ماذا بعد! 🖤
638 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
"مَا لِي وما للدُّنيا، ما أنا فِي الدُّنيا إلَّا كَراكِبٍ استَظلَّ تحتَ شَجرةٍ ثمَّ راحَ وترَكَها."

- رسول اللّٰه ﷺ... 🧡🍂
9
"كأَنني أمتلك شخصينِ بداخلي، أحدُهما يرغبُ برؤية كُل العالم، والآخرُ لا يود أنّ يتركَ غرفته".
😢10
- ماما انا جبت تمانية من عشرة
= ولي تنقصي درجتين متتكررش تاني
Me:
😁10
Forwarded from ماذا بعد! 🖤 (‌Ɒiиα 🥀🖤)
الجو عندنا في المنيا يرد الروح للي خلقها...👩‍🦯
😁92😢2
العصفور مخه،2 جرام، في الصيف يهاجر للشمال هربًا من الحرارة،
إنسان مخه كيلو ونصف: الصيف أحلى من الشتاء.
😁12
يا رب يستي بقى عشان نخلص.
5
مينفعش تقبلي تدخلي علاقه وانتي قلبك مع حد تاني، شوفي اللي بتحبيه دا، عاوزك فعلاً وهيحاول عشانك ويفوت ف الصخر، ولا هيقول ظروف؟!
خدي منه كلام نهائي، بس عموما مفيش حاجه اسمها حرام، انتي بتختاري شريك حياه، واستخيري ربك، وخدي م الشخص اللي بتحبيه كلام وقرار أخير، ويكون موثوق منه.
6
لو هنتكلم ف منطق الدين والحرام، يبقى حرام عشان دا لسه خطيبك، بصي اطمني عليه وقوليله ربنا يسهلك الحال وكلام يوضح بإنك أوريدي هيوحشك، بس متقوليهاش الكلمه كدا فاهمني، انا بتكلم لو انا مكانك يعني.
👍72
إيّاك أن تضع يدك على جرحي وتمزح
مهما أبديتُ للجميع بأن الأمر لا يستحق
فهو لا يزال يؤلمني!! 🖤
💔11
يا رب🤎.
16
شايفه هتبقي غبيه جداً جداً لو فضلتي مستنياه، سابك، سابك ومعملش أي حساب لأي حاجه، ولا طمنك، معلقكك كدا، واد توكسيك، انسيه خالص خالص، وادي نفسك فرصه للي شاريكي، لازم تنسيه بجد، هتبقي سو كلاون وبتعلقي نفسك بأوهام لو فضلتي مستنياه.
6
ادي نفسك فرصه وهتبقى ف فتره الخطوبه اما الخطوبه عملوها لي؟!
تبقي غلطانه لو ضيعتي حد محترم زي دا..
وتبقي ألف غلطانه لو رجعتي للتاني..
ادي نفسك فرصه يبنت الناس، صوابعك مش زي بعضيها، حقكك تخافي، بس الناس مش زي بعض.
6
حاسه كلها بقيت توكسيك.
💔7👍1
الحمدلله كويسه...
ربنا يرحمه ويغفر له ويسكنه فسيح جناته يارب، ويلهمك الصبر والسلوان، ويقويكي ويراضيكي ويعوضك ويهون عليكي ❤️‍🩹.
7
صدقني غصب عنه التصرفات دي، الانكسار مش هين بالمره، هو بيقولك سبني لوحدي وبيحسسك انو مش عاوزك بس وربنا من جواه بيقول خليك جنبي خليك متمسك بيا، اوع تزعل منه وخليك معاه ومتملش عشان بالله لو عدى الفتره دي لوحده، تأكد بعدها أنو وجودك ف حياته مش هيبقى فارق، عشان ف أصعب وقت هو كان فيه أنت تعبت ومليت منه، اللي بيعمله غصب عنه أسألني أنا ❤️‍🩹.
7
1/قومي صلي ركعتين، واقرأي قرآن واستعيني بالله كدا وذاكري، ومتتعشميش ف حد خالص، ولا تستني من حد سؤال، سؤالهم ولا هيحي ولا يموت، عارفه حتة عشم، بس طالما مفيش يبقى لازم تقوي نفسك بنفسك مش هفضل مخنوقه وأندب حظي فاهمة، بضيعي وقتك يغاليه.

2/خدي اللي شريكي ومتخديش اللي شارياه، اديه فرصه متبقيش غبيه بقى.
6
1/ياااه انتي بتتكلمي عن ربنا يبنتي، ربنا غفور رحيم ربنا كريم، ربنا واسع الكرم والمغفره، كرمه ورحمته وسعت كل شئ، خليكي طمعانه وعشمانه ف ربنا دايما 🫶❤️.

2/مش عارفه حلال ولا حرام، بس انتي بتقولي خطيبك، هو مثلا لو حرام انو تشمي رائحه راجل مكنش ربنا سمح بالتعطر للرجال، المرأه تتجنب انها تتنفس البرفان وتغرم برحته عشان متقعش ف اسر الراجل يعني حبه، بس دا خطيبك فاهمه.

3/عشان عصبتني 😂، عفوا يجميله❤️.
5
- إن اللَّه لا يخيب عبدًا تفائَل بهِ خيرًا .💗
7
لأ لأ ولا يهمك🤍والشرف ليا انو أكون اختكم🫶🤍.
7
علشان انا استاهل والله ♡゙ .
13
حاولت وهيشوف محاولاتك، ولما تلاقي فرصه تكلمه كلمه، المهم تبقى عامل اللي عليك فاهمني!
وادعيله ادعيله دايما انو يهونها عليه، وأصدق حب والله ذكر الحبيب ف الدعاء🤍.
8