أخف 🥹.
🥰10😍2
أكثر رَد عالق ببالي وبحسُّه في قلبي جداً، لمّا شيخ رد على واحدة سألتُه :

" هل البُكاء في السجود على أمر دنيوي وانا بدعي من شدة احتياجي حرام أو يُبطل الصلاة؟ "

فقام رَد عليها وقالها :
" البُكاء مش بس مِن خشية الله!، مُمكن يكون على اُمور كتير دنيويَّة..مُمكن للتأثُّر بفُقدان شخص، تأخُّر أُمنية، الزعل على حد كان عندي عشم فيه وخذلني..
كل دا وجّعني؛ فبكيت !.

ابكي وادعي براحتك وملكيش غير ربنا، ودموعك أيًّا كان سببها غالية على ربنا؛ لأنّه قلب المُؤمن غالي على ربنا ".

- الإجابة دي في قلبي والله، طمنتني أوي..
خاصّةً لما قال جُملة "دموعك أيًّا كان سببها غالية على ربنا 💗💗💗💗. "
10🥰2👍1
‏يا ربِّ هيئ للفؤادِ هُداهُ.
9
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
القارئ: حمزه بوديب🦋.
7