ماذا بعد! 🖤
637 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
Forwarded from ماذا بعد! 🖤 (Ɒiиα..♡)
الاصنام اللي مش بيتفاعلوا ، اتمني تكون الاقامة عجباكم.🚶‍♀
😁19
Message for you:

Don't stop until you are proud of yourself."🫶🖤
16
لو عاوزه تنجحي وتبقي مبسوطه مدخليش تلاته ف حياتك🦦:
-الرجاله
-الشباب
-الولاد
😁16👌2👏1
1/اي حاجه فيها male 🙂😂.

2/مبحبش اوجع دماغي، طالما حاجه متخصنيش خلاص برا عني، اي حاجه تيجي م وراها وجع دماغ انا out بجد.
😁13
بلاش يشباب حتة لعل احدهم اقرب إلى الله مني، سلي الله حاجتك، وعادي جداً انو ندعيلك، وربنا يوفقك وتدخلي طب أسنان ويجعلها الخير ليكي ويفرح قلبك 💗.
10
انا سمعت الاحلام الوحشه هي اللي متتحكيش، وبعدين كل حاجه نصيب ومكتوبه سواء حكتيها ولا لأ، كل حاجه نصيب، والله أعلى وأعلم🤍.
10
فاهمه يحلو، وربنا يثبتك وتحققي اللي بتتمنيه ويقر عينك يا رب🫶🤍.
11
يادي الكثوف، خجلتني والله 🥹😂
تسلميلي يارب واياكي أضعاف مضاعفه يا رب 💗💗💫.
10
والله بجد م اول حد يقولي انو حلم بيا كدا، ف مش عارفه اي اللي هيحصل معايا، اتمنى يكون خير🥹😂.
10
لا أحد سواه🫶❤️.
🥰101
للأسف ضحكت 😂😂😂.
😁14
أتصالحت مع فكرة ان الكل ممكن يتغيير
فجأه بدون اي سبب، عادي جداً.
👌95
طيب كويس جداً إنك متدهاش فرصه، بس لي مدايقه؟
مكنتيش عاوزه توصلوا للمرحله دي؟
بصي يحبيبتي، لازم متشغليش بالك خالص بالموضوع دلوقت، عشان الامتحانات داخله، ومضيعيش وقتك، وهتهلكي نفسك ع الفاضي.
8
لأ لأ متبقيش عبيطه بقى، متدهياش اكبر من حجمها، مين دي اللي تخافي منها ومن الشماته بتاعتها؟ احنا اتفقنا نلغي وجودها، تجربه وعدت، خلاص بقى مش هنخاف منها ولا حتى نأملها، كائن م موجود، وانتي لو هتحققي ذاتك هتحققيه لنفسك م أكتر، مش مستنيه حاجه م حد، كل دا لنفسك، وكل حاجه نصيب،وربنا عالم بكل شئ، الصغيره قبل الكبيره، ف سبيها ع الذي لا ينام ولا يغفل، ولو هتخافي م حاجه، يبقى تخافي ع سلامك النفسي بس.
👍8
-(وَلَن تَسْتَطِيعُوا أَن تَعْدِلُوا بَيْنَ النِّسَاءِ وَلَوْ حَرَصْتُمْ ۖ فَلَا تَمِيلُوا كُلَّ الْمَيْلِ فَتَذَرُوهَا كَالْمُعَلَّقَةِ ۚ وَإِن تُصْلِحُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ غَفُورًا رَّحِيمًا)🖤
11
بصي تقريباً كدا هو عاوز يشوفك كويسه وف أحسن حال ف كل حاجه، سواء ف التفكير والثقافه، سواء الصحه والشكل والمظهر، سواء ف النفسيه..

يعني حابب ليكي التطوير، تطوري من ذاتك وتفكير يبقى عميق وكويس، مش واحده طايشه أو سطحيه..
الشكل، مثلا حابب تغيير استايلك، عمرها ما كانت الاناقه، حاجه م كويسه او حاجه سطحيه، لأ دي حاجه تدل ع النضافه الشخصيه م اكتر، وهو مش قصده حاجه وحشه، عشان انتي بتقولي شاري.

النفسيه، قصده يعني تشاركيه، تحكيله اللي حاسه بيه، متحطيش ف نفسك، تحكي معاه، تطلعي اللي جواكي.

قصده حابب ليكي الاحسن ف كل وضع، حابب يشوفك أجمل واحده ف عينه وعين الناس وعيونك انتي كمان، قصده خير م اكتر ولولا قصده خير لولا قالها بطريقة مباشره🤍🫶.
6
هاتلي شاورما وبروستد وواحده كانز بالله هكون مرضيه وفل الفل😂.
مين؟
😁8
أنا هتكلم لو أنا مكانك يعني، مش هقوله لانو اوريدي قلبه مع واحده تانيه، اعتراف أي لازمته بقى؟

أو ف حاجه تانيه ممكن اختبار ليكي مثلا، عاوز يشوف رد فعلك، بس أصلا لو ف مشاعر من ناحيته ليكي كان ظهراها، أو انتي كنتي حسيتي بيها، بصي ممكن تقولي لواحده قريبتك تكون عارفاكي وعارفاه، بمعنى عارفه علاقتكم ماشيه أزاي، وتراقبه هو تشوف تصرفاته عامله ازاي، ممكن فعلاً بيحبك ولا بيحب حد تاني....

بس ريلي الراجل لو حب بيخاف تضيع منه ف بيعترف، أصلا ف فرق كبير بين اعتراف الولد للبنت، وبين البنت للولد فاهمني؟
8
جدعه إنك اخدتي الخطوه دي، منها لو فعلاً انتي تقيله عليه أهو انتي بعدتي، ومنها لو كان اختبار ليكي وهو بيحبك، هيعمل حاجه عشان يرجعك زي الأول، او حاجه توضحلك حبه ليكي انتي، أو انتي البنت دي، بصي خدي راحتك ف التفكير بس اوعي تتسرعي ف حاجه، فاهمه.
6
أولاً، خدي قرار بأن تتوقفي عن التفكير الزائد والشعور بالإحباط، حاولي التركيز على أشياء تانيه في حياتك اللي بتستمتعي بها، مثلا رسم أو القراءة أو أو حاجات تانيه.

ثانيًا، حاولي تبسيط الأمور ومتديهاش أكبر من حجمها الحقيقي، ف ممكن تكوني بتبصي ليها بطريقة تخليها أصعب وأكثر تعقيدًا.

ثالثًا، حاولي تتكلمي مع صحابك وتشغلي يومك.

رابعًا، حددي اي هو الامر اللي يقلقك بشأن الشخص اللي بتفكري فيه وحاولي تحليه بطريقة هادئة ومنطقية.

وأخيرًا، افتكري أن الحب قد يكون مؤلمًا في بعض الأحيان، ولكن يمكن تجاوزه والتعلم منه. حاولي الاهتمام بنفسك والعمل على تحقيق أهدافك الشخصية.
8
تقريباً كدا هو بيحبك، بس مستني انتي تقولي، بس طبعاً طبعاً انتي مش هتقولي ودا الأفضل ليكي، ودا الصح أصلا، مينفعش البنت هي اللي تعترف الأول والكلام دا، وهو لو راجل بجد يوضحلك حبه ويستناكي ف الحلال..

لو اعترفتي وهو بيحبك، أكيد هيفرح، لو مش بيحبك هتكون صعبه عليكي وعليه، وهتلاقيه مش عارف يقول أي خاصتا انتي قريبته فاهمني!
👍6