كيفَ تنتهي تِلك العلاقات الرائِعة ويلتهمها الغياب ! ؟ ،
كيف يتسرّب مِنّا الأصدقاء كحفنةِ ماءٍ مِن اليد ؟
كيف يتسرّب مِنّا الأصدقاء كحفنةِ ماءٍ مِن اليد ؟
😢8❤1
نَصيحـةٌ لك.
اجعَـل بينَـك وبيـنَ اللّٰـه أعمـالًا خَفيَّـة ،
لا تَراهـا الأعيُـن ، ولا تتحدَّثُ بها الألسُـن ، ولا تُخافِـت بها صدِيقًـا ، أو تُحدِّث بها قريبًـا.
وتذكَّـر دائمًـا بأنَّ الخبيئـةَ الصَّالِحـةَ نَجـاة عِندما تُغرِقُـكَ أمـواجُ الحيـاةِ .'))♥️
اجعَـل بينَـك وبيـنَ اللّٰـه أعمـالًا خَفيَّـة ،
لا تَراهـا الأعيُـن ، ولا تتحدَّثُ بها الألسُـن ، ولا تُخافِـت بها صدِيقًـا ، أو تُحدِّث بها قريبًـا.
وتذكَّـر دائمًـا بأنَّ الخبيئـةَ الصَّالِحـةَ نَجـاة عِندما تُغرِقُـكَ أمـواجُ الحيـاةِ .'))♥️
❤10
اللي يسيب من غير سبب دا متدهوش الأمان نهائي، سابك ورجع لما احتاجكك جنبه، وهونتي عليه لما سابك واتكسرتي، وغلطانه إنك رجعتي وأمنيتله تاني، هو المفروض ميقولش مش واثقه فيا دي، لأن طبيعي هتحسي وهتقولي كدا بعد ما سابك مره، المفروض كان طمنك مش يتقمص، أنتي رد فعلك طبيعي بالنسبه لفعله، عليكي انتي بقى تقوي نفسك، ومتبنيش ضعفك لأي حد، عشان مش الكل بيحترمه، ف ناس بتستغله، عشان كدا قولنا البنت تحافظ ع نفسها، عشان مش الكل بيحترم ضعفها ويقدره، قوي نفسك يبنت الناس محدش بيموت من الفراق.
👍5❤1
مهو للأسف هو عمل كدا علشان ضامن حبك، وعشان عارف انك محبتيش قده، هو الانسان كدا يحب اللي يطلع عينه أنما السهل وكدا تؤتؤ ميلزمنيش، للأسف هو محبكيش، كان اختيارك غلط، بينتي ضعفك للشخص الغلط، أسوأ الناس هي اللي تقلب الترابيزه، وهو بيعمل كدا، قربي من ربك يبنتي، واحمدي ربك ع كل حال، أكيد دا الخير، الحمدلله انها جيت ع قد كدا، انتحار اي وهبل أي، فوقي كدا، ربك كبير وعالم بكل شئ، القرب من الله بيحيي القلوب والله، أقرأي قرآن وربنا يهون عليكي 💗.
❤3
عندي مرض إسمه الرد السريع عالمسدجات لدرجه تخليك تشك إني ميت عليك .🦦
🌚9🕊3
للأسف مسمعتيش مني 🙂، اللي حصل حصل وماضي وعدى، لملمي جراحك، مفيش وقت انهيار ولا وقت ندب، الحمدلله ع كل، والحمدلله انو ربنا كشفلك حقيقته، أنا محستهوش الواد دا، الكلام اللي قاله مش هين وكانت الحقيقه أصلا، يالا حصل خير، المهم لولا انتي قدها لولا حصل كدا، لازم تستغلي الشويه اللي قاعدين دول، حلم بابا وماما يستحقوا، وحلمك، متقوليش خلاص انتهيت والكلام دا، تبقي عبيطه بجد، لو خلصتي الحكايه ع كدا، فوقي كدا وقربي من ربك تاني، هو ميستهلكيش، يالا تجربه وعدت.
❤2
الذنب، انك عملت ذنب🙂، مرحله وعدت ودرس وعدى وكلنا بنختار غلط بس بنتعلم، بعد كدا نحافظ ع قلبنا، مش احتياجنا يخلينا نرتكب ذنوب، او نودي نفسنا ف طرق مش كويسه،صلي ع النبي كدا، وقربي من ربك، واحمديه واستغفري، ولسه ف حياه ولسه هنتعمل ولسه ربنا هيعوضنا بناس شبهنا، ولسه كل حاجه هتبقى فل، بس نقوي نفسنا كدا.
❤3